Toch studeren… maar we gaan! LaStaVaZa Palmtrees

Thanks!! Ik zit nu op een studentenvisum en mijn vriend mag als partner mee. Na deze twee jaar mogen we ook nog een post grad visum aanvragen (opnieuw 2 jaar) maar de kans is groter dat we voor die tijd voor een 491 gaan. Als mijn vriend zijn toets gehaald heeft komt hij na drie maanden werken in aanmerking voor dat visum dus er vanuitgaande dat het hier goed blijft voelen gaan we dat waarschijnlijk volgend jaar doen! :) Volgens mij mag je na drie jaar op het 491 een aanvraag voor een PR doen maar dat is dus voelt nog zo ver weg, dat zien we tegen wel! Voor nu zitten we nog wel even goed gelukkig!
Ik ben vol enthousiasme dit forum aan het lezen, dit is eigenlijk precies de weg die mijn vriendin en ik ook willen bewandelen om naar Australië te gaan. Mag ik vragen wat voor studie je bent gaan volgen?

En ben je meteen op dit studievisum Australië in gereisd, of heb je eerst een ander visum aan moeten vragen? want ik neem aan dat de studie niet meteen is begonnen is er een bepaalde tijd dat je voor je studie Australië op dit visum al in mag reizen?
 
Ik ben vol enthousiasme dit forum aan het lezen, dit is eigenlijk precies de weg die mijn vriendin en ik ook willen bewandelen om naar Australië te gaan. Mag ik vragen wat voor studie je bent gaan volgen?

En ben je meteen op dit studievisum Australië in gereisd, of heb je eerst een ander visum aan moeten vragen? want ik neem aan dat de studie niet meteen is begonnen is er een bepaalde tijd dat je voor je studie Australië op dit visum al in mag reizen?
Wat leuk! Volgens mij is dat niet een heel populair pad want studeren hier is erg duur. Dat is wel iets om even in te duiken! Maar voor ons is dat het geld tot nu toe helemaal waard 😃😃 ik doe een master in international tourism and hospitality management. De studie is twee jaar en daarna krijg ik 3 jaar een post-grad visa omdat we regionaal wonen (anders is het twee jaar volgens mij). We zijn drie weken voordat mijn studie begon hierheen verhuisd en volgens mij was dat ook ongeveer wanneer onze student healthcare in ging. Visum kon dacht ik wel eerder maar dan moet je tijdelijke een andere verzekering regelen denk ik? Weet niet zeker.

Anyways, ask away als je nog vragen hebt! Weten jullie al welke regio jullie naartoe willen?
 
Nou het werd wel even tijd voor een update!

In september 22 heeft Mr de toets gemaakt met helaas een negatief resultaat (488 punten, 12 tekort voor een pass). Mega zitten balen en ook echt wel even getwijfeld over het hele proces maar toch besloten een tweede poging te doen. Dat gebeurde op 2 maart en vorige week yiiiiha een positieve score! Eigenlijk tegen alle verwachtingen in want tjonge jonge wat is dat een $%#\*{^ toets. Je zou de vragen eens moeten zien, geen (Nederlandse of Australische) fysio zou dit halen zonder te studeren 😂

Anyways, dit zit erop. Nu verder met de APHRA registratie en dan hopelijk met 2-3 maanden beginnen met solliciteren als fysio.

Ondertussen studeer ik lekker door wat goed bevalt behalve dag het soms pittig te combineren is met mijn supervisor job in de horeca. Vanaf juli gaan de maximaal aantal uren (24 p/w) weer in voor studenten dus dan heeft studeren weer even prioriteit.

Ook zijn we vorige week naar ons eigen appartement verhuisd wat HEEL fijn is. Het weer en de stranden in Gold Coast hebben ons helemaal overtuigd en we zijn nog altijd heel blij hier te wonen!

Qua visum zitten we voorlopig nog even op mijn studenten/post grad visum totdat Mr minimaal een jaar als fysio aan de slag is. Dan komen we hopelijk over een paar jaar (fingers crossed!) direct in aanmerking voor een 190 of 189 en kunnen we hopelijk het tijdelijke visum (en de daarbij horende kosten) overslaan!

Ondertussen hebben we in juni een bezoek aan NL gepland om onze ouders (en vrienden en andere familie) even te kunnen knuffelen. Ticket prijzen vielen niet mee au au au!

Zal proberen iets regelmatiger updates te delen hier!
 
Altijd leuk, een update! Ik ben nog nooit echt in/aan de GC geweest behalve Surfers Paradise 20 jaar terug.

Was wel van de week even bij iemand in Bonogin/Reedy's Creek. Toen ik daar in het donker weg reed terug naar de highway had ik wel een fantastisch uitzicht over Las Vegas aan zee zeg maar ;) Uniek in AU denk ik, en heel anders dan het overgrote deel van de Sunshine Coast.

Enjoy and keep us posted!
 
Back
Top