Totale kosten voor Visa aanvraag

Neeltje

New Member
Kan er iemand aangeven hoeveel je ongeveer kwijt bent voor de hele procedure?

Dus voor visa (kosten man & kinderen extra?), vertalingen, testen etc.

Wat ben je dus kwijt voordat je dat felbegeerde visa eindelijk hebt? Aangenomen dit zonder tussenpersoon te doen.
 
Visumaanvraag EUR 1100,-
Medicals EUR 450,-
VOG EUR 70,-
Skills assessment EUR 500,-
Vertalingen EUR 150,-
Notaris EUR 250,-
Kopieerkosten EUR 50,-
Porto kosten EUR 300,-

Ik ben vast nog wel iets vergeten :lol:
 
Neeltje said:
Bedankt!

(slik) alles kost geld geloof ik....:)

O ja, nog een paar vliegtickets (EUR 3000,-) , een verhuizing (EUR 4000,-) en een paar maanden werkeloos zijn ( :?: ).

En niet te vergeten de IELTS tests (EUR 320,- )
 
Jeroen_1 said:
Neeltje said:
Bedankt!

(slik) alles kost geld geloof ik....:)

O ja, nog een paar vliegtickets (EUR 3000,-) , een verhuizing (EUR 4000,-) en een paar maanden werkeloos zijn ( :?: ).

En niet te vergeten de IELTS tests (EUR 320,- )

Volgens mij moeten de vliegtickets voor minder kunnen... De verhuizing had ik zelf op 5000 bedacht maar 4000 is altijd beter :). En inderdaad de IELTS test.

Ik wil ook inderdaad een budget hebben voor overbruggingskosten, spullen die je toch nog moet aanschaffen en een reservepotje.

Hmm, 20.000 komt eerst denk ik...
 
Over de kosten kan alleen over de standaard dingen wat gezegd worden, zoal medische keuring, IELTS, dingen die voor elke emmigrant gelden. De kosten voor de waardering is per beroep/instantie verschillend. Kopieer en vertaalkosten zijn wisselend per persoon, afhankelijk van hoeveel er vertaald moet worden e.d. Het is moeilijk te zeggen wat het totale plaatje kost, maar je moet ervan uitgaan dat je best wel een leuk bedrag kwijt bent. Aan de andere kant, het zal mij elke cent waard zijn (als we in Oz zitten :lol: ).
 
Het koste mij 160 euro en die cursus is niet nodig hoor!

Ik ben HAVO opgeleid, zing en lees al jaaaren in het Engels !

Tips: neem van iemand een IELTS test/oefenboek over; kijk DVD/video's zonder de Nederlandse ondertiteling; chat in het Engels op chatboxen.

Dat heeft mij echt goed voorbereid op de IELTS ! :wink:
 
Hoi,

Ik lees dit allemaal en ik dacht dat ik al aardig wat over het visum aanvragen weet. Ik geloof dat ik heel wat basis info mis.
Hoe heb jij; Jeroen, dit allemaal geregeld vanuit nederland? Je medicals en wat is VOG, waar heb je de skillassesment gedaan en waar vind je een buro voor vertalingen?????

Groetjes, Jolanda
 
de IELTS word in Amsterdam afgenomen aan het British Language Training Centre.

Adres: British Language Training Centre
Oxford House
N.Z. Voorburgwal 328 E
1012 RW Amsterdam

tel.: 020-622 36 34
fax: 020- 626 49 62

Internet: www.bltc.nl

Email: bltc@bltc.nl

Suc6 ! :wink:
 
Back
Top