Tips voor woonplaatsen in Sydney

benrelou

New Member
Mijn naam is Benjamin Relou,

ik ben 25 jaar en wil in augustus 2010 naar Sydney verhuizen. Ben geboren in Australië maar heb mijn hele leven in Nederland gewoond. Ik beschik over een Australisch paspoort. Ik ben rond aan het kijken op het internet op o.a. www.domain.com.au. Ik zou graag wat extra tips willen krijgen over waar te wonen in Sydney. Ik ben momenteel in de areas Eastern suburbs en Northern Beaches aan het rondkijken. Mijn wensen/eisen zijn dat ik dichtbij het strand willen wonen maar daarentegen ook weer niet te ver van het centrum van Sydney (30 min tot max een uur met openbaar vervoer). Ik wil in een wijk wonen waar niet te veel toerisme is. Ik zou ook graag willen sporten (fietsen, voetballen, fitnessen) en eventueel willen leren surfen. Ik wil een appartement voor mezelf of eventueel delen met iemand, maar ik wil niet in een te dure wijk wonen.

Ik hoop dat mensen sommige leuk tips voor me hebben..

Indien je nog meer leuke of handige tips voor me hebben zijn die natuurlijk ook altijd welkom.

Alvast bedankt!!

Groetjes Benjamin
 
Hoi Benjamin,

ik heb 0,00% verstand van Sydney, maar ik weet wel dat er relocation agents bestaan die iets zoeken wat precies bij jouw wensen past. Misschien te overwegen?

Succes!

Sheila
 
Mijn voorkeur gaat uit naar huren, ik wil minimaal een jaar blijven en als Australië me goed bevalt blijf ik misschien permanent en denk dan na over kopen. Ik wil gaan werken in Australië waarschijnlijk in eerste instantie in de boekhouding/accountancy (doe ik nu ook) maar uiteindelijk gaat mijn voorkeur uit naar werk gerelateerd aan sport. Ik heb gekeken op een website van een relocation agent maar deze zijn mij te duur. Kun je misschien ook een beschrijving meegeven van het soort mensen ( rijk/arm, gezellig/saai, veel buitenlanders/veel aussies) dat waar ongeveer woont in Sydney? Ik had al begrepen dat Bondi en Manly toeristisch, zijn Bronte en Coogee daarentegen niet te ver van het centrum? Evenals de wijken t/m Dee Why in de Northern Beaches? Wat groen in de buurt zou natuurlijk ook prettig zijn maar is geen hoofdzaak..
 
Hej Benjamin,

Hier een Ozzie die het grootste gedeelte van haar leven in NL heeft gewoon. Heb ook een Ozzie paspoort en ik vertrek volgen jaar.

Waar woon je nu in NL als ik vragen mag?

Op 21 november as hebben we in Nijmegen een etentje met forumleden in een Ozzie restaurant. Misschien een idee? Zijn veelal mensen die eerder in Oz zijn geweest.

Groetjes,
Kathren
 
Hoi Kathren,

Ik woon momenteel in Deurne nabij Helmond/Eindhoven, jij?

Heb je eventueel een e-mailadres voor me zodat ik je wat meer info kan vragen ook met betrekking tot het etentje?

Groetjes Benjamin
 
Kijk hier even m.b.t. het etentje:

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=10429.30
 
Ik weet niet wat jij leuk vind, maar de eastern suburbs zijn heel erg druk en schreeuwend duur.
Western suburbs overvloed aan multicult, rommelig.

ik zal je een omschrijving geven van waar wij wonen.

Sutherland shire , wij wonen in Menai, nou das zeker niks voor je.
Te rustig, en te duur, echt iets voor een gezin.



Maar we hebben ook Miranda , Jannali ( dat is hier heel dichtbij)

met stations, je zit dan dichtbij Cronulla (hooguit 10 min. met auto), Sydney half uurtje met trein.Je hebt in Jannali (station) en Miranda ook appartementen etc
je zit tegen het national park aan.

Lijkt mij gezien wat je wilt en waar je vandaan komt nu best een leuk idee.
Ik vind het ideaal, we hebben natuur, rust ,strand en sydney CBD binnen zeer klein bereik.

en overwegend Aussies, ik vind dat bv heel erg leuk, want het zijn gewoon hele easy going heerlijke mensen.

bofkont met je aussie paspoort.
 
relocation agents zijn belachelijk duur voor wat ze bieden,
gebruik dit forum en je komt een heel eind.
het beste kun je iets tijdelijks huren en dan zelf gaan kijken.

plus ga niet op de plaatje af van domain.com , het is in de werkelijkheid soms heel bedroevend hoe het ook maar niet inde buurt komt vd werkelijkheid.

je hebt oiok nog realestate.com.au

en homehound , deze heeft vooral betaalbare properties
 
@ Lizzyhas dank je wel!!

ik had al een offerte van een relocation agent opgevraagd maar deze zijn idd erg duur.

