uurloon

Hoi Wiepie,

Ik weet niet precies het antwoord op je vraag, maar ik weet wel dat je op www.jobsearch.gov.au
kunt zoeken naar de weeklonen van allerlei verschillende beroepen.

Succes!
Aukje.

ik heb wage net bekeken,er stond een weekloon op.
gaat het hier om netto of bruto bedragen?

Kan het ook zo zijn dat dit een gemiddelde is,want ik heb ook wel
eens veel hogere lonen gezien.

mijn man is metselaar/timmerman (aannemer) ,het loon van deze groep is ongeveer hetzelfde als
die van timmerman maar op het forum is ook wel eens gesproken over
1,30 per steen en dit zou dus veel hoger liggen dan de 722,--  die het
wage net  vermeld.

groetjes Manja :)

Ben zeer benieuwd naar het juiste antwoord.
Heeft Australie ook vaste loontarieven en verschillende schalen voor timmermannen waar je in geschreven word.
Heeft dit betrekking met in welke staat je gaat wonen?

Gr,

Jack :evil:

wat ik in een boek gelezen heb zijn de lonen vastgesteld door de overheid ,
maar die verschillen per beroep en per staat

Wage is dus een door overheid vastgesteld minimum salaris per week , bruto!

Daarom zie je vaak bij advertensies , award by wage.

Een kleinere werkgever zal waarschijnlijk daarboven uitbetalen , en een groot bedrijf waarschijnlijk niet.

Ik zeg niet dat dat dit klopt , maar dit klinkt wel heel logisch!

enne wiepie , probeer deze eens  http://jobsearch.gov.au/joboutlook/default.aspx?PageId=AscoDesc&AscoCode=4411

groetjes johan

Klopt redelijk Johan... :up:

Award rates zijn inderdaad de voorgeschreven minimum lonen  In een advertentie wordt dan ook wel eens gesproken over "above award rates" als een soort lokkertje.  :)

Maar of een kleinere werkgever eerder above award betaald weet ik niet, in sommige gevallen wel (zeker in de Trades sector) en dat is dan puur om te proberen personeel "vast" te houden. Want trades people zijn een beetje een uitstervend ras hier op het moment :)

Groetjes
Syl

Klopt idd wat Syl zegt :-D, als je hier onder het uitstervende ras hoort (trades people) dan ben jij de gene die tijdens een sollicitatie de eisen kan stellen, om dat zij jou nodig hebben. Heb het zelf een aantal weken mee gemaakt, week lonen van bruto $ 1000  ( $ 28 per uur)zijn dan ook echt geen uitzondering

Groetjes Sander :up:

misschien wel een hele  :blond: vraag , maar mag ik timmerman en metselaar ook onder de trades categorie rekenen?

dank je wel Syl, mijn koude dag  krijgt met deze info een zonnige start. het is hier nu iets van -4 ofzo ,da's wel een heel verschil he.

That's good to hear Manja! :) :up:.....het is hier hot & humid en een graad of 34.

Succes met alles in ieder geval'

Syl :)

Even een vraagje!

Hier in holland moet je van je brutoloon ongeveer 1/3 aftellen om aan je nettoloon te komen.
Hoeveel belasting moet je daar betalen of te wel hoeveel gaat er van je brutoloon af :? (gemiddeld)
Want als je dan bekijkt op de site waarover jullie het hebben (wagenet) en het is daar het zelfde als hier hou ik niet veel over, nog minder als hier in holland.
Niet dat ik wil verhuizen om rijk te worden maar toch :|

Groeten marcel

[quote author=marc-el link=topic=3300.msg44655#msg44655 date=1138042364]
Want als je dan bekijkt op de site waarover jullie het hebben (wagenet) en het is daar het zelfde als hier hou ik niet veel over, nog minder als hier in holland.
Niet dat ik wil verhuizen om rijk te worden maar toch :|
[/quote]Misschien hou je iets minder over als in holland, maar de levenstandaard is wel een stuk goedkoper hier in Australie! Dus hou je maandelijks per saldo meer over!

