Toekomstige VIC-bewoners

Hallo Rene en Ank,

Leuk om (eindelijk) mensen te 'ontmoeten' die met hetzelfde visum bezig zijn. En ook naar Victoria gaan. En ook wij hebben een bureau ingeschakeld. Hopelijk gaat onze (gehele) aanvraag deze week op de bus.
En waar in victoria willen jullie gaan wonen?

Groeten
 
Wij, mijn Australische vriendin en ik, verhuizen ook naar Melbourne. Dit omdat haar ouders en al haar vrienden er wonen en is de "keuze" al snel gemaakt. Aangezien ik in de ict werk verwacht ik ook wat meer werkgelegenheid in die branche in een drukkere stad.

Heeft iemand pointers hoe het beste voor een baan in die branche te zoeken?

We weten nog niet welke suburb we willen wonen, we hebben wel al een idee. Waarschijnlijk tussen Chirnside park en Melbourne stad in.
 
Ik ga eind volgend jaar naar Melbourne verhuizen met mijn Australische man (dus op een partner visa). Waar in Melbourne weten we nog niet, hij komt zelf uit Blackburn, wat ik wel een aardige suburb vind. De eerste tijd dat we daar zijn gaan we bij mijn schoonouders in huis, zodat we op ons gemak rond kunnen kijken naar wat wij een leuke suburb vinden. Wij willen dan ook aan kinderen gaan beginnen (als het lukt natuurlijk!) dus een kindvriendelijke omgeving is gewenst. Suggesties altijd welkom!
 
Hoi Michelle,

Wij hopen ook eind volg jaar te mogen verkassen naar Melbourne.
De naam Blackburn komt bekend voor, ws van de keren dat we in de trein zaten opweg naar de stad.
Mijn zus woonde in Heatmont en ene laatste keer in ringwood, dat was een aardig stukje van de stad vandaan. Wel lekker rustig, maar ons een beetje te rustig. Wij zijn van eerst plan in st kilda te gaan wonen, daar woont alle familie en erg gezellig. Na een paar jaar als we helemaal gesetteld zijn misschien naar de dandenong ranges..lekker de natuur in!

gr yvonne
 
hi, allen

ben zelf van plan om te beginnen in perth! he iemand ontmoet in azie, nu willen we samen bij elkaar komen in austrlia! zijn oom begeleid mensen die emigreren naar australai! wanneer ik meer weet, kan ik wel tips geven!

gr,
Tom
 
:) Hallo daar zijn we weer. Mijn vriend is boomverzorger. Dit is een beroep wat op een lijst staat van meest gevraagde beroepen. Als je beroep op deze lijst staat dan kan je een aanvraag indienen. Deze wordt beoordeeld door de T.R.A. (Trades Recognition Australia). Het emmigratieburo weet hier alles van i.v.m. diploma`s enz. :mrgreen:

Wij gaan wonen in Childers Victoria, ongeveer anderhalf uur van Melbourne in Gippsland.
 
Dit forum is echt geweldig! Ik denk dat ik hier nog wel een aantal jaartjes blijf :p

Mijn vriendin woont in Werribee, iets van 30 minuten ten westen van Melbourne, dus de kans is onwijs groot dat ik daarheen ga emigreren :wink: Leuk om al jullie reacties te lezen..
 
Hoi allemaal,

Het is al weer even geleden dat ik het 1e mailtje plaatste. Ondertussen hebben we de goedkeuring van de TRA (Trades Recognition Australia) binnen en staan we dus met 1 been in Australia. We zijn nu druk bezig alles in orde te maken voor de visumaanvraag en we hopen deze in februari in te sturen. We hebben wat vertraging opgelopen doordat onze sponsor (mijn schoonzus) ondertussen Canberra verlaten heeft en nu voor 2-3 jaar op East Timor is gaan werken voor de Australische ambassade, maar alles lijkt goed te komen. Geduld is een schone zaak... :|

Groetjes, John en Mariska

[quote author=Mariska link=topic=21.msg49#msg49 date=1078493928]
Wij, John (32) en Mariska (27) hebben net de emigratieprocedure opgestart en hopen halverwege 2005 definitief naar Victoria te kunnen verhuizen. Na 3 vakanties in Australia weten we zeker dat hier onze toekomst komt te liggen. Nog meer mensen met dezelfde plannen? Tips?
[/quote]
 
Hallo Jolanda,

Kijk even op de sites van de belangrijkste ziekenhuizen in Adelaide:


http://www.flinders.sa.gov.au/
http://www.rah.sa.gov.au/homepage.php
http://www.nwahs.sa.gov.au/public/content/home.asp?xcid=1

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Hi guys,

ben ook van plan naar vic te verhuizen, dit jaar als het aan mij ligt.

De visa aanvraag ligt bij DIMIA, wacht nu nog op reactie, :whistle: maar mijn huisje staat er al, aan de kust bij Port Campbell
 
Wat mooi zeg, een forum om over emigratie naar Australië mee te praten. Ik (Koen), en als ik in Australië ben Ken want Koen spreken ze uit als Cohen, the Man from Amsterdam ben ook druk bezig om naar Australië te emigreren. Ik ben in ieder geval ben ik door de ACS geaccepteerd als Web designer, 60 punten zijn binnen en 25 voor mijn leeftijd (33), Zaterdag mijn IELTS test afleggen en dan maar weer een aantal van die formulieren invullen (zucht, zucht). Hopenlijk nu wel voor een State nomination (de eerste keer ben ik hiervoor afgekeurd). en anders maar via DIMIA (de langere weg) met natuurlijk wel het voordeel dat ik dan overal in Australië mag wonen / werken. Ook in de eerste 2 jaar.
Maar goed, de reden waarom ik naar Victoria zou willen emigreren zijn:

1) Goede werkgelegenheid
2) Ten obzichte van Sydney redelijk goedkoop (In suburbs 30 tot 40 km buiten Melbourne zijn de huizen zeer betaalbaar heb ik gezien en ik zou ook niet dichter bij de stad willen wonen)
3) Landschap (Veel meer Groen in Victoria dan in enig andere staat, Tasmanië uitgezonderd neem ik aan)
4) Last but not least - 400 Golfbanen in deze staat. Mijn grootste Hobby.

Uiteraard is elk advies van harte welkom en ik zal ook zeker mijn best doen om ook anderen op dit forum te helpen, mocht ik iets weten.

Deze post staat ook vermeld in Even Voorstellen, maar ik keek eerst in de rubriek Victoria
 
Back
Top