Update Sylvia&Rene

graagweg

Well-Known Member
Inmiddels dacht ik dat het toch maar eens tijd ging worden voor een officiele update van onze vorderingen naar Oz....

Nadat we vorig jaar rond deze de tijd de knoop hebben doorgehakt dat we serieus willen gaan uitzoeken hoe we ons leven in Oz kunnen gaan voortzetten, hebben we een aantal keer getwijfeld. Vooral Rene gaat een grote schare familie achter zich laten. Elke keer dat we gezellig momenten met vrienden en familie hebben gehad lijk je toch wel te realiseren wat je gaat achterlaten, alsof je nu ook enkel de leuke dingen ziet van hier....

Na heel wat rondneuzen hier, en na wat tegenslagen te hebben mogen verwerken, is voor ons toch echt helder geworden welke richting we op gaan. We willen zo hoog mogelijk insteken en gaan voor Skilled op basis van mijn Social Work (Rene lift lekker met mij mee :) ...)
Om dan maar de daad bij het woord te voegen, en ook een stok achter de deur om aan alle werk te starten, heb ik me alvast aangemeld voor de IELTS-test 24 augustus.

Momenteel heb ik 4 weken vakantie waarvan de eerste 2 weken in het teken zullen staan van laatste oefeningen voor de IELTS en het verder uitwerken van mijn studiegids Social Work (...wat een monsterklus!!! Wist niet dat ik zoveel had geleerd o_O ...)

Stapje voor stapje de juiste kant op, al lijkt het niet snel genoeg te kunnen gaan!

Hey Sylvia,

Veel overeenkomsten hier qua SPH, social work en IELTS. Heb dat laatste woord zelfs als wachtwoord op mijn werkPC ingesteld haha, reminds me all day long to practise in the evening....
Wij ieltsen aanstaande zaterdag. Veul oefenen vrouwke!!!
En ter ontspanning: google maar eens op 205records + chickenwingrekske. Ook leuk voor de andere brabo's hier.

Hey Sylvia,

Veel overeenkomsten hier qua SPH, social work en IELTS. Heb dat laatste woord zelfs als wachtwoord op mijn werkPC ingesteld haha, reminds me all day long to practise in the evening....
Wij ieltsen aanstaande zaterdag. Veul oefenen vrouwke!!!
En ter ontspanning: google maar eens op 205records + chickenwingrekske. Ook leuk voor de andere brabo's hier.

Hoe het allemaal zo in je hoofd kan blijven rondzingen zeg! Probeerde op mijn werk bij het opstellen van mails en verslagen in mijn hoofd ook de Engelse variant te maken..... Succes met de voorbereidingen, ben benieuwd hoe je het hebt ervaren!
Haha en thanks voor de portie Brabants! Wanne gek zeg! :)

Ben heel benieuwd hoe het met jullie erkenning als social worker gaat. Heel veel succes! Het is een monsterklus, het kost een deel van je vakantie en tientallen avonde en weekende , maar het is het waard.

Edit: als je wil kan ik je onze course description opsturen. Die is door de aasw goed gekeurd (is welliswaard mwd ipv sph, maar misschien heb je er iets aan?)

als je wil kan ik je onze course description opsturen. Die is door de aasw goed gekeurd (is welliswaard mwd ipv sph, maar misschien heb je er iets aan?)

Hee FOL, zou je deze ook naar mij willen mailen. Dan heb ik maar alvast in mn mailbox staan.. Je hebt mn email :)

Ben heel benieuwd hoe het met jullie erkenning als social worker gaat. Heel veel succes! Het is een monsterklus, het kost een deel van je vakantie en tientallen avonde en weekende , maar het is het waard.

Edit: als je wil kan ik je onze course description opsturen. Die is door de aasw goed gekeurd (is welliswaard mwd ipv sph, maar misschien heb je er iets aan?)
Bedankt voor je aanbod, maar ik vrees dat de vakken die op mijn cijferlijst staan, anders van naam en inhoud kunnen zijn. Ik ben afgestudeerd in 1998 ( jajaaaa,..... Dat is laaaaaaaang geleden, maar ik weet het nog als de dag van gisteren!!!), en een paar jaar later is de structuur van de opleidingen veranderd. Ik heb zelf een course description gemaakt, die qua vakbenamingen in elk geval matcht met mijn cijferlijst. Avans moet nog stempelen, deze week ontwaken zij weer uit hun zomerslaap. Gaan we weer een rondje janksmoelen.:( :rolleyes:

Nouw, dat zou eigenlijk wel heel tof zijn, dan heb ik een leidraad. Heb nu soms het gevoel niet helemaal de strekking of formuleringen te kunnen omvatten, en ben bang om op basis van dat afgewezen te worden....
Ik stuur je wel ff een pm'tje met mn email-adres!