Als ik even naar m'n eigen "loonstrookje" -kijk, gaat er hier in Oz zo'n 30% van je loon af (voor mij althans). Dat is dan alleen voor super & tax. Een private ziektekosten verzekering betaal je vervolgens nog weer van je netto loon.

Een lekker oud topic maar precies hetgeen ik even zoek.
Er is al vermeld in dit topic dat de staat een minimumloon vast stelt (Federal Minimum wage), op die site wagenet zag ik ook al zoiets.
Die wagenet site echter is (zoals al dat soort websites) behoorlijk ingewikkeld en onduidelijk. Wellicht dat er daarom iemand is die mij uit kan leggen:

Wat is het minimumloon?
(is dat die $13,47 waar ze het op
http://www.fairpay.gov.au/fairpay/MinimumWageDecision/FactSheets/2006MinimumWageDecision.htm
deze pagina over hebben)

Als dit niet zomaar kan worden gezegd.....

Is dat onderverdeeld in sectoren of bestaat er een landelijk minimum?
Is dat misschien (niet te hopen) onderverdeeld in leeftijdscategorieen?

(de uitspraak dat je te oud en daarmee te duur bent) Echte leeftijdsdiscriminatie.

Of is er een link waar alles duidelijk en in Jip en Janneke taal vermeld staat?

Volgens mij, Hawk, betreft dit meer het wettelijk minimum loon wat je ook in Nederland hebt.
(Wat geld voor 23 jaar en ouder en waaronder je niet mag verdienen, ongeacht welk beroep je hebt.)
Maar persoonlijk vind ik dat je aan die info niet zoveel hebt.
Er zijn zoveel branches en zoveel schakeringen.

Persoonlijk vind ik de informatie op jobsearch. gov.au meer overzichtelijk.
Helaas kun je daar nu niet op, zijn denk ik met onderhoud bezig kan je dus ook die link niet doorspelen, momenteel.
Volgens mij is dat dezelfde link als van Damhooligan.

Wordt vervolgd.

Mariette

Als het hier gaat om het wettelijk minimumloon dan denk ik dat dat behoorlijk wat is. Ik heb even omgerekend:

$13,47 x 38 uur = 511.86 per week
Per maand kom je dan op 511.86 x 52 / 12 = $ 2218,06
in euro's: 1330,83  :donttell: het is meer dan mijn loon in Nederland.

Het is natuurlijk wel bruto maar het lijkt mij voor het wettelijk minimumloon aardig hoog. Ik heb ook een andere site gevonden: http://content.mycareer.com.au/salary-survey/?ads=0&s_cid=215878

Is dit net zoiets als jobsearch?
Het kan zijn dat ik hollands zuunig ben maar het lijkt mij zomaar dat dan de welvaart in Australie aardig goed is. Ja okee, je vangt hier helaas geen vakantiegeld, bad bad Ozzies!
En dan die belachelijke regel van dat werkgevers je geen vakantie hoeven te geven in je eerste werkjaar. Very bad!
Maar ja, hoeven betekent gelukkig nog niet mogen. Degenen die geen vakantie willen geven in het eerste jaar voor hun werknemers: Het zijn Profiteurs!!!!

Maar goed, het lijkt me wel even interessant om hierover te spreken. Je rechten weten in een nieuw land is altijd een voordeel, toch?

Geen vakantiegeld, een beperkt aantal doorbetaalde ziektedagen, geen dertiende maand o.i.d.. Inderdaad een wat beperkter pakket zoals men dat in NL gewend is. Als je geen aanvullende voorziening hebt getroffen (of bij je superfund zit ingesloten) dan val je bij blijvende arbeids ongeschiktheid terug op de Centrelink disability allowance van rond de $ 350 - 400 per week. Ook de WW (Newstart allowance is met rond de $ 200 per week niet overdadig).

Het minimum loon van rond de $500 per week is toch wel erg minimaal in vergelijking met wat "modaal" is momenteel in Oz (rond de $ 50.000 per jaar, dus zo ongeveer $ 950 per week). Dat is het inkomen van een vakman(/vrouw), gemiddelde ambtenaar, onderwijzer enz.

Back