Tips waarborgen dual citizenship voor immigranten op partner- of familievisum

Wut?

Het staat in de laatste vink:

I need confirmation that I was not divorced at a certain date​

If you need to confirm that you were not divorced at a certain date to renew an overseas passport or generally for an overseas consulate, you can complete the online form to request proof of non-divorce, following the process below.
At the form go directly to Determining your role and answer these questions with your role in the marriage.
At Divorce Details complete:
  • The party to divorce details including as much information as possible.
  • The marriage date only at the divorce details part of the form.
At Further Information you must confirm that you require this information to prove that you were not divorced at a certain date and provide the date at which you wish us to confirm that a divorce has not taken place. Enter e.g. Date required for confirmation of not divorce is 25/12/2022.
Probeer het voor de gein zelf even.
Als het lukt zonder te jokken: Tell me how!

(ik vul alles in zoals beschreven: en de !@#$ website stuurt me gewoon terug naar de 'Before you request vragen'
Dat was mijn originele vraag.
Hoe hebben jullie dit ingevuld? De uitleg zegt dat je het eerste deel moet overslaan. Maar dat gaat niet.
In principe vul ik alles met No in. Maar dan zegt het form dat dit niet allowed is bij de laatste vraag. Yes invullen voelt ook weer..... incorrect.
Iemand een tip?
1759911970856.png

Als je hier Yes invult werkt het. Maar er is geen divorce granted.
1759912076124.png

Dus voor ik Yes invul hoor ik graag wat de ervaringsdeskundigen gedaan hebben :)

En anders mail ik ze even met de vraag (en de suggestie om dat formulier aan te passen...)

Probeer het voor de gein zelf even.
Als het lukt zonder te jokken: Tell me how!

(ik vul alles in zoals beschreven: en de !@#$ website stuurt me gewoon terug naar de 'Before you request vragen'
Dat was mijn originele vraag.

View attachment 2358

Als je hier Yes invult werkt het. Maar er is geen divorce granted.
View attachment 2359

Dus voor ik Yes invul hoor ik graag wat de ervaringsdeskundigen gedaan hebben :)

En anders mail ik ze even met de vraag (en de suggestie om dat formulier aan te passen...)
Ugh.

For that matter, de al geactiveerde DigiD-app werkt ook niet meer in het buitenland. Deed het 3 jaar als een zonnetje, stopt er ineens mee en ik zie alleen maar klachten van andere gedupeerden. Hopelijk nemen ze dat serieus.

Je kunt voorlopig nog/weer inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord bij sites als mijnoverheid, mijnbelastingdienst en jouw specifieke pensioenfonds, Sociale Verzekeringsbank voor AOW, etc. Maar de bedoeling was dat die inlog mettertijd verdwijnt en plaats maakt voor de DigiD met dubbele QR-scan/telefooncheck. Nu maar hopen dat ze er ofwel mee wachten, ofwel het repareren. Een nieuwe DigiD aanvragen is the worst shit possible vanuit Australia (BTDT).

Nederlanders in het buitenland die NL paspoort en DigiD en dergelijke blijven vernieuwen zijn de meest loyale NL patriots die er zijn. Het voelt alsof ze er alles aan doen om je te laten zeggen: Yeah nah, I am over it. Cut me loose.

Back