Tuig in Nederland.

'Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg' werd al eerder aangehaald, en het is veel meer van toepassing op Australiërs en Kiwi's dan op Nederlanders.

Ik luister veel naar Australische praatprogramma's en ik kan niet anders zeggen dan dat dáár in ieder geval de tendens is dat iedereen welkom is, maar ga geen problemen maken. Aanpassen is the key. Echter, wat voor kleur er een probleem maakt, maakt misschien in principe niet uit, maar als het persistent één of twee bepaalde groepen zijn, dan geeft dat aan dat daar een probleem is, en dan is het een kwestie van de dingen noemen wat ze zijn om ze op te kunnen lossen. Daar is niets verkeerd of niets discriminerends aan. Ze kunnen moeilijk allemaal 'Groep Zonder Naam' heten :)

Voor zover als ik me kan herinneren heeft bijv. de Marokkaanse jeugd in Nederland het heel moeilijk gehad. Nederland heeft geprobeerd op allerlei vriendelijke manieren hen te steunen. Dat mag toch gezegd worden? Helaas impliceert het ook dat het inderdaad Marokkaanse jongeren waren die de bushokjes molden en nog steeds veel problemen hebben/veroorzaken. Daar is niets discriminerends aan (nou ja, zij naar Nederlanders toe, misschien).
Als je een groep niet bij de naam mag noemen, dan kan er ook niet naar een oplossing gezocht worden.

Fae, het is een goeie vraag hoe verder om te gaan met politieke of religieuze of ander soort discussies die met principes te maken hebben, die ik mezelf ook vaak stel. Hm... Misschien gewoon tussendoor níets doen. Iedereen heeft, voor zichzelf, gelijk. En vaak is het helemaal niet leuk bepaalde dingen te lezen, en hoffelijk discussiëren is een kunst. Mensen willen veranderen, ja, dat zou mooi zijn, maar als we dat állemaal konden, dan bleven we met ruwweg hetzelfde probleem zitten ;-). Feiten zijn feiten en kunnen verteld worden, maar zoals je al zegt; gevoelens laten zich wat minder makkelijk ombuigen. Maar toch, er zijn gelukkig ook een paar mensen op de wereld die andermans redenering in ieder geval 'on board' nemen en niet persé nee of ja hoeven te zeggen/voelen. Overigens is dát een plezierig trekje van de Australiërs (die ik ken dan...); er hoeft niemand persé omgeluld te worden en discussies worden met respect en humor gevoerd. Heerlijk!

Nou, fijne Kerst aan iedereen!

Ireen
 
Ik meng me er ook maar een keertje in. Wat ik in het  geheel mis in deze discussie is het falen van Justitie. Waarom sturen we niet gewoon de minister van justitie naar huis want die neemt al jaren zijn/haar verantwoording voor dit falende optreden niet. Ik weet nog van vroeger (froegah) dat mijn vader me 1x waarschuwde om met mijn vingers bij de V&D ergens vanaf te blijven (zal meestal wel speelgoed zijn geweest) en bij een tweede poging kreeg ik gewoon een tik over mijn vingers heen (en geen gelul over de opvoedkundige tik die verboden moet worden) en dat was genoeg om te beseffen dat er streng en rechtvaardig werd opgetreden door mijn pa. Zo moet je het tuig ook aanpakken want dat is het enige wat ze begrijpen. En dan maakt het niet uit van welke nationaliteit of ras je bent. overtreed je de regels die we met z'n allen hebben afgesproken, dan moet je gewoon maar even voelen. En stop dan ook gewoon eens met het zielig te vinden, stuur al die socio werkers naar huis toe of laat ze in PI's werken, dan wordt het toch een stukje leefbaarder. Gewoon de regels toepassen en handhaven, Krijgt de politie ook weer het respect en vertrouwen en kun je 's avonds gewoon weer met je kids door de binnenstad heen lopen zonder dat je lastig gevallen wordt door junks of andere malloten die zich niet kunnen gedragen. In Nederland is jaren lang te zielig gedaan over de problemen en moeilijkheden van weet ik wat allemaal. Moet je eens gaan narekenen wat dit je aan sociale lasten in de portomonaie allemeel heeft gekost. miljarden !!! De gevangenis voor een aantal jaren was goedkoper geweest. En gewoon retour zenden wie zich niet aanpast, werkt prima.
 
Bedenk me net dat de citizenship test is er ook natuurlijk niet voor niets gekomen. Een boodschap die ik in die test zie, is 'integreren en respect voor elkaar hebben', kan je dat niet, dan kan je nog de beslissing voor jezelf maken dat dit niet het juiste land voor je is.
Maar er zijn plenty dingen die in het grijze gebied liggen; dingen die niet Australisch of Nederlands zijn, maar ook weer niet echt iemand kwaad doen (zoals de hoofddoeken van sommige vrouwen, waar ook een enorme discussie uit voortkwam en nog meer in Europa). Maar dan kom je dicht bij het probleem van de hoe-heet-het-ook-alweer, burda/burka?, waar je een gezicht niet meer kan zien. Waar zeg je 'dit kan níet in ons land, en dát kan wel. En ik denk dat daar never nooit 1 mening over zal zijn, dat bestaat niet.

