Update Sylvia&Rene

Helaas weet mijn vriendin niet meer waar ze het heeft opgehaald. Maar het was volgens niet bij een internationaal blabla gebeuren.

Helaas weet mijn vriendin niet meer waar ze het heeft opgehaald. Maar het was volgens niet bij een internationaal blabla gebeuren.
bammer.... heeft ze wel een idee van de naam van de persoon die heeft ondetekend...? Van natascha, naar johan naar frank en allen even verbaasd en uit het veld geslagen van deze vraag.....

Dat moet ik opzoeken. Als je overmorgen nog geen reactie hebt, stuur me even een mailtje.

Nou, van Den Bosch naar Breda en weer terug in Den Bosch... Nu blijft men daadwerkelijk hangen in het gegeven dat ze geen handtekening willen zetten op een document dat niet door Avans is opgesteld. Eentje heeft zelfs de AASW opgespoord en daar de lijst gevonden waarin vermeld staat dat idd de studiegids zelf geschreven mag zijn (eureka!) maar komt dan tot de conclusie dat er iets als een IDS bestaat;
een internationaal document wat aangeeft wat het nivo van de opleiding is, incl vakkenbeschrijving en waardering. Dus een vertaalde cijferlijst met een zekere waardering in internationale context. De academie kan dit zelf aanmaken.

..... Oke... en daar komt men nu achter, terwijl er dus mijn exemplaar ligt waarvan ik zeker weet dat het niet per vak simpel 3 zinnen zijn maar uitgebreide uiteenzetting.....
Nu zijn ze nog tussen breda en den bosch aan het bakkeleien of men dit nog kan maken van mijn afstudeerjaar.... Right.... en ondertussen ligt er nog steeds mijn studiegids die simpelweg dus doorgenomen kan worden door dezelfde persoon die hem in elkaar zou moeten flansen...maar als je deze logica aanduidt, stuit je direct op tegengas want 'het moet valide zijn, en punt 3 in doc van AASW geeft een brede definitie van course outline dus hoezo moet het gedetailleerd zijn?.... 21...22...23...24.... Geduld is een schone zaak?

Jeetje, wat een gedoe zeg! Hopelijk wordt je geduld straks ook rijkelijk beloond!

Hmm, word er wat onrustig van. Heb dus ook eigen vakkenbeschrijving gedaan, okee, 3-4-5 regeltjes per vak. Dacht dat dat al aardig veel werk was,.,
Zelf vertaald, en , long story short, is het uiteindelijk geprint op Avans briefpapier en gestempeld en gekrabbeld.
Was er zo blij mee. Doet Den Bosch nou zo moeilijk of denk ik er te licht over?
In welk jaar ben jij afgestudeerd Sylvia?

Hmm, word er wat onrustig van. Heb dus ook eigen vakkenbeschrijving gedaan, okee, 3-4-5 regeltjes per vak. Dacht dat dat al aardig veel werk was,.,
Zelf vertaald, en , long story short, is het uiteindelijk geprint op Avans briefpapier en gestempeld en gekrabbeld.
Was er zo blij mee. Doet Den Bosch nou zo moeilijk of denk ik er te licht over?
In welk jaar ben jij afgestudeerd Sylvia?

Meest bijzondere is wel, dat ik niet enkel bij Avans Den Bosch heb lopen vissen, maar ook bij Breda en men overal los van elkaar het heel ingewikkeld maakte terwijl ik het luchtig kluchtig bracht als 'geef me even het zout aan'... Nu denk ik net de pech te hebben die persoon tegen te komen die het allemaal erg spannend vindt en dus via de officiele weg te laten bewandelen, hierbij meerdere mensen betrekt en als ik dan via een zijweg nogmaals bleu probeer dezelfde vraag te stellen elders, kom ik weer bij dezelfde persoon terecht. Als dan een ander zich hierdoor weer belangrijk voelt, zit je vast in het kastje-muur verhaal.
Het mooiste is nog dat ik in 2007 ben afgestuurd, toch tamelijk recent. En ze zelfs daarbij de twijfels hebben of ze een IDS kunnen opstellen....
Vreemd uberhaupt als je leest dat diegene die langer terug zijn afgestudeerd wel simpelweg de stempels hebben gekregen op hun eigen samengestelde visum. En als ik dit dan zo 1-2-3 neerzet, wordt op alles gereageerd, behalve uitleg te geven waarom men in H's-naam zo ingewikkeld doet.....

