Update Sylvia&Rene

Zo.... Radio-stilte beeindigd waarin we heel wat tijd hebben gebruikt met afwegen "alles in gang zetten of niet", mede doordat het bedrijf dan helaas toch de gevolgen van de crisis begint te voelen en er binnen de familie van vriend-lief ook eea onze aandacht opeiste.
Tot het moment dat mn mijn vriend de knopen had doorgehakt, ben ik verder gegaan met alles voor AASW rond te krijgen. Een maand of wat terug besloten onszelf groen licht te geven, en vandaag de laatste vertalingen van Edine binnen zodat nu de hele papierkraam op de bus gaat....!
Een paar maanden van duimen draaien en afwachten, gelukkig wel het eea wat ons bezig kan houden; naast het voorbereiden van de visum-aanvraag natuurlijk ook de Carnaval die voor de nodige afleiding gaat zorgen :)
Ik zeg; Alaaf!

Weer een kleine vreugdesprong gemaakt toen ik mijn mailbox opende;
"Please be advised that your application was received on 4th March 2014. Your documents have been reviewed and it appears that you have included all the required information"
Sapper-de-flap, nu echt gaan aftellen!

En voor de rest dan dus weinig nieuws hier. De dagen worden gevuld met werk, socials en mezelf onderdompelen in dit (kortstondige) lente-weer
Ben wel alvast begonnen met het bewijsmateriaal voor relationship bijelkaar te verzamelen. Hoe leuk is het dan om mailings, foto's etc terug te kijken van onze 'begintijd' :) En hoe we toen al stiekem plannen maakten om 'ooit weer eens terug te gaan naar waar we elkaar hebben ontmoet'.

Min-puntje van het enthousiasme is, dat we net een vrienden-stel hebben gemeld 'waarom we in H-naam nog geen "huis kopen/kindje maken/hondje kopen"..' zijn gestart. En dat je dan de zoveelste reacties krijgt van "waarom, je hebt het toch goed, snap het niet, wat nou als het tegenvalt, je komt er nog van terug en waarom horen we het nu pas'. Beetje jammer, en dat weerhoudt me er ook steeds meer van om in dit traject eea al te delen met anderen; als het dadelijk allemaal rond is, is het voor velen vroeg genoeg om het te horen.... o_O

Goed nieuws Sylvia!
Dat van dat relationshipbewijs, is dat omdat je niet getrouwd bent?
Keep going dear! En mauwsokken zijn er altijd. Tijd voor flipflops in Oz.;)

Goed nieuws Sylvia!
Dat van dat relationshipbewijs, is dat omdat je niet getrouwd bent?
.
Oui Oui Madame! Rene woont zelfs pas recent officieel bij mij.... nooit gedacht dat het handig zou zijn om dit soort zaakjes toch wat meer 'voor-het-echie' te regelen.... dus lekker post, mailings, verklaringen van vrienden/familie, foto's etc verzamelen ;)

Weer een kleine vreugdesprong gemaakt toen ik mijn mailbox opende;
"Please be advised that your application was received on 4th March 2014. Your documents have been reviewed and it appears that you have included all the required information"
Sapper-de-flap, nu echt gaan aftellen!

En voor de rest dan dus weinig nieuws hier. De dagen worden gevuld met werk, socials en mezelf onderdompelen in dit (kortstondige) lente-weer
Ben wel alvast begonnen met het bewijsmateriaal voor relationship bijelkaar te verzamelen. Hoe leuk is het dan om mailings, foto's etc terug te kijken van onze 'begintijd' :) En hoe we toen al stiekem plannen maakten om 'ooit weer eens terug te gaan naar waar we elkaar hebben ontmoet'.

Min-puntje van het enthousiasme is, dat we net een vrienden-stel hebben gemeld 'waarom we in H-naam nog geen "huis kopen/kindje maken/hondje kopen"..' zijn gestart. En dat je dan de zoveelste reacties krijgt van "waarom, je hebt het toch goed, snap het niet, wat nou als het tegenvalt, je komt er nog van terug en waarom horen we het nu pas'. Beetje jammer, en dat weerhoudt me er ook steeds meer van om in dit traject eea al te delen met anderen; als het dadelijk allemaal rond is, is het voor velen vroeg genoeg om het te horen.... o_O
De meeste mensen houden nu eenmaal niet van verandering, gelukkig zitten we niet allemaal zo in elkaar!

jaaah! klein feestje hier aan het vieren! beroepserkenning social work is binnen! Had even niet meer de hoop op een positieve uitkomst maar nu dan toch gekomen. Ongelooflijk in de wolken, helaas dat de dagelijkse beslommeringen je weer terug op aarde brengen.
voelt nu duidelijk wel meer als een echte sprong dichter bij onze droom te realiseren. Op naar ff knallen bij de IELTS en dan eind juni de EOI indienen.....

Top! Weer een stap dichterbij jouw bestemming. Van harte en succes met IELTS. Wanneer is de grote dag?

Hoezo moet je nog de ielts doen als je je aasw assesment al binnen hebt eigenlijk?

Enorrum gefeliciteerd hoor!!!! De beroepserkenning is naar mijn idee toch echt de grootste bottleneck, met al dat gestalk naar opleidingen. Mooi man!

Nou, de EOI is gedaan.... wachten ronde 2 is van start...
Ondertussen begint het idee van emigreren meer vaste vormen aan te nemen, ook voor Rene die altijd wat meer was van 'het duurt allemaal nog wel even'. Zo zijn we van plan om te proberen dat Rene in Melbourne eerst weer bij oude werkgever aan de gang gaat. Een Nederlander wel te verstaan, en nog uit WestFriesland ook. Dit laatste is relevant, aangezien ze toendertijd met wat woorden uiteen zijn gegaan, maar alles in WestFriesland bijgelegd kan worden bij de kermis-borrels.... In Augustus dan ook het plan om richting W-Friesland te gaan aangezien we uitgenodigd zijn bij de kermisborrel van zn oud werkgever, die trouw elk jaar even overkomt naar NL voor de kermis.... Men zegt dat het dezlefde prioriteit heeft als de carnaval hier.... Hopen op een job voor een jaar en wellicht dat ik dan in Melbourne aan de gang kan in de kliniek voor adolescenten psychiatrie, die toevalig weer uitwisselingen verzorgd met medische staf van mijn oude job.... Er lijken wat lijntjes uitgegooid kunnen worden, alvorens naar WA te gaan....
Fijn ook om je even op iets concreets te kunnen focussen nu de beroepserkenning en EOI zijn gedaan en het enkel wachten is op een uitnodiging. Zo ook alvast die paar spullen (in mijn hoofd) aan het weggooien/verkopen waarvan ik denk het toch echt niet mee te gaan slepen.
Al met al blijft het nog erg een ver-van-mn-bed-show....

vanavond zeiden we nog tegen elkaar dat morgen, de 14de, de eerste keer is dat we op de stapel liggen voor invitations. Een paar minuten later check ik ff gedachteloos mn mail.... en zie opeens dat er al een invitation is binnen gekomen....! aaargh.... dat komt opeens heul snel dichterbij.....! slik.... nu maar eens verdiepen in hoe alles in te dienen... eerst deze onverwachte stap vieren! :)

Back