update familie D.

linda30

Member
Hallo allemaal,
Het is alweer een tijd geleden, we hebben ons eerder voorgesteld.
Wij zijn Chris en Linda en wij gaan in mei 2013 met onze dochters (2 en 4 jaar) naar Perth emigreren. In juli hebben we ons huis verkocht, sindsdien zijn we van hop naar her aan het verhuizen. De bedoeling was dat we bij mijn ouders zouden wonen tot mei maar dat is niet goed gegaan. Dus zijn we naar Rotterdam verhuist want een vriend had daar zijn appartement leeg staan. Toen weer een tegenslag want de relatie van die vriend ging slecht en ze wilde iets meer afstand van elkaar, zodoende wilde hij natuurlijk weer zijn appartement terug hebben en moesten wij weer verhuizen. Nu wonen we bij mijn tante, heel lief maar wel hutje mutje in een te klein huisje. (voor 6 pers.) Maar we kunnnen niets huren vanwege het verlies van het huis en we willen natuurlijk ook iets sparen om in mei te kunnen huren.
het liefst gaan we terug naar Roermond, mijn schoonouders hebben daar een groot huis en genoeg kamers voor de kinderen. Maar dan moet ik weer van werk wisselen en de oudste van school afhalen. Ik wil niet dat ze opnieuw wisseld van school dus dan zou ze tot mei niet naar school gaan. 4 maanden....mischien toch wel te doen, ze is nog niet leerplichting.
Dus dat is de stand van zaken nu....veel aan ons hoofd, vooral om het nu zo goed te regelen. Verder is alles geregeld, de vliegticktes zijn geboekt, we vertrekken 27 mei !!! Een heerlijk idee waar we erg naar uit kijken. De laatste week ben ik weer op het forum verhalen aan het lezen en dan wordt de zin om te gaan alleen maar groter. De stappen zijn gezet, nu afwachten en proberen de tijd op een prettige manier door te komen.
Down under....tot snel!!!

Met al dat heen en weer gedoe, ben je straks een professioneel nomade. Ervaring die van pas kan komen. Succes!

Even de laatste krampjes voordat je nieuwe leven gaat beginnen. Voor je het weet zit je er en ben je dit vergeten.

Succes!

......het liefst gaan we terug naar Roermond, mijn schoonouders hebben daar een groot huis en genoeg kamers voor de kinderen. Maar dan moet ik weer van werk wisselen en de oudste van school afhalen. Ik wil niet dat ze opnieuw wisseld van school dus dan zou ze tot mei niet naar school gaan. 4 maanden....mischien toch wel te doen, ze is nog niet leerplichting......

Wellicht toch een goed idee nov even vier maanden thuis en in een grotere ruimte. Vergeet niet dat de kleuterschool hier maar iets van 4 morgens is. Als ze nu naar school gaat waar ze 5 dagen wordt bezig gehouden en dan in Oz terug moet naar 4 morgens is misschien 'boring'. en een groot verschil. Als ze nu 4 maanden thuis is en leert zichzelf konstant bezig te houden , is het straks een verademing om 4 morgens te gaan. 't is maar een idee

voor ons vertrek had ik de juf gevraagd om advies over alvast engels leren. Zij zei: als je je kinderen wil helpen, is het het belangrijkste om ze nu thuis een stabiele basis te geven zodat ze met vertrouwen straks die nieuwe wereld instappen. Voor ons bedoelde ze dat we dat engels beter konden laten zitten en tijd konden steken in samen dingen doen. Knutselen, voorlezen, spelen. Dus in dat geval lijkt het me niet eens zo'n slecht idee om vier maanden samen tijd te hebben in een groter huis, als het alternatief hutjemutje en overleven is. Al hangt dat natuurlijk ook af van hoeveel tijd en puf je zelf thuis hebt, uiteraard.

Had jij ook de IELTS test in Keulen? Volgens mij hebben we elkaar daar ontmoet. Wij vertrekken de 2de juni, ook naar Perth. Grappig hé. Hebben jullie al voorlopige huisvestiging etc. geregeld. Wij zijn nu aan het kijken hoe we een gedeelte van onze huisraad gaan verschepen. Komt inderdaad veel bij kijken. Lijkt nog lang te duren maar soms besef ik ook dat het al snel zover is... Succes!!!

Dat is heel goed mogelijk, wij hebben de IELTS inderdaad in Keulen gedaan. Bij jullie is het zo te lezen ook allemaal heel vlug gegaan.
Waar willen jullie in Perth gaan wonen, wij denken in de buurt van Baldivis maar dat hangt ook van Chris zijn werk af. In januari zal hij zich gaan orienteren, eerder heeft toch geen zin. Hebben jullie al een container? Wij moeten deze nog regelen.

