update familie D.

Ha Linda,

Ik heb ook genoten van de Nullarbor plain. Wel Heb je nog de afslag genomen naar de walvisbaai? Met een beetje mazzel dobberen de bultruggen daar vlak voor de kust met een boel jonkies. Wij waren er ook rond deze tijd van het jaar, twee of drie jaar terug en zijn er uren gebleven. Ook leuk voor de kids.

Enjoy :) Neem kontakt op met 'Lin' of 'Artvark' die wonen aan die kant en kunnen je wellicht verder helpen. Zijn (of waren) allebei aktief op Xpdite en facebook 'dutchies in melbourne'

Have a safe trip :)
PS. Vergeet niet te stoppen bij Kennett river om de koala's te bekijken.

Inmiddels aangekomen in Adelaide, morgen nog een laatste dag rijden, de kids doen het nog steeds super dus hopelijk houden ze dat nog een dag vol.
De walvissen afslag wel gezien, niet genomen, we genieten van de reis maar rijden ivm de tijd best wel door. We zijn nu wel zeker van plan om deze route als vakantie te plannen. Maar we hebben dinsdag al een home open...dus doorrijden! :) Maar niet harder dan 110 km want we zijn al twee keer aangehouden. De kleinste van 3 dacht dat ze naar de gevangenis moest, huilen! Dus nu houden we ons toch maar netjes aan de snelheid. :)
Bedankt Sidonia, ik zal contact met hen opnemen!

hi, Ik weet niet in welke subburb je man gaat werken maar emerald, cockatoo en omgeving monbulk is ook erg leuk om te wonen, het is maar net wat je wensen zijn. Emereld ligt ongeveer 15 min. rijden van belgrave en cocatoo en monbulk nog eens ong. 7 tot 10 km verder. De moeite waard om deze omgeving te bekijken als je van een wat rustigere omgeving en van bos en parken houd.

Kijk eens aan, dat gaat allemaal voorspoedig! Haha, en vergis je niet in de Australische Oom Agent, die komen toch wat serieuser over dan het blauw hier op straat!
Gelukkig is het bij een vermanend vingertje gebleven! OOk geen last van roadkills gehad op de Nullarbor?
Ben erg benieuwd naar jullie nieuwe thuis in Melbourne!

Maar niet harder dan 110 km want we zijn al twee keer aangehouden.

Hard rijden (op de Nullarbor) is echt zonde. Het schiet echt niet (heel veel) sneller op, en je wordt er Europees gestressed van. Take it easy. Continu 90 of 100 is echt zo ongelofelijk veel relaxter. En aan het einde van de Nullarbor zie je weer dezelfde mensen bij het tankstation staan als bij het tankstation aan het begin ;)

Enjoy the ride ;)

Cheers!

Hard rijden (op de Nullarbor) is echt zonde. Het schiet echt niet (heel veel) sneller op, en je wordt er Europees gestressed van. Take it easy. Continu 90 of 100 is echt zo ongelofelijk veel relaxter.
Is dat echt zo?
Ik zou van 90 ipv 110 ongelofelijk gestressed worden. Bij 90 zou er in no time niets meer van mijn concentratie over zijn.
Komt nog eens bij dat je als snellere rijder (die tegelijk bij het laatste tankstation staat) dus veel meer tijd gehad hebt om onderweg echt te rusten.

Bart

Hai Linda,
wat ontzettend leuk om te lezen dat het goedgekomen is met je man zijn baan! Gevalletje 'meant to be' misschien? Ben benieuwd hoe jullie Melbourne zullen ervaren, we zien de foto's wel verschijnen:)

Is dat echt zo?
Ik zou van 90 ipv 110 ongelofelijk gestressed worden. Bij 90 zou er in no time niets meer van mijn concentratie over zijn.
Komt nog eens bij dat je als snellere rijder (die tegelijk bij het laatste tankstation staat) dus veel meer tijd gehad hebt om onderweg echt te rusten.

Bart

Ieder zijn ding, voor mij werkt het ;) Al is het ook een kwestie van wennen hoor. Ik was ook eerst meer van het doorstampen. 1e trip in QLD reden we vaak in de outback dik boven de 120. Nu 6 trips later rijden we dus 90km/h. En 90km/h is met een 70 Series Land Cruiser echt een mooie snelheid hoor, ook voor je portemenee :up:

Maar beetje off-topic. We wachten op de updates uit Belgrave. Enjoy!

