Uitdagingen in OZ?

Ik heb 5 jaar in Sydney gewoond en vond het para- en hanggliding vanaf Stanwell Park echt fantastisch. Heb ze zelfs op de motor zien aankomen met vette rugzak-paraglider achterop en huppekee binnen een half uur airborne. Dat alles op drie kwartier vanaf het centrum van Sydney...echt fantastisch. Als wij genoodzaakt zijn om ons voor het werk in Sydney te vestigen is dit de hobby die ik wil "oppakken".

http://www.flystanwell.com/

Zie net dat op 45 min van Adelaide ook een mooie paragliding site is

http://parapunter.tripod.com/p/id17.html

:up: Steef - The Roosters
 
[quote author=Dijnnas link=topic=7379.msg97899#msg97899 date=1188154761]
Je bent nooit te oud om te leren franel-go-oz. Ga je naar Sydney? Dan kunnen de oudjes samen op surfles, want ik wil dit al zo lang.  :wink:.
[/quote]

Sorry Dijnnas, onze bestemming is de westkust: Perth. Anders graag. Ben je al 'hooked on Sydney' of zit er nog een kans in om van mening te veranderen?

groeten,
Francois

(Franel-go-oz is een verkorting van Francois & Elsa (mijn vrouw) go Oz, vandaar)
 
@ Steef: Paragliding lijkt me echt te gek, wie weet ooit....  Lijkt me om een een of andere reden veiliger dan onder zo'n vlieger te hangen, maar het zal het idee wel zijn. Heb je het ooit zelf gedaan?

@ Francois: Ik had al het idee dat je voornaam geen Franel-go-oz was  :wink: Perth vind ik geweldig, wie weet komen we daar ook nog eens terecht. Mijn man daarentegen ziet het niet zo zitten. Sydney vinden we beide een fantastische stad. in ieder geval veel strand in de omgeving van beide steden, dus het komt wel goed met de plannen  :up:
 
Nee ik heb nog nooit een parasail tandemglide gemaakt om met gliding te beginnen maar het staat wel bovenaan mijn verlanglijst. Misschien dat "oppakken" van parasailing niet de juiste beschrijving was maar wel van de wens om te vliegen. Wel een proefles helicoptervliegen vanaf Bankstown Airport gehad. Dat was super maar ook wel erg duur om tot je brevet te gaan en daarna regelmatig te kunnen vliegen. Mijn instructeur zei toen wel dat er geregeld helikopters naar (nieuw) en van (voor groot onderhoud) boerenbedrijven moesten worden heen en weer gevlogen wat goed was voor je uren maar toch...heel duur. Parasailing is de meest betaalbare manier om te vliegen en goed te doen op veel plekken in Australia en ook nog eens één met de natuur. Dat vliegen is net als de wens om in Australia te wonen - het laat je niet los -.

Haantjesgedrag ? :flying:

:up: Steef - The Roosters
 
Leuk zeg en nog eens goed te realiseren denk ik.
Ik ken iemand die in NL zijn vliegbrevet heeft gehaald en ja dat kost ook hier onmundig veel geld! Goed alternatief dan, het paragliden.

Ik heb er ook nog een: met een 4wd de bush in en onder de sterren slapen in een swag :tent: Niet echt een uitdaging, maar wil het wel heel graag doen. De echte uitdaging blijft nog het leren surfen.

:sunny:
        :surfer:

Adios, Dijnnas
 
Stoppen met roken.
Het is me in NL namelijk nooit gelukt.
Ben al een kleine week op weg  :up:

Groetjes Jolanda.
 
Insert Quote
Stoppen met roken.
Het is me in NL namelijk nooit gelukt.
Ben al een kleine week op weg 

Groetjes Jolanda.

Goed zeg!  :cheer: :cheer:
Als je een dip moest hebben, mail je me maar!

groetjes,
An
 
Hoi Dijnnas en de rest natuurlijk.

Mijn voornemens voor in Australie waren vooral aan iets nieuws / anders beginnen. Ik heb gelukkig de luxe dat ik de afhankelijke echtgenoot ben en dat we ons niet heel erg druk hoeven te maken over primaire financiën. Ik heb inmiddels wel gemerkt dat het niet zo makkelijk is om hier aan de bak te komen, omdat je voor alles gediplomeerd en gecertificeerd moet zijn. En als je nedrelandse diploma's hebt die niet erkend of herkend worden. Ach het zal van zelf wel komen.
Een tweede ding wat ik hier wil doen is meer surfen, een hobby die ik een jaar of 7 geleden heb opgepikt. helaas komt er niet zo veel van doordat we niet zo dicht aan het strand wonen en het nog al lang duurt voor dat je er bent. Ik ben daarnaast ook te lui om met de bus te gaan hoor. Oh ja en het gebrek aan een surfmaatje speelt ook en belangrijke rol.
Voor de ouwetjes onder jullie, die denken dat ze te oud zijn om te leren surfen. Maak je geen zorgen je bent nooit te oud om het te leren, hooguit te lui of je durft niet, want het vereist zeer veel doorzettingsvermogen om het echt goed te leren.
Als er nog mensen in Sydney zijn die al surfen en die eens een keer samen willen gaan, voel je geroepen om met mij contact op te nemen.