Maar goed, de doorbraak is dat ze uitzoeken of die IDS nog opgesteld kan worden, en heb ze mijn studiegids overhandigd 'zodat ze die ernaast kunnen leggen', m.a.w; kopieren....

Pfft, wel jammer, ga morgen met vakantie en zo op afstand toch het gevoel er helemaal geen grip op te hebben....

Pff, wat een gedoe zeg. Ik word er helemaal gek van als ik het zo lees! Hopelijk kun je een beetje van je vakantie genieten en ligt er bij thuiskomst een handtekening onder je document!

Vreemd uberhaupt als je leest dat diegene die langer terug zijn afgestudeerd wel simpelweg de stempels hebben gekregen op hun eigen samengestelde visum. En als ik dit dan zo 1-2-3 neerzet, wordt op alles gereageerd, behalve uitleg te geven waarom men in H's-naam zo ingewikkeld doet.....
Dit houdt me al even bezig.
1. Ik heb niet mijn visum zelf samengesteld, maar mijn vakkenbeschrijving of course description.
2. Hoe moet ik in hemelsnaam uitleg kunnen geven waarom men bij Avans in H's-naam zo moeilijk doet?!
Het enige wat ik vanochtend op de fiets ineens kon bedenken was dit: omdat de opleidingsstructuur in mijn studietijd compleet anders was dan nu, is het voor Avans safe genoeg om dit gewoon af te stempelen, er valt nl. niet veel te verifiëren! Er is amper nog wat terug te vinden over die tijd, en al helemaal niet over de inhoud van de vakken. Zelfs de school heette toen anders.
Jij bent echter recent afgestudeerd, en ze willen hun pollen niet branden aan zaken die mogelijk nog te bevragen zijn.

Sylvia, wij zijn er ook heus een hele poos aan bezig geweest, en hebben het echt niet zomaar cadeau gekregen. Vandaag bericht gehad van m2a dat alles naar de AASW is gestuurd. Wij weten dus ook nog niet eens met zekerheid of mijn zelf samengestelde course description er bij hen doorkomt! Blijft dus nog spannend hoor.

Heb je een fijne vakantie gehad? Neem anders nog een chicken wing...:cool:

Zo, heerlijk opgeladen na de vakantie en weer Avans gemaild. nu fervent met de contactperson die FOL me mailde, en ja hoor!!!! Na slechts haar enige vraag "wil je hem gescand of geprint aangeleverd krijgen", ligt er vandaag een prachtig pakketje in de bus met de ondertekende versie van mijn studiegids....!!! Ongelooflijke opluchting, nu verder met pakketje voor AASW klaar maken, waaronder even mijn teamleider melden over de plannen en een reference letter vragen te ondertekenen :D
Laat dat weekend maar beginnen, zelfs al moet ik werken!!!!

Zo, heerlijk opgeladen na de vakantie en weer Avans gemaild. nu fervent met de contactperson die FOL me mailde, en ja hoor!!!! Na slechts haar enige vraag "wil je hem gescand of geprint aangeleverd krijgen", ligt er vandaag een prachtig pakketje in de bus met de ondertekende versie van mijn studiegids....!!! Ongelooflijke opluchting, nu verder met pakketje voor AASW klaar maken, waaronder even mijn teamleider melden over de plannen en een reference letter vragen te ondertekenen :D
Laat dat weekend maar beginnen, zelfs al moet ik werken!!!!
wat fijn dat het nu eindelijk gelukt is! Wat een vakantie toch goed kan doen he :).

Hey...
... 't Is verrekte stil in jouw kant van Brabant.
What's up?

Inderdaad beetje stil geweest rondom Oz-plannen hier. Werden helaas meegezogen door wat tegenslagen op werk en prive-gebied, waardoor alles wat on-hold is komen staan. Het is in ieder geval een bumpy road aan het worden, nog los van alle procedures.
Ondertussen blijven de werkgeversverklaringen binnen komen, wacht nog op 1, moet achter een andere aan die in de post verdwaald is geraakt. Als dat klaar is, naar notaris/gemeente om te certificeren en pakketje kan naar AASW.
Hopelijk dat alles snel wat tot rust is gekomen, dat wanneer de dag komt dat we EOI kunnen indienen, we ons weer kunnen gaan focussen op one-way ticket to Oz :)

Back