Wat mooi zeg, een forum om over emigratie naar Australië mee te praten. Ik (Koen), en als ik in Australië ben Ken want Koen spreken ze uit als Cohen, the Man from Amsterdam ben ook druk bezig om naar Australië te emigreren. Ik ben in ieder geval ben ik door de ACS geaccepteerd als Web designer, 60 punten zijn binnen en 25 voor mijn leeftijd (33), Zaterdag mijn IELTS test afleggen en dan maar weer een aantal van die formulieren invullen (zucht, zucht). Hopenlijk nu wel voor een State nomination (de eerste keer ben ik hiervoor afgekeurd). en anders maar via DIMIA (de langere weg) met natuurlijk wel het voordeel dat ik dan overal in Australië mag wonen / werken. Ook in de eerste 2 jaar.
Maar goed, de reden waarom ik naar Victoria zou willen emigreren zijn:
1) Goede werkgelegenheid
2) Ten obzichte van Sydney redelijk goedkoop (In suburbs 30 tot 40 km buiten Melbourne zijn de huizen zeer betaalbaar heb ik gezien en ik zou ook niet dichter bij de stad willen wonen)
3) Landschap (Veel meer Groen in Victoria dan in enig andere staat, Tasmanië uitgezonderd neem ik aan)
4) Last but not least - 400 Golfbanen in deze staat. Mijn grootste Hobby.
Uiteraard is elk advies van harte welkom en ik zal ook zeker mijn best doen om ook anderen op dit forum te helpen, mocht ik iets weten.
Deze post staat ook vermeld in Even Voorstellen, maar ik keek eerst in de rubriek Victoria