Ik ga terug naar de eenvoudigheid van ramen lappen :) (Voor de heldere blik, natuurlijk :))
 
Wat ik ermee wil zeggen? Dat ik niet om ga met een groep mensen die iets roept zonder er over na te denken..

Maargoed, nutteloze discussie, laat maar. Ik nodig iedereen hier uit om eens een tijdje in de buurt te komen wonen waar IK woon. Kijken hoelang je het dan nog leuk hebt, als je dochter lastig wordt gevallen, je jezelf onveilig voelt als het donker is, je auto wordt bekrast, je fiets al 3/4x is gejat, er een paar huizen verderop continue gedealed wordt, je hoort (terwijl je in je bed ligt) dat er een ruit wordt ingeslagen van een auto waar nota bene iemand inzit. Kijken of jullie het dan nog zo'n leuke bevolkingsgroep vinden. Maar nee, de meesten die hier mij tegenspreken zullen (op Fae na..) waarschijnlijk in een keurige witte wijk wonen, en hun kinderen naar een witte school sturen. Jullie hebben stuk voor stuk zand in je ogen.. maar daar komen jullie nog wel achter. Het zal alleen maar ongezelliger, grimmiger en harder worden in Nederland, kijk eens naar Parijs. Ik hoop jullie over 20-30 jaar nog eens terug te zien in dit topic.

En geen ondersteuning? Wat een bullshit. Ze zijn altijd tegemoed gekomen door de regering als het om geld / opleiding ging. Ze hebben stuk voor stuk een kans gekregen. Je moet er wel wat voor doen inderdaad, maar is dat niet logisch? En inderdaad de slappe aanpak van de Nederlandse overheid heeft er ook aan meegedragen dat ze totaal geen respect voor JOU of MIJ hebben.
 
Luuk! Let it gooooooooo.... misschien lees je nou teveel tussen de regels :)

Cheers,

Ireen
 
[quote author=Luuk link=topic=8057.msg105593#msg105593 date=1198489488]
Wat ik ermee wil zeggen? Dat ik niet om ga met een groep mensen die iets roept zonder er over na te denken..

Maargoed, nutteloze discussie, laat maar. Ik nodig iedereen hier uit om eens een tijdje in de buurt te komen wonen waar IK woon. Kijken hoelang je het dan nog leuk hebt, als je dochter lastig wordt gevallen, je jezelf onveilig voelt als het donker is, je auto wordt bekrast, je fiets al 3/4x is gejat, er een paar huizen verderop continue gedealed wordt, je hoort (terwijl je in je bed ligt) dat er een ruit wordt ingeslagen van een auto waar nota bene iemand inzit. Kijken of jullie het dan nog zo'n leuke bevolkingsgroep vinden. Maar nee, de meesten die hier mij tegenspreken zullen (op Fae na..) waarschijnlijk in een keurige witte wijk wonen, en hun kinderen naar een witte school sturen. Jullie hebben stuk voor stuk zand in je ogen.. maar daar komen jullie nog wel achter. Het zal alleen maar ongezelliger, grimmiger en harder worden in Nederland, kijk eens naar Parijs. Ik hoop jullie over 20-30 jaar nog eens terug te zien in dit topic.

En geen ondersteuning? Wat een bullshit. Ze zijn altijd tegemoed gekomen door de regering als het om geld / opleiding ging. Ze hebben stuk voor stuk een kans gekregen. Je moet er wel wat voor doen inderdaad, maar is dat niet logisch? En inderdaad de slappe aanpak van de Nederlandse overheid heeft er ook aan meegedragen dat ze totaal geen respect voor JOU of MIJ hebben.
[/quote]

Luuk, je boodschap is meer dan duidelijk. Idd, let it go en relax!
 
Het begint hier wel een beetje in herhalingen te vallen. Het is niet nodig je mening in meerdere posts duidelijk te maken (wie de schoen past trekke hem aan). Mocht dit zo door blijven gaan, dan hang ik een mooi kerstchocoladeslot :wink: aan dit topic, hebben we allemaal vrede op aarde :up:
 
Ik voel me aangesproken..

En ik maak me er boos om.. dat mensen die keurig in een leuke, nette en witte buurt wonen, in een rustig plaatsje mij voor gek verklaren, want daar komt het op neer. Nogmaals; kom hier eens wonen. Kijken of je je nog op je gemak voelt als je 's avonds de ENIGE blanke bent in de metro..
 
Back
Top