Bedankt voor de reacties, als ik mijn verhaal terug lees komt het nogal onsamenhangend over maar op dit moment leven we ook wat onsamenhangend....hahah. Ik zal de tips zeker meenemen, misschien toch een goed idee om te verkassen naar een ruim huis en de kinderen de laatste maanden thuis te houden. Wel moet ik dan mijn baan opzeggen maar ik kan vast wat uitzendwerk in Roermond doen, met schoonouders die altijd op willen passen is dat te doen. hhmmm......we denken er nog even over na, kinderen zijn gelukkig erg flexibel. Nog eventjes de laatste loodjes in dit koude kikkerlandje.....brrrr

We weten nog niet waar we willen wonen. We zijn ons daar nu op aan het oriënteren via diverse websites. Ook hebben we wat quotes uitstaan voor gemeubileerde appartementen in Perth en omgeving voor de eerste zes weken. Eenmaal aangekomen in Perth gaan we rondkijken waar we willen gaan wonen en een huisje huren. Huisjes huren is, zeker rond Perth ten zuiden en noorden, behoorlijk prijzig. Hebben jullie nog een site waar we niet vanaf weten? We hebben diverse offertes binnen, gisteren nog de laatste offerte binnengekregen van Hazeleger Verhuizingen. We hebben op dit moment waarschijnlijk maar rond de 6m3 en gaan geen volledige container huren maar denken eerder aan groepage. Gaan jullie dan wel jullie hele huisraad meenemen?

Werk zoeken doen we pas zodra we in Perth zijn, we zien wel wat we gaan doen. Verwacht dat er altijd wel werk is, als je wilt. Nu al solliciteren heeft volgens mij nog geen zin.

Wel gesjouw bij jullie maar dat ben je volgens mij snel vergeten als je eenmaal in je tuintje zit of balkonnetje, uitkijkend over Perth, de zee of noem maar op.

Wel grappig hoor, samen in Keulen de IELTS test gedaan en nu vertrekken jullie 4 dagen na ons naar ongeveer dezelfde plaats. haha.
Wij vinden de huurprijzen ook best duur, zelfs rond Baldivis ( terwijl Baldivis toch wel ver van Perth af ligt) Het schijnt een goede buurt te zijn. Ik kijk wel eens op real-estate, mooie huizen maar moeilijk om de buurt in te schatten. Als een huis rond de 300 / 350 huur per week kost dan liggen die huizen in de mindere wijken. Wij willen de eerste paar wk een vakantiehuis huren en dan direct op huizenjacht. :) , nu al zin in.
wij zij ook bezig om offertes aan te vragen, wij nemen alles mee.....hoeveel dat precies is dat weet ik nog niet.
Een heerlijk vooruitzicht! succes met de laatste voorbereidingen!

Wow.:confused: ...we dachten wel dat het duur zou zijn maar inmiddels zijn de prijzen 5300 euro om je spullen naar Perth te verschepen. Iemand tips om dit goedkoper te doen? We zijn wel bezig om verschillende offertes aan te vragen.

Wie heb je allemaal gevraagd? Wij zijn ook begonnen met 20m3 maar we hebben ons daarna wel afgevraagd of we niet beter een klein beetje mee kunnen nemen en voor het geld wat we uitsparen nieuw of second hand kunnen kopen in Perth. We hebben allerlei offertes aangevraagd bij ongeveer iedereen. (Wil ze wel aan je doormailen als ik weet hoe het moet dan kun je ze vergelijken)
Wij zitten nu op 6 m3 met een hoop zelf doen inclusief inpakken en brengen bij bv. Hazeleger verhuizingen voor een kleine € 1600 excl vanalles. Als je wilt stuur ik van alles door. Als je toch een container wilt huren, wij kunnen er wel een 6m3 ongeveer van delen....

Ja graag:) ....stuur maar door: mijn mail adres is: lindaderu@gmail.com
Alvast bedankt!
Wij moeten die overweging ook gaan maken, misschien is het goedkoper om minder mee te nemen, aan de andere kant... als we alle meubels daar opnieuw moeten kopen zijn we misschien voordeliger uit om alles mee te nemen.
Groetjes Linda

Ja graag:) ....stuur maar door: mijn mail adres is: lindaderu@gmail.com
Alvast bedankt!
Wij moeten die overweging ook gaan maken, misschien is het goedkoper om minder mee te nemen, aan de andere kant... als we alle meubels daar opnieuw moeten kopen zijn we misschien voordeliger uit om alles mee te nemen.
Groetjes Linda

