Uitdagingen in OZ?

Dijnnas

XPdite Sponsor
Beste allemaal,

Als ik in Australie woon ga ik leren surfen in Manly en al duurt dat nog een tijdje, ik kijk er erg naar uit!

Ik ben benieuwd welke dingen jullie je hebben voorgenomen die je in NL niet zo snel zou oppakken. Van een cursus kantklossen tot werken in een koalaopvang zeg maar.

Ik ben benieuwd!
Groetjes, Dijnnas
 
Gewoon lekker in korte broek buiten kunnen eten
en engels leren (komt hier ook weinig van)

Groetjes Kees
 
Hoi,

Ik ga het wat sportiever aanpakken. Ik wil fietsen of inline-skaten naar het werk!
Nu woon ik op 60 km van m'n werk, dus altijd met de auto. Ver, ja, maar we weten waarom: we betalen nu namelijk geen huur. Lekker sparen voor Oz.

Enige probleem: ik moet nog wel leren inline-skaten!

Zijn dit trouwens realistische plannen voor Perth?

En verder: duiken, duiken, duiken.

Groetjes,
Teekay
 
Leuk Dijnnas surfen leren zou ik ook wel willen, begin er maar niet aan.
Jan zijn nieuwe uitdaging hier is golfen leren ,gaat volgende week op cursus. Ben benieuwd hoeveel ruiten er hier gaan sneuvelen. :smile:

@Teekay Perth is prima om te fietsen, veel fietspaden. Inline skaten zie je wel langs de rivier.

erna
 
Ik wil waarschijnlijk ook wel leren surfen en misschien ook nog wel een keer een duikcusus doen. Verder wil ik doorgaan met de hobby die ik hier al heb; theater, door verschillende cursussen te gaan volgen (dans, acteren, zingen).
 
Ik sluit me aan bij dijnnas en catkin; ik wil ook leren surfen en ik wil het duibrevet dat ik in Cairns heb gehaad weer eens wat gaan actualiseren en wat meer gaan gebruiken ;) En misschien het eerste ook wel in Manly aangezien ik me ook op Sydney richt ;)
 
nieuwe uitdagingen he... nou, ik wil eigenlijk heel graag nog meer schilderen en zou het geweldig vinden straks te kunnen exposeren en verkopen....
Verder ga ik waarschijnlijk Nederlandse lessen geven aan Australische familieleden....
Elke dag (voor zover het weer het toelaat...) op mijn veranda zitten en naar de kookaburra's, megpies en andere vogels luisteren..... daar droom ik van...... :sleep:

Pauline
 
JA! golfsurfen!!

en; door mijn eigen bos wandelen...
en; voorlopig niet voor een baas werken, maar mijn geld verdienen met beelden maken, en boeken schrijven (en dan in Nederland uitgenodigd worden voor signeer sessies.)

oh ja; een heel nieuw leven opbouwen, voor Art, mij en de kinderen. Daar maar mee beginnen,denk ik...
 
Wij zouden zo graag een stukje land willen met 1 of 2 paarden en wat andere beesten...
Verder heb ik hier hobbies die in OZ ook prima te beoefenen zijn: motorrijden en kitesurfen...

Ik denk dat de eerste grote uitdaging heel suf gewoon het vinden van een leuke baan en woonplaats is, gewoon je draai vinden in je "nieuwe" omgeving....GEWELDIG!!!

groetZ JAP GEER EN JAY
 
Eigenlijk zou ik een autorepareercursus willen doen. Hier in Nederland is het niet zo nodig, maar in Ozland is het wel heel handig...

En ik zou me gaan verdiepen in het maken van hopjesvla, zodat ik dat altijd zelf zal kunnen maken.

Lucy
 
Surfen!!!!.
Maar ook saxofoon leren spelen zonder dat er buren zullen gaan klagen.

Maar de grootste uitdaging (alhoewel ik het een rot woord vind!!!) is nog wel het helemaal opbouwen van een leven, op dit moment nog zonder huis, werk en vrienden. Maar gelukkig wel met z'n tweeen!!!

Anne
 
Ik heb hier ondertussen mijn eerste uitdaging al (bijna) achter de rug!
Ik ben uit de Mechanical Engineering gestapt, en ben general Builder geworden. Heb 10 jaar op kantoor gewerkt, en wilde nu wel eens wat meer in de buitenlucht werken.
Maar na 3 maanden ben ik er achter gekomen dat de intellectuele uitdaging inmiddels ver te zoeken is, dus heb ik besloten de engineering weer in te gaan.
Maar het was een interessante periode, en ik ben er zeker niet dommer van geworden.

En nu weet ik ook weer waarvoor ik 10 jaar gestudeerd heb....  :smile:

Bart
 
Wij zouden eigenlijk hier in Australie het roer omgooien.

Helaas nog niet gelukt alhoewel morgen is mijn eerste les avond,...  op weg om mijn diploma te halen in Advanced electronics technician/engineering. Daarna zie ik wel weer verder.

En natuurlijk betrap ik me zelf  geregeld met het rond neuzen op careerone en seek.com. Het lijkt ons perfect om met ze tweeën op een farm aan de slag te gaan. Dat is dan dus totaal het roer om. :up:

en natuurlijk wil ik zeker ook mijn duik diploma halen maar ff 1 ding tegelijkertijd. :grin:

Barry
 
Ik was van plan een super-zwemmer te worden en een surf-life saver te worden, maar na een keertje vijna verdronken te zijn in Scarborough (Perth) heb ik dat opgegeven.
Ik was ook van plan te leren surfen, en aan windsurfen te beginnen. Nix durvan.

Wel heb ik aardig wat 'gebushwalked', en hebben we een huis met een tuin, en twee honden, terwijl ik dacht dat altijd in een appartementje zou wonen. Das wel iets nieuws. Oh, en kamperen! Dat is een voornemen wat wel uitgekomen is! Lekker in de bush, ver weg van alles, om een kampvuurtje zitten.
En ooit, ooit, trekken we weer es rond in de Kimberley!

Geniet van de voorpret!
Ineke
 
Hoi hoi Ik zit dan nog wel niet in het land van OZ  :wink: maar moet nog zien wat ik daar ga doen, hangt ook een beetje af waar ik werk vind.
Zou aan de slag willen als duikinstrukteur :cool: maar wat ik nog zeker wil leren is kitesurfen.

Iemand met nog een goed adres :up:

gr Bennie
 
Dat denk ik ook wel Dijnnas :flying:  water en wind genoeg daar.

Was ik er al :roll:

gr Bennie
[quote author=Dijnnas link=topic=7379.msg97753#msg97753 date=1187986019]
Is vast overal te doen in OZ, toch? Wind genoeg in ieder geval  :wink:
 
Misschien ben ik al te oud... :wheelchair:  maar het lijkt me toch wel heel errug gaaf om een beetje te kunnen golfsurfen :surfer:

Ach, en eraan wennen dat we tegen die tijd zo'n kleine smurf hebben, zal ook wel een uitdaging zijn, denk ik
 
Je bent nooit te oud om te leren franel-go-oz. Ga je naar Sydney? Dan kunnen de oudjes samen op surfles, want ik wil dit al zo lang.  :wink:.
 
Back
Top