Toekomstige VIC-bewoners

Mariska

New Member
Wij, John (32) en Mariska (27) hebben net de emigratieprocedure opgestart en hopen halverwege 2005 definitief naar Victoria te kunnen verhuizen. Na 3 vakanties in Australia weten we zeker dat hier onze toekomst komt te liggen. Nog meer mensen met dezelfde plannen? Tips?
 
Hoi Mariska (en John),

Ik ben in Australië mijn vriendin tegengekomen en ben sindsdien aan het pendelen tussen Australië en Nederland. Ik ben nu bezig een visum te bemachtigen. Ik ga alleen niet naar Victoria maar naar Tasmanië (als ze me überhaupt toelaten :p). Of ik nog tips heb? Dit forum is nog maar net begonnen, maar er zijn al een aantal leden die bezig zijn met de migratie-procedure: kom dus vooral regelmatig terug zou ik zeggen :wink:.
 
Hoi, regel je je visum helemaal zelf? Partnermigration schijnt iets makkelijker en sneller te gaan dan skilled, hoe lang denk je nog te moeten gaan voordat je je papieren in orde hebt. Ik las trouwens dat je in Breda woont, ik werk daar en woon in Moerdijk. Groetjes!
 
Ja, ik regel mijn visum zelf. Voordat we partnermigration proberen, wil ik eerst skilled proberen. Ik sta graag op mijn eigen benen. Mocht het nou echt niet lukken dan heb ik partnermigration nog achter de hand.

Ik woon inderdaad in Breda, waar ik ook werk. Ik moet zeggen dat ik het hier best naar mijn zin heb (alhoewel, ik zit natuurlijk liever in Australië :wink:). Ik woon hier pas 1,5 jaar en werk hier 2,5 jaar. Hiervoor woonde ik in de buurt van Den Haag. De reistijd brak me een beetje op en toen besloot ik hierheen te verhuizen.
 
Wij verhuizen 10 juni naar Melbourne. Als we daar eenmaal zitten dan zal ik onze ervaring met jullie delen.

Zijn er nog meer mensen die naar melbourne verhuizen?
 
Hallo, hallo,

27 mei om half 8 savonds kom ik aan in melbourne. De 4 weken die we nog op onze spullen moeten wachten blijven we bij mijn schoonouders in castlemain. Daarna gaan we een huisje zoeken in melbourne.
Dus het is nu allemaal heel spannend aan het worden omdat het nog maar 6 weken durt, maar het is allemaal wel heel erg gaaf

groetjes :lol:
 
halle allemaal,
15 augustus a.s. om 19.30 uur zal het vliegtuig landen in Melbourne met ons aan boord. Onze honden zijn dan al vanaf 1 augustus in Melbourne.
wij kunnen amper wachten tot het eindelijk zover is.
1 september begin ik in het Dandenong Hospital aan mijn supervised practice en daarna begint het werken.
:lol: :lol:
 
Hallo Allemaal,

Alvast heel veel plezier en geluk gewenst in Victoria!

Mijn man en ik zijn ons nog maar aan het orienteren en heb nog moeite met een plaats te kiezen om ons te vestigen.

Zelf vindt ik Melbourne fantastisch (mijn man is daar echter nooit geweest) maar ook de omgeving van Sydney en rond Brisbane spreekt me aan. Tsja, ik vind dus alles leuk :) Het liefste willen we in een landelijk dorpje wonen niet al te ver (1-2 uur) van een grote stad. Er moeten toch wel wat te doen zijn en goede scholen zijn belangrijk voor de kinderen.

Waarom hebben jullie voor Melbourne of Victoria gekozen?

Ik ben benieuwd naar jullie antwoord.
 
wij hebben ervoor gekozen omdat mijn vriend daar werk heeft, en mijn schoonouders wonen ook in de buurt van melbourne. We willen tzt zelf een huis bouwen ook rond de beurt van melbourne (1,5 uur rijden)
 
Hoi Neeltje,

Al eens aan Adelaide gedacht? Meestal wordt deze plaats overgeslagen en denkt iedereen aan Sydney, Melbourne, Brisbane of Perth. Wij wonen hier nu ruim drie jaar en hebben ook Perth, Melbourne en Brisbane bezocht, maar wonen toch liever in Adelaide. De huizenprijzen zijn hier de helft van Sydney en Melbourne en je kunt hier dicht bij de stad wonen voor een redelijke prijs. Het weer is beter dan in Melbourne, er is 50 km strand, de Adelaide Hills liggen 15 minuten van het centrum vandaan en hoewel hier 1 miljoen mensen wonen heeft het niet de nadelen van een grote stad. Laat maar weten als je er nog meer over wilt horen.

Succes.

Rob
 
Tsja, als je partner er al woont is de keuze snel gemaakt natuurlijk.

In Adelaide zijn we nooit geweest dus het is dan moeilijk om daar een beeld bij te hebben. Ik zal me er nu zeker eens in verdiepen :).

Ik heb alleen ergens het gevoel dat het een beetje een saaie stad is, maar misschien zit ik dan wel helemaal mis.
 
wij gaan in de buurt van Melbourne wonen omdat wij daar al 2x geweest zijn en helemaal weg zijn van de omgeving daar. Tevens woont mijn broer daar al 30 jaar.
 