Wilde eerst tijdelijk iets huren of tijdelijk in een hostel te verblijven om vervolgens zelf wat rond te kijken, heb 2 a 3 weken om iets leuks te vinden en alles te regelen voordat ik weer moet gaan werken..

Ben er nog niet aan uit maar na veel rondkijken, zit ik aan Dee Why in de Northern Beaches te denken of in een wijk vanaf Coogee en dan naar beneden zijn de opties voor mij..

Weet je toevallig ook hoe het werkt met apparaten die ik vanuit NL mee wil nemen? Zoals een laptop of een scheerapparaat? Is het voltage dan niet te hoog of heb je hier aparte aansluitingen of stekkers voor om het om te geleiden?

Ook dank voor de andere websites!
 
Weet je toevallig ook hoe het werkt met apparaten die ik vanuit NL mee wil nemen? Zoals een laptop of een scheerapparaat? Is het voltage dan niet te hoog of heb je hier aparte aansluitingen of stekkers voor om het om te geleiden?

Ook dank voor de andere websites!
Ze hebben anders stopcontacten in Oz. driepunts stekkers. Dus op zich kun je apparaten mee nemen maar ff een ander stekkertje eraan.
Als je ff goed kijkt op dit forum kun je heel veel van je vragen beantwoord zien. Je moet even de search knop gebruiken rechts bovenin.
Succes!
 
JE KUNT BIJ DICK SMITH STEKKERS KOPEN WAAR JIJ JE NEDERLANDSE STEKKER INSTOPT, WAT ZEG IK DAT KNUDDIG, MAAR WEL DUIDELIJK HAHAHA

HANDIG IS WEL OM BIJ DE BLOKKER VANDAAN EEN PAAR VERLENGDOZEN MEE TE NEMEN, DAN HOEF JE SOMS MAAR 1 STEKKER TE VERWISSELEN VOOR EEN PAAR APPARATEN.

BIJ BUNNINGS KUN JE ZE OOK KOPEN.
DIE HEB JE OVERAL WEL, DEZE 2 DIE IK NOEMDE.

WIJ GEBRUIKEN AL ONZE NEDERLANDSE APPARATUUR HIER, GEEN PROBLEEM.

WIJ HEBBEN OOK IN 2 WEKEN EEN HUIS GEVONDEN.
dAT GAAT HIER HEEL SNEL./
 
Hoi Ben,

Ik ben Wim, de man van Katja die normaal op deze naam post. Heb mijn jeugd in Deurne gewoond, grappig.

We hebben via mijn werk een relocation agent gehad (een luxe hoor!) en gaan zodoende in de kindvriendelijke wijk Roseville belanden. Dat zal geen wijk voor jou zijn,want je wil dichterbij de beaches. Dat beteknt wel dat je de bus of auto naar het centrum pakt (ipv trein). Vanuit Dee Why moet je langs knooppunt The Split. Betwijfel of je 30 minuten gaat halen in de spits. De Eastern suburbs (en Manly, met ferry 30min) zijn duur, alles hangtaf van je budget.
Waarom wil je eigenlijk niet in een leuke toeristische wijk wonen (behalve dan de hoge huren)? Als ik als 25 jarige (vrijgezel?) naar Sydney zou komen, zou ik het wel weten!

Succes met alles regelen.
Wim
 
Hoi Wim,

Dank voor je bericht!

Welke suburbs/wijken versta je onder de leuke meer toeristische? Hou wel van het strand maar hou ook wel van iets meer rust, dus vandaar dat ik buiten de echte grote plaatsen wil blijven zoals Manly en Bondi, eventueel nog andere tips als Deurnenaars onder elkaar? :wink: Ben er nog niet echt aan uit maar Dee Why vind ik er wel aardig uitzien, is tuurlijk pas makkelijker besluiten als je er zelf geweest bent, maar klinkt leuk en heeft een mooi strand en iets rustiger dan Manly, probleem is dan wel langere reistijd marja, kan nie alles hebben he..

Groetjes Benjamin
 
hey wim en benjamin, bedoelen jullie deurne in nederland of belgië? Ik ben namelijk afkomstig uit deurne ijn België :grin:
 
Back
Top