Tussen rekening voor financieel transactie? (auto)

afterbang

XPdite Sponsor
We hebben een leuke 4x4 op het oog, die staat een beetje uit de richting (1200km) maar bij een, volgens de recensies op Internet, betrouwbare dealer (zover er betrouwbare dealers bestaan...:confused: ) We hebben dus gevraagd om de auto op transport te zetten na betaling onzerzijds. En daar zit nu de crux:

Bestaat er zoiets als een tussen rekening (net als je bij een notaris hebt voor je huis) Het zou fijn zijn om toch nog (een deel) van het geld op een tussen rekening te hebben zodat je nog een poot hebt om op te staan voor schade tijdens transport e.d.

Iemand bekend mee? Anders check ik het vrijdag even op een NAB kantoor maar dacht wie weet, weet iemand het hier (of een andere oplossing die voor beide partijen OK is)

Is it really worth the hassle? Nothing to be found closer to home? What about rego in the other state?
There has to be one closer to home otherwise you are better of picking it up, don't you want to drive it first and have a look at it?

Is it really worth the hassle? Nothing to be found closer to home? What about rego in the other state?
There has to be one closer to home otherwise you are better of picking it up, don't you want to drive it first and have a look at it?

Da's geen antwoord op mijn vraag hè. Als het niet de moeite waard is of er iets dichterbij was geweest had ik niet naar een auto ver weg gekeken. Trust me.

Last edited:
my pleasure indeed ;)
ik kan je niet helpen met je geldkwestie, maar ik ben zeer benieuwd naar je voiture. Foto's soon?

Gisteren kwam @afterbang zijn nieuwe 4x4 showen. Weinig kilometers, altijd in de garage gestaan, en van een oud vrouwtje geweest. :D

025-3.jpg

Sorry @afterbang , ik heb geen idee.
Ik ken mensen die naar Melbourne gegaan zijn om een auto op te halen of richting Sydney voor een motor - dus zo vreemd is het niet @Katjavdl :) - maar een auto auto op transport laten zetten, heb ik geen ervaring mee.

Ben wel erg benieuwd naar je ervaringen hiermee.

Ik ken hier een aantal mensen die hetzelfde hebben gedaan. Kopen in Perth (zonder gezien te hebben), soms via veilingen etc en dan op de truck naar Broome. Heb alleen niets gehoord over tussenrekening oid. Heb er geen slechte verhalen over gehoord... Succes ermee!

Thanks @Beebmeep @Kims!

ACT is maar klein en het aanbod is dus beperkt. Zeker als je iets 'anders dan anders' wilt. Dan is het al gauw Sydney, Melbz of Brisbane wat eerst komt. In dit geval dus Brissie. Kan me dit ook helemaal voorstellen bij Broome en Whyalla. Ook een beperkte markt zeg maar.

Thanks voor het meedenken!

Anders kom je toch gewoon even overvliegen om hem op te halen? Dan kun je hem gelijk zien en uitproberen. Het kost je twee dagen om terug te rijden en dan zie je nog eens wat van de omgeving . Je kunt bij ons overnachten als je wilt, geen probleem!

Heb ik wel aan gedacht maar ga van de week weer werken dus dat komt nog niet helemaal lekker uit. Daarnaast kost transport een schijntje van een ticket en twee dagen diesel. En het gaat er al met bakken uit.

In September willen we omhoog rijden, dan komen we even bij je kijken als je dat leuk vindt!

Of zien we je al in Kanangra Boyd? (xpdite kampeer uitje)

Waarom ga je de bak niet halen? Road trip!

Maar AfterPay kennen ze naar mijn weten niet

GOUD! @FritsC :D:D:D

Bankgarantie inderdaad.

Wordt niet zo heel vaak gebruikt in de kleine business, maar is vaak een soort oplossing voor dergelijke problemen.
Geen ervaring mee, wel gehoord dat het niet helemaal sluitend is.
Toch beter dan blind vooruitbetalen, ik neem aan dat het niet om een paar honderd dollar gaat...

Succes, ben wel benieuwd naar die zo bijzondere wielen...

Back