Hi

Ik heb 8 jaar in Adelaide gewoond (Gawler) vond het werkelijk fantastisch! Saai? nee. Oke niet alle topartiesten komen in Adelaide, maar dan ga je gewoon naar Melbourne voor het weekend, leuk uitje. Mocht er wat komen, hoef je niet in de rij te staan en de tickets zijn veel goedkoper dan in bijv. Melbourne. Er zijn allerlei festivals (sorry kan even niet op een nederlands woord komen). Alles is goedkoper in Adelaide! Heerlijk relaxed leven!!! picnic, champagne, zwoele avonden voor 8/9 maanden per jaar. Adelaide vond ik meer een familiestad.
Weken van te voren kan je een bbq plannen, het wordt toch mooi weer!

Wij wonen nu alweer 6 jaar in Melbourne. Veel drukker en meer zoals Nederland, alles is er te koop en te doen, erg cosmopolitan (niet echt mijn stad) Ik zou ZEKER Adelaide bezoeken, zou zo terug gaan. Tasmanie is ook fantastisch maar ook daar is het rustiger en kouder.

Het is maar wat je wilt van OZ. Maar geef mij Adelaide boven Melbourne

Succes
 
heidi....het is nu 2 maanden later dan toen je geland bent...vertel eens..hoe is het nu met jullie???

liefs, ank

heidi said:
Hallo, hallo,

27 mei om half 8 savonds kom ik aan in melbourne. De 4 weken die we nog op onze spullen moeten wachten blijven we bij mijn schoonouders in castlemain. Daarna gaan we een huisje zoeken in melbourne.
Dus het is nu allemaal heel spannend aan het worden omdat het nog maar 6 weken durt, maar het is allemaal wel heel erg gaaf

groetjes :lol:
 
Wij willen eigenlijk naar Melbourne omdat onze vrienden hier wonen, maar ikzelf had Adelaide gekozen ( op gevoel). Ben nog nooit in Adelaide geweest, wel in Melbourne. Vond het leuk, maar veel te druk.
Wie heeft wat meer info over Adelaide en wie weet of er banen voor operatie assistenten in de ziekenhuizen zijn?
Eerst een baan dan de rest.

gr Jolanda
 
hallo,

Ja we zijn geland, maar we wonen niet in melbourne. Mijn vriend moest ergens anders werken en melbourne was te ver. We wonen nu in castelmaine. Ongeveer 1,5 uur rijden van melbourne. Ik ben er al een paar keer geweest, vind het een mooie stad maar ben blij dat we er niet zijn gaan wonen. Het is voor mij te groot en te druk, en te koud hahaha.
Castemaine is een echt dorp klein, maar zit wel overal dicht in de buurt. Ben zo in melbourne en Bendigo ligt dicht bij ons wat wat groter is.
Het gaat hier dus harstike goed en ik vermaak me hier prima.
In melbourne is alles een stuk duurder wat wonen betreft. De benzine en autos zijn wel weer goedkoper. Maar het is maar net waar je van houd.

groetjes
 
Hoi, ben nieuw hier.Maar ik heb serieuze plannen om naar Vic te vertrekken. Had ook na 2 vakanties in Aussie besloten om het te proberen. Ben de formulieren al in aan het vullen en papieren bij elkaar aan het zoeken. Heb familie in Melbourne. Dus als het mee zit verloopt de procedure iets vlugger of makkelijker! Heb je vlugger of makkelijker succus m.b.t je visa te bemachtiging als je aanvraagt als "Other Family"?

Ik hoor het wel,

Gr Roland (uit Limburg) :wink:
 
Ik ga naar Melbourne en wel omdat ik daar mijn vriendin heb wonen, wel zo logisch. Gelukkig kon ik mijn werk zover krijgen dat ik niet in Canberra gestationeerd word (oorspronkelijk plan). Melbourne heeft zo veel meer te bieden dan Canberra

jan
 
Hallo hier Rene en Ank,
Wij zijn ook bezig met emmigratie naar Australie en wij gaan wel naar Victoria. Wij zijn begonnen in september 2002 en zijn wel met een emmigratieburo in zee gegaan. Wij gaan voor de skilled- Designated Area sponsored subclass (139) migration form. Wij zitten nu in de laatse fase van het proces. Als het mee zit (en dat zit het meestal niet, erg moeizaam allemaal) ontvangen wij tussen januari en juni 2005 ons visum van de DIMIA. Zonder emmigratieburo zou dat zeker weten veel langer duren en nog moeilijker zijn. Wij wensen jullie veel geluk toe en geduld. Mochten er vragen zijn dan horen wij het wel. Groeten Rene en Ank.
 
Hoi Rene en Ank,

Leuk te horen dat jullie de laatste fase in gaan voor de Visa.

Korte vraag van mijn kant, op basis van welke skill hebben jullie de visa aangevraagd ?

En via welke Agent hebben jullie de aanvraag gedaan ?

Alvast bedankt en succes met de laatste loodjes.
 
Back
Top