Bedankt voor je aanbod, maar ik vrees dat de vakken die op mijn cijferlijst staan, anders van naam en inhoud kunnen zijn. Ik ben afgestudeerd in 1998 ( jajaaaa,..... Dat is laaaaaaaang geleden, maar ik weet het nog als de dag van gisteren!!!), en een paar jaar later is de structuur van de opleidingen veranderd. Ik heb zelf een course description gemaakt, die qua vakbenamingen in elk geval matcht met mijn cijferlijst. Avans moet nog stempelen, deze week ontwaken zij weer uit hun zomerslaap. Gaan we weer een rondje janksmoelen.:( :rolleyes:

Geen probleem ouwe >:D

De rest moet als het goed is een mailtje gehad hebben. Als ik iemand ben vergeten, schiet ff een pee emme(r)tje. (lees: PM en geen piesemmer)

Nou... tot nu toe waren mijn berichtjes veelal in de vrolijke lalalaaa-stand maar g#dv%rdomme wat een etters daar bij Avans Den Bosch......!!! Neej hoor mevrouw, ik heb overlegd en we kunnen uw vertaalde studiegids echt niet ondertekenen....
Gvd, je zou zo'n prachtexemplaar in je collectie willen hebben voor eigen gebruik in je zogenaamde internationaal georienteerde academie, m#ts!

Zow, ff een zakelijk maar toch heel duidelijk mailtje getikt (de toetsen zijn nog-net -niet door het toetsenbord geramd) dat ze hoe dan ook op deze manier mijn toekomstplannen doorkruisd omdat ik hoe dan ook een Engelse versie van de studiegids MET beschrijving van ELK vak moet zien te overhandigen; voor social work dan wel voor welfare work (owjah, ook ff vermeld dat ik snap dat geldt "don't shoot the messenger.." maar dat ze dan in deze rol meteen de boodschap wel weer mag doorpasen naar meneer de directeur >:D)
En dat ze natuurlijk vrij zijn eea op waarheid te controleren, OF een eigen Engelse al dan niet NLse versie te overhandigen (welke tot nu toe niet vindbaar was....) die weer vertaald mag worden (a zoveel-euries...)

Zo, je krijgt deze Brabo niet snel boos, maar als er stoom ontstaat, stopt dit keteltje niet snel met pruttelen...... Ik denk dat er een paar persoonlijke bezoekjes aan meneer de directeur staan te wachten..... Hij zal me op moeten pakken om me zonder ondertekening te laten vertrekken.....! :mad:

zo, nou, pfoehhh... Laat het weekend maar alvast komen.... :confused:

Onzettend vervelend als ze niet mee willen werken.

Ik heb uiteindelijke inderdaad mijn halve studiegids moeten laten vertalen door een beedigd vertaler. Was niet goedkoop...

Veel succes met je gesprek met de directeur!

Onzettend vervelend als ze niet mee willen werken.

Ik heb uiteindelijke inderdaad mijn halve studiegids moeten laten vertalen door een beedigd vertaler. Was niet goedkoop...

Veel succes met je gesprek met de directeur!
pfoei, wou zowat dat er dan maar een studiegids uberhaupt was om officieel te vertalen.... enige wat ze op avans hebben is een studiegids in de zin van 'uitleg over lesuren, al praatje over wat SW is', niks per vak...
aaarggh, dacht ik zowat mn pakketje klaar te hebben om op te sturen mocht IELTS goed uitvallen....
Nouw, nog ff een rondje hardlopen om de frustraties eruit te gooien en fit mrogen de dag te starten met telefoontjes aan Avans

Boze Brabo... Whahaha!
Maar erg herkenbaar. Hou vol, heb je nog alle readers? Daar heb ik mijn info uit gedestilleerd. Eerst in NL gedaan, later alles naar het Engels vertaald. Nog steeds een houten b/ps van al die avonden achter de laptop.
Ik zou je graag helpen, maar moet erbij vermelden dat ik de opleiding deed van 1995-1998.

Volgens mij heeft FOLin ook aan de Avans Den Bosch gestudeerd.. Hoe heeft zij het ondertekend gekregen FOL???

Volgens mij heeft FOLin ook aan de Avans Den Bosch gestudeerd.. Hoe heeft zij het ondertekend gekregen FOL???
Interessante materie.....! FOLin...HELP! :( Als er nog een naam bekend is die dit heeft geregeld, zou ik die dan mogen droppen bij Avans...?

Inmiddels na paar bakken koffie en een strategie bepaald, wilde ik stipt om 09.01 mijn telefoontje gaan plegen, komt er een mail binnen vanuit Avans.... het is doorgestuurd naar teamleider bij International Office van Avans, die er 1-2-3 geen oplossing voor heeft (dow, had ik toch al aangedragen?) maar me wat zou laten weten... Ik heb hem maar even de documenten van AASW gemaild om hem nog een extra duwtje in de juiste richting te geven
Inmiddels paar keer telefonisch geprobeerd hem te pakken te krijgen, maar mislukt... hij zal wel druk bezig zijn alles uit te zoeken voor me....?
Zow. Nou. Dan toch maar verder met rest van papierkraam, want we gaan er nog steeds van uit dat die stempels gaan komen ;)

Ik denk dat ik het tegen die tijd maar via mijn oude mentor ga proberen te regelen ipv via het international office :confused:

Ik denk dat ik het tegen die tijd maar via mijn oude mentor ga proberen te regelen ipv via het international office :confused:

International office is sws blijkbaar geen goed idee; nu weer doorgestuurd naar een mannetje bij het studenten bureau.... handig... heb nog een troef achter de hand om docenten te benaderen....

Back