Naast de vraag wat het kost om alles nieuw (of tweedehands) te kopen ook nadenken over wat je gaat doen vwb eerst huren, dan kopen. Mik je op eerst 'gemeubileerd huren (voor een korte tijd) en dan zsm kopen (en alweer, niet goedkoop, maar dat zal je al wel gezien hebben :)) dan zou ik zeker overwegen om veel van je spulen mee te nemen. Ander manier om over na te denken is: als het je b.v. 5000 EUR kost om 20 kuub te verkassen, dwz zeggen 250 EUR per kuub. Een bank (2-zitter) is al gauw 1.5 kuub. Meenemen kost dus zeg maar 375 EUR. Is je bank nog goed en verwacht je dat ie lang mee gaat, vooral meenemen dan, voor 375 EUR koop je hier absoluut geen goeide bank:)). Ook heb je hier in het algemeen wat meer ruimte in je huis (meer kamers:)) dus meer ruimte om meubels te plaatsen..
Over je bedden goed nadenken, moet je op een gegeven moment nieuw beddengoed of matrassen nodig hebben, dan zul je die hier niet of nauwelijks kunnen vinden...

Genoeg om over na te denken, success!!

Ik zou sowieso de offertes tegen elkaar uitspelen.
Toen wij 4 jaar geleden offertes aanvroegen, en kregen, werden we een paar dagen later terug gebeld en werd ons duidelijk gemaakt dat er zeker iets aan de prijs kon gebeuren.
We zijn uiteindelijk in zee gegaan met Voerman; 27 kuub, 20 foot container, alles laten doen (demonteren, inpakken, uitpakken en monteren), 4550 Euro.
En het lijkt me dat, met de huidige markt in Europa, die prijs niet echt veel hoger zou moeten zijn?

Bart

Volgens mij is dat de laagste prijs die ik voorbij heb zien komen. Alleen Loekie voor minder maar hij heeft alles zelf gedaan en alles zelf los geregeld

Phoe, ik wist niet dat het zo duur is allemaal. Wij zijn daar nog lang niet aan toe, maar in due course zal ik echt het naadje van de kous op gaan zoeken. Of zijn jullie mede-emigranten allemaal zo rijk dat jullie het zo uit je mouw schudden? Geloof ik ook niet eigenlijk.

Ik was niet van plan heel het huisraad mee te nemen. Veel dingen bewaar je eigenlijk voor niks, dus een verhuizing is een goed moment om de zooi is goed (rigoureus) uit te zoeken. Verder zou ik daar gewoon gaan starten met kringloop spullen en wat voor handen is, zo gehecht ben ik toch niet aan m'n meubels. Bovendien is het waarschijnlijk dat ik daar eerst een paar keer zal verhuizen voordat ik een vaste plek gevonden heb.

Dat is mijn visie, uitgaande van mijn eigen situatie. De hoge transportkosten vragen om een grondige analyse en overweging.

Ander manier om over na te denken is: als het je b.v. 5000 EUR kost om 20 kuub te verkassen, dwz zeggen 250 EUR per kuub. Een bank (2-zitter) is al gauw 1.5 kuub. Meenemen kost dus zeg maar 375 EUR.
Wij hebben het letterlijk zo gedaan. Spreadsheetje, prijs per kuub, en dan rekenen. Hoeveel krijg je er nog voor als je het verkoopt via marktplaats? Hoeveel kost het om het in oz te kopen? Wat zijn de maten, dus hoeveel kost het aan transport? En dan kijken wat het goedkoopste is. Zo hebben we bv vier IKEA kastjes van de kids meegenomen. Dat bleek goedkoper dan hier opnieuw aanschaffen, en we wilden graag iets bekends meenemen voor hun slaapkamers.
OVerigens hebben we ook gedaan wat Hardcore zegt: alle overbodige spullen zijn niet meegegaan. We hebben een hoop op martkplaats gezet en de rest aan vrienden gegeven, naar de kringloop of naar de stort gebracht. En dan staan er nog een hoop dozen in de schuur.

Wij hebben het letterlijk zo gedaan. Spreadsheetje, prijs per kuub, en dan rekenen. Hoeveel krijg je er nog voor als je het verkoopt via marktplaats? Hoeveel kost het om het in oz te kopen? Wat zijn de maten, dus hoeveel kost het aan transport? En dan kijken wat het goedkoopste is. Zo hebben we bv vier IKEA kastjes van de kids meegenomen. Dat bleek goedkoper dan hier opnieuw aanschaffen, en we wilden graag iets bekends meenemen voor hun slaapkamers.
OVerigens hebben we ook gedaan wat Hardcore zegt: alle overbodige spullen zijn niet meegegaan. We hebben een hoop op martkplaats gezet en de rest aan vrienden gegeven, naar de kringloop of naar de stort gebracht. En dan staan er nog een hoop dozen in de schuur.

Grappig, wij hebben hier juist een serie kastenvan Ikea gekocht. Prijzen niet veel anders dan in NL. En de vraag is hoe verstandig het is om 'DIY' kasten (zoals van IKEA) te gaan vervoeren.. Is meestal niet het beste voor de 'constructie' van de kasten ...

Back