Tips waarborgen dual citizenship voor immigranten op partner- of familievisum

Verblijfsvergunning wedertoelating
  • Wat het is: Een speciale verblijfsvergunning voor personen die in het Europese deel van Nederland zijn geboren en getogen, hun Nederlandse nationaliteit hebben verloren en weer willen terugkeren.
  • Voor wie: Mensen die aan de voorwaarden voldoen, zoals minimaal de helft van het basisonderwijs in Nederland hebben gevolgd en een gevaar vormen voor de openbare orde of nationale veiligheid.
  • Hoe u het aanvraagt: U kunt de aanvraag indienen bij de IND.

Hoop dat het plan van aanpak hierboven iig helpt.

Tip; doe het 'zsm'. Vragen? Shoot. De komende 2 maanden ben ik er mee bezig, dus dan zit het allemaal nog vers in het geheugen. We gaan hier dus niet voor paspoort, maar voor Verklaring van NL-schap, puur om VFS niet nodig te hebben (en wat Dollars uit te sparen).
VFS zit bij jou in de stad dus wellicht iets makkelijker om fysiek een afspraak te maken en op te volgen. Voor ons is Brisbane inc. parkeren en dergelijke al gauw 2 uur enkele reis. Dus daar zit ik niet op te wachten zeg maar.
NL paspoort verloopt in 2026, dus na het vernieuwen heb ik 10 jaar om het te doen. :)
Eerst maar eens Australier worden dan.

NL paspoort verloopt in 2026, dus na het vernieuwen heb ik 10 jaar om het te doen. :)
Eerst maar eens Australier worden dan.
Ik heb jouw situatie niet helemaal scherp voor de geest.

Vrouw en jij beide in NL geboren?
Vrouw heeft AU nationaliteit aangenomen? (en NL kwijtgeraakt)
Jij moet nog op voor citizenship gebaseerd op jullie huwelijk?

Correct.
Vrouw, ik en de kinderen zijn allemaal in NL geboren.
Vrouw en kinderen hebben nu de Australische citizenship, de kinderen hebben ook nog de Nederlandse omdat ze Australier werden voordat ze 18 waren.
Ik ben er nog niet aan begonnen.

Correct.
Vrouw, ik en de kinderen zijn allemaal in NL geboren.
Vrouw en kinderen hebben nu de Australische citizenship, de kinderen hebben ook nog de Nederlandse omdat ze Australier werden voordat ze 18 waren.
Ik ben er nog niet aan begonnen.
Ja dus jij gaat de dual nationality citizen worden 👍
Citizenship doorlooptijd is een paar maanden. En dan kun je aan de paspoort/Nederlanderschap toestand beginnen t.z.t.

Have fun!

Back