Update Mayke & Rikki

Lang niet meer op dit forum geweest, maar ik kreeg via LinkedIn een vraag over emigreren dus ik verwees naar dit forum en dacht laat ik nog eens een kijkje nemen :)

Wij zijn hier inmiddels al weer ruim 4 jaar en hebben geen moment spijt gehad. Hier een kort overzicht van ons leventje down under.

Na een kort verblijf van een jaar in Edithvale zijn wij uiteindelijk in Port Melbourne beland. We genieten elke dag van de combinatie van het strand en de stad. En als we echt de natuur willen opzoeken stappen we in de auto. Melbourne is voor ons de perfecte stad met heel veel sport (ik volg nu zelfs het cricket!) en het uitgaansleven is ook erg divers.

Rikki werkt nog steeds als metaalbewerker bij het bedrijf waar hij ruim 3 jaar geleden aan de slag ging. Hij heeft lange tijd gevoetbald (ja onze versie met die ronde bal) maar is nu toch meer van het golfen. Het zal de leeftijd wel zijn 😎. Omdat hij Schots is en dus gewoon 2 paspoorten kan hebben, is hij bezig met de aanvraag van zijn citizenship.

Ik werk nu al bijna 4 jaar voor de Victorian overheid. Na flink wat reorganisaties ben ik uiteindelijk in het Digital Team beland in een rol waar ik heel veel plezier aan beleef. Het liefst stap ik op de fiets naar het werk (een Lekker bike) en na het werk ga ik graag paddleboarden op de baai.

De afgelopen maanden zijn met name voor mij een flinke test geweest toen we er achter kwamen dat mijn vader ernstig ziek is. Maar ook in situaties als dit ga je samen op zoek naar oplossingen. Mijn broer en zus hebben de zaak onder controle en ik word bij alles betrokken. We hebben goede hoop dat mijn ouders in 2021 toch weer onze kant op kunnen komen. Een jaartje later dan gepland maar ik weet zeker dat we er extra van kunnen genieten.

Ik zelf ga in mei weer voor een bezoekje terug naar Nederland vanwege het Eurovisie Songfestival (ik ben zelfs lid van de Aussie fanclub 😊). Maar in plaats van 80% Eurovisie en 20% familie ga ik het toch even omdraaien. Ik kijk nu al uit naar de kaaskroketten in Café Olivier in Utrecht🤤

Mijn advies voor iedereen die nog in de voorbereidingen zit: hang in there! Het is echt alle stress en grijze haren waard. En mochten mensen vragen hebben dan hoor ik het wel, ik deel graag tips en tricks
Leuke update! Fijn dat het goed met jullie gaat en hopelijk kun je dat straks ook over je vader zeggen!
 
En toen was het ineens 4 jaar, 11 maanden en 10 dagen sinds wij ons avontuur in Melbourne startten.

Sinds mijn laatste update is de wereld flink veranderd, en helaas is mijn tripje naar Nederland in mei niet doorgegaan. Ook hebben wij helaas virtuele afscheid moeten nemen van mijn schoonvader. Het was voor ons (zoals in andere topics beschreven) vrijwel onmogelijk om het land te verlaten en nog meer onmogelijk om het land weer in te komen. Een erg lastige beslissing waar we eigenlijk zelf geen keuze in kregen.

Maar er zijn gelukkig ook positieve dingen gebeurd 😊 zo hebben we de afgelopen 2 zaterdagen heerlijk gepicknickt met onze beste vrienden in een park om de hoek. Tja je moet er binnen de regels van de Melbourne lockdown toch het beste van maken. Het resultaat: twee keer een ouderwetse kater op zondag ochtend...

Ook ben ik vandaag met mijn nieuwe baan begonnen. Nog steeds bij de Victoriaanse regering, maar nu bij een ander departement.

Alles is virtueel, zo ook mijn interview (wat ik fijner vond dan een face-to-face gesprek) en mijn eerste werkdag. Het is wel raar hoor, ik zit hier in het zelfde “kantoor” (lees logeerkamer) en ben me nu maar zoveel mogelijk aan het inlezen. Ik ben benieuwd wanneer ik mijn nieuwe collega’s in het echie kan ontmoeten.

Ook Rikki zit niet stil. Hij heeft de afgelopen maanden twee avonden per week (en soms een extra vrijdag of zaterdag) ons kantoortje omgetoverd in een studieplek. Inmiddels heeft hij twee Certificates IV - building & construction succesvol afgerond en is hij begonnen met zijn Diploma. We hopen dat hij met deze papieren uiteindelijk de tools kan inwisselen voor een bureau-baan in de sector waar hij al zo lang werkt.

Ik post dan wel niet zo vaak meer op het forum maar lees nog regelmatig de updates.

Ik hoop dat alle xpditers die de grote stap nog moeten maken snel meer duidelijkheid krijgen over de doorlooptijden en dat jullie over een paar jaar net als ik heel afentoe een update plaatsen over de nieuwe avonturen die jullie hier in Australië beleven.
 


OFX
Back
Top