Tweede WHV (417) in NL aanvragen

zickeh

Member
Ik heb afgelopen jaar (van 16-04-09 tot 10-04-10) doorgebracht in NZ en Australië, waar ik in Aus gewerkt heb voor m'n 2e WHV. Nu heb ik deze dagen allemaal, netjes laten tekenen door de bazen waar ik voor werkte, etc.

Nu ben ik weer thuis sinds een maandje, en wilde graag weten hoeveel tijd ik heb voordat mijn 2e WHV vervalt? Ik kan het op de immi-site helaas niet vinden, alleen het volgende:

"To be eligible for a second Working Holiday visa, you must meet a number of requirements. You may apply either while you still hold a first Working Holiday visa or at a later date."

Voornamelijk dat laatste stuk sprak me aan, maar ze zeggen er niet bij tot wanneer dit kan. Kan ik hierdoor dan aannemen dat dit gewoon tot je 30e kan?

Bedankt alvast!
 
Voor zover mij bekend maakt het niet uit hoeveel tijd er tussen zit zolang je het idd maar voor je 30e aanvraagt. Eigenlijk gelden dezelfde regels als met je 1e WHV. Wel heb ik begrepen dat je vaak wel voor medicals moet als je je 2e WHV aanvraagt, maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen.
 
Medicals zeg je? Dat houdt in dat ik me bij de dokter moet laten checken en een papiertje meekrijg neem ik aan? Thanks voor je snelle reactie iig!
 
Zoals AlieNL al meld, zolang je geen 30 bent bij aanvraag en je die 3maanden (88dagen) regionaal werk heb gedaan kom je in aanmerking voor de 2e WHV.
Mocht je deze willen aanvragen doe je exact het zelfde als bij de 1e, je geeft alleen aan dat je voor een 2e wil gaan. Ze vragen dan vanzelf om alle werkbriefjes (dus goed bewaren) voor het reginaal werk bewijs.
Of je wel of geen medicals nodig hebt, tja dat hoor je dan wel. Het enige wat kan gebeuren is dat de aanvraag wat langer duurt dan normaal (wat sowieso al is bij een 2e whv aanvraag)
 
Hey thanks Griffin. Ik heb wel 's gezien hoe een reisgenoot dat aanvroeg via internet, dat is inderdaad weinig verschil. Maar wat houd die medicals in dan? Is dat gewoon een kwestie van naar de dokter, je na laten kijken op bepaalde dingen en een briefje meekrijgen? Of moet ik denken aan X-rays, etc?

Bedankt voor de hulp iig!
 
Wat betreft de medicals, als je ze moet doen dan vragen ze om specifieke testen en dit kan ook een Xray zijn zover ik weet (maar ik weet het niet allemaal).
Vooral bij een Skilled Permanent Visa zijn Medicals standaard. Voor een WHV moet je even hier kijken: http://www.immi.gov....ty-second.htm#b ... Hier staat wat je kan verwachten maar dat het niet 100% zeker is. Dit staat er namelijk ook bij een 1e WHV en ik heb die niet hoeven doen bij mijn aanvraag dit jaar.

Succes
 
Thanks Griffin, mocht ik weer wat geld/tijd heb om te gaan, vraag ik 'm gewoon aan (2e WHV) en zie wel waar ik uitkom... :)

Thanks nogmaals voor je/jullie help!
 


OFX
Back
Top