Inmiddels zijn we weer opnieuw gesetteld in Melbourne, Cockatoo.
Een heerlijk dorpje in een prachtige omgeving, veel bossen, bergen en een heerlijke grote tuin voor de kinderen. We hebben gelukkig een mooie woning kunnen vinden, de oudste is weer gestart op school, de regel is in Vic anders dan WA dus ze moest weer opnieuw starten bij de kindy, op zich niet verkeerd gezien de taal achterstand. Kan ze nog een paar mnd kleuteren. Ze gaat nu 3 dagen in de week en zegt het leuk te vinden, maar ze vind het nog wel moeilijk, zo durft ze (omdat ze al heel verlegen is) geen contact te maken met andere kindjes, ze praat niet. Maar zoals ik mij heb laten vertellen komt dit vanzelf.....De jongste van 3 gaat een ochtend naar de kindy en zij wil juist liefst alle dagen gaan. Dus bij haar maak ik mij geen zorgen, totaal ander type. :) Verder is Chris nu al een paar wk aan het werk, hij heeft het erg naar zijn zin! Dus super fijn en mooi dat nu na al die mnd stress de rust is gekeerd. Begonnen in Perth maar omdat daar geen werk was voor Chris geeindigd in Melbourne. Natuurlijk was het even omschakelen, maar de gastvrijheid vd communitie helpt wel mee. Zo open, vriendelijke mensen, mooie omgeving, dus we hebben het weer naar ons zin in oz :)
Op woe ga ik naar een playgroup waar ik al leuke moeders heb leren kennen, dus langzaam begint ons leven weer wat vorm te krijgen. Nu uitkijken naar de zomer, we hebben al een bad besteld voor in de tuin. :)

Wauw Linda wat geweldig om te lezen!! Fijn dat Chris werk heeft en jullie weer gelukkig zijn.

Hi Linda
Goed om te horen. Er zijn aardig wat Nederlandse families in jouw buurt :) Wellicht weet je het al maar gedurende de schoolvakantie is er in Silvan (in de buurt bij jouw) Tesselaar's tulpen festival. Heb je de 'dutchies in melbourne' facebook page al gevonden?
Groetjes en welkom in Melbourne
Sidonia

Hoi familie D,

Ik volgde jullie gedurende de reis van oost naar west en plotseling was het even stil op het forum.
Gelukkig zijn jullie goed aangekomen en wonen nu heel mooi als ik de verhalen lees.
Wij zijn in afwachting van de beroepserkenning bij de AASW nog 8 weekjes wachten, dan zijn we weer een stap verder.
Heel benieuwd hoe het is in Belgrave omdat dat ook op ons vestigingslijstje staat.

Hallo beste forum lezers,
Ik ga proberen om een lang verhaal kort te houden ;)
Na een heerlijk jaar in de prachtige dandenong ranges van Melbourne hadden we besloten om een huis te gaan kopen, deze hebben we in een jaar tijd behoorlijk opgeknapt. Eindelijk klaar en gesetteld kregen we bericht van zijn werkgever dat ze het bestaande bedrijf willen uitbreiden in Adelaide met de vraag of hij geïnteresseerd zou zijn hier aan mee te willen werken, zou carrière gericht een fantastische
Ervaring zijn. Wij namen deze vraag eigenlijk niet serieus en maakte hier grapjes over. Dat zou wat zijn! Van Perth naar Melbourne en dan naar Adelaide!
Steeds vaker kregen we serieus de kriebels, Adelaide is prachtig en niet onbelangrijk warmer! We zagen steeds meer voordelen en hebben ons huis in 6 dagen tijd, Gelukkig met iets wat winst verkocht! Het klussen is niets voor niets geweest! Gelukkig.
Inmiddels wonen we op 10 min afstand van zijn werk en van het strand, een heerlijk lifestyle gevoel geeft dat! Geen uur meer in de auto voor Chris richting Melbourne City. De kinderen vinden het strand heerlijk en hebben hun draai weer gevonden gelukkig. Wat zijn kinderen toch flexibel, hopelijk hihi en anders hebben ze later wat te bespreken bij de therapeut ;). Nee hoor, het is ongelooflijk hoe flexibel ze zijn zolang hun basis sterk is. De jongste zit in year 1 en haar zus zit in year 2. We hebben de sporten paardrijden en dansen gelijk weer opgepakt en ook ik heb hier werk gevonden wat ik goed kan combineren met het gezinsleven. Ik zeg niet dat alles makkelijk is gegaan hoor, misschien vond ik het wel moeilijker om in Cockatoo weg te gaan dan uit Nederland, juist omdat je keihard hebt gewerkt aan een vangnet, sociale contacten, Community ect.... weer allemaal weg! Ook kwam dat " bekende " heimwee gevoel naar Nederland ineens om de hoek zetten. Dus we gaan opnieuw hard werken om het hier weer voor elkaar te krijgen, we genieten ontzettend van SA, wandelen veel met onze meiden in de natuur maar leuke contacten opdoen heeft nou eenmaal tijd nodig.

Wat leuk om weer een update te lezen!
Inderdaad valt het mij op hoe eenvoudig mensen in Oz (maar ook in USA en Canada) voor hun werk grote afstanden verhuizen. Dat is in Europa toch niet het geval, mensen vinden Den Haag - Amsterdam al een hele afstand. Die flexibiliteit heeft wel een voordeel dat je relatief eenvoudig nieuwe contacten opdoet, en zeker via school en verenigingsleven zit je zo weer met een grote groep te barbecuen op het strand.

Back