Tijd voor een update! Kamperen in eigen huis zit erop! We hebben onze spullen en ik vond het heerlijk om alle spullen weer uit te pakken. De kinderen hebben toch een jaar hun speelgoed moeten missen dus het leek wel kerstfeest hier in huis. Het voordeel is dat ze de komende tijd zoet aan het spelen zijn. haha.
Nog een belangrijk moment, onze meid is 5 jaar geworden en heeft haar eerste week school achter de rug. Ze is nogal verlegen en spreekt de taal niet maar het is ons erg meegevallen. De kinderen uit haar klas waren heel lief voor haar en ze is wel met plezier naar school gegaan. Ze is trots op haar uniform ( zo schattig) en het scheelt denk ik dat alle kindjes hetzelfde eruit zien.
De juf vertelde trots dat ze al veel dieren in het engels had benoemd. ( hebben wij natuurlijk geoefend) dus we hebben er vertrouwen in. Hopelijk spreekt ze snel de taal, iemand een idee hoeveel tijd dit kost? Ik heb wel wat engelse boekjes gehaald maar ip spreken wij met de kinderen Nederlands.
Helaas heeft Chris nog geen baan gevonden. Mails worden niet beantwoord, als ze zeggen, we bellen je vandaag terug......not.
Even wennen aan de mentaliteit en stug door blijven solliciteren. Hij is software architect dus als iemand nog bedrijven weet in Perth? We horen het graag
, inmiddels heeft hij wel wat lijnen lopen dus hopelijk komt daar wat uit, maar soms zakt de moed wel weg.
De kleinste meid is nog een half jaar thuis voordat de school begint en de bedoeling is dat ik dan weer aan het werk ga....wel wennen om hele dagen met de kinderen door te brengen, maar goed om contacten te leggen in de speeltuintjes
Dus het is hier wat rustiger geworden en het besef begint nu pas te komen......beetje laat
, het voelt goed maar ik skype veel met het thuisfront, mis vriendinnen wel en ik weet natuurlijk dat het tijd kost om het hier op te bouwen.
Al met al.....nog steeds aan het genieten, zo rijden we regelmatig even naar het strand of naar een mooie picknick plek in Serpertine Hills, daar waar je gelijk een Australisch gevoel krijgt. Het buitenleven, geweldig!