Succes allemaal met jullie plannen en voornemens.

Sander
 
Ha Sander,

Wij zijn nog niet in Sydney, maar als ik er ben ga ik gelijk leren surfen! Oud of niet  :wheelchair: Nee hoor, valt best mee.

Groetjes, DIjnnas
 
Hmmm, dat wordt dus een vergelijkend warenonderzoek van de golven bij Sydney en Perth...

Want aan ons ligt het natuurlijk niet... :sunny:

Trouwens, een uitdaging mag ik niet vergeten... Papa zijn (tenminste, ik ga ervan uit dat ik dat in drie maanden NL nog niet helemaal onder de knie heb)...
:soccer:
 
Wat ik zou willen doen als we in Oz zijn? Na een aantal keer een introductieduik te hebben gemaakt nu echt mijn brefet halen en leren surfen lijkt me ook wel lachen (heb echt nog nooit op een sufplank gestaaan dus ik denk dat vooral de toeschouwers zullen lachen!!). En we willen nog altijd een keer ons eigen huis bouwen.

Groetjes, Arina
 
Hoi

Zijn er vrouwen in Melbourne die willen leren surfen?  Via CAE is er geloof ik een weekend les in Anglesea.  Ik wil dat al jaren doen maar geen van mijn vriendinnen zijn sportief.  Dus mocht je intresse hebben......

Sidonia
 
Ik zou ook wel surfen willen leren, en lekker veel zwemmen in zee, het zeewater is altijd lekker aangenaam.
BBQ wanneer je maar wil, hier moet je weer wachten op mooi weer.
Wij zijn skifanaten, in australie zullen we wel niet echt aan onze trekken komen maar we gaan zeker hier ook
de pistes die er zijn onveilig maken. Maar misschien is zandskien wel wat voor ons.
We willen een grote jeep kopen (als het geld het toelaat, je moet toch ergens van dromen) en dan lekker off the road gaan.
Een ding is zeker we gaan voor meer vrijheid en ruimte. Voor deze dingen is in Nederland geen plek, of het weer speelt parten.
 
Ik heb m'n motorrijbewijs al  :bike: het lijkt me heerlijk om daar te rijden (zelden nat worden):happysun:

Maar zal wel effe wennen zijn om aan de andere kant te moeten rijden  :bike: maar alles went zeggen ze!

gr Bennie
 
Bennie, ze rijden hier niet zoals in NL.
Ik vind dat ze hier veel slordiger rijden, minder oplettend en zeker minder rekening houdend met ander weggebruikers.
Misschien komt dat omdat ik in Perth zit en is het buiten de stad beter.
Ritsen kennen ze niet. Je komt gewoon met twee auto's aanrijden op een weg die een baans wordt, en diegene die het meeste durft gaat voor. Dus lekker motorrijden is er in de stad niet bij.
 
Ik heb al twee keer een surf les gehad, maar ik kan er niks van! Maar ik geef niet op, het is erg leuk....

En ooit wil ik met mijn 4wd een soort country businesswoman worden die langs alle stations gaat om business diensten aan te bieden, misschien toch nog wel als accountant!

Wil zo graag de outback in en probeer dat te gaan combineren met werk waarvoor ik eigenlijk in de stad moet zijn.
Of misschien contracten in de mijnen met als basis plek Brisbane of zo....?

Oh, en ik vind het dealen met een grote kakkerlak ook al een hele uitdaging!

Henriette
 
Ach Wilson dat is hier in Belgen land ook zo hoor diegene met de meeste ballen (of een oud koektrommel :wink:) heeft die wint het meestal, dus zal wel lukken daar :up:

Groet Bennie de ghost rider :evil:

[quote author=Wilsil link=topic=7379.msg99622#msg99622 date=1190160208]
Bennie, ze rijden hier niet zoals in NL.
Ik vind dat ze hier veel slordiger rijden, minder oplettend en zeker minder rekening houdend met ander weggebruikers.
Misschien komt dat omdat ik in Perth zit en is het buiten de stad beter.
Ritsen kennen ze niet. Je komt gewoon met twee auto's aanrijden op een weg die een baans wordt, en diegene die het meeste durft gaat voor. Dus lekker motorrijden is er in de stad niet bij.
[/quote]
 
In NL rekening houden met andere weggebruikers...??? Dat moet een buitenlander zijn...!  :cool:

Ben vorig jaar van Cairns naar Sydney gereden, en vond het errug relaxed vergeleken bij de A12, A4 of... OK, soms een beetje te relaxed als je nog 700 km voor de boeg hebt. :x

Misschien te veel mijnwerkers in WA die dikke trucks gewend zijn...? :drive:
 
Back
Top