uurloon

Daar ben ik het helemaal mee eens EandE. En ik denk ook dat het eigenlijk helemaal geen vergelijking is met Nederland op zich. Ik kan zo even een aantal dingen / regeltjes opnoemen in Nederland waar ik het totaal niet mee eens ben. Ben ik daarvoor geemigreerd? Om het hier beter te hebben? Omdat ik de australische politiek / regels beter vind? Onzin. Het idee van vergelijken met Nederland wordt er inderdaad maar weer ingeschoven.. helaas.

Ik word er persoonlijk wel een beetje moe van dat iedereen die op dit forum een negatief puntje over Australie aanstipt volledig wordt afgefakkeld. Er worden dan meteen dingen geroepen als "Jij zal het nog moeilijk krijgen met intergreren". Ik vind dat niet normaal.

Als ik zo de draad door lees, richt de - betrekkelijk gematigde flame - zich niet zozeer op mensen die iets negatiefs zeggen over Australie maar juist op mensen die zeggen: "Dat moet eigenlijk anders in Australie.". Daar zit ' m de kneep. Tuurlijk mag je dat zeggen, maar...je zult - als je hier komt tot op zekere hoogte moeten accepteren dat de dingen nu eenmaal zijn zoals ze zijn. En als je er wat langer woont en werkt - en misschien zelfs Australier bent geworden - dan kun je proberen daar wat aan te veranderen. Net als in NL - door op tijd naar de stembus te gaan, politiek actief te zijn, je parlementslid eens vermanend toe te spreken enz. enz. En parlementsleden vermanend toespreken is in Oz vele malen makkelijker dan in NL - weer mooi meegenomen!

@Henk

Perfect geformuleerd, met name daar gaat het mij om. Dit forum heeft (in de praktijk) als belangrijk doel mensen te informeren, niet in de laatste plaats over die dingen die niet in de boeken staan. Dan is het belangrijk om positieve maar ook negatieve punten te kennen zodat ieder voor zich daar een afweging van kan maken. Maar met het vingertje zwaaien naar Australie en roepen hoe 'oneerlijk' het is als die een regel/wet/gebruik hebben dat je niet zint, dat schiet echt niet op.

MICHIEL

op het forum is ook wel eens gesproken over
1,30 per steen

[/quote]Als je op realestate kijk zie je dat de stenen daar erg groot zijn (30x20cm of zo ) en er dus weinig in zitten
Ook spouwmuren kennen ze niet
niet gunstig voor het salaris dus

Groetjes Kees

Hallo, hier een reactie van Jeroen. Ik ben vorig jaar naar australie geweest om te kijken of het de moeite waard was om te emigreren. Wanneer je echt tot in de details wilt weten over uurlonen, sociale voorzieningen en dergelijke, raad ik je aan om er eens heen te gaan, en daar ter plekke te informeren bij overheden en werkgevers. Ik heb dat gedaan, en weet nu heel veel. Wanneer ik ging solliciteren,(ben overigens ook timmerman) varieerden de uurlonen van 20 tot 40 dollar per uur. Het hing er echt vanaf waar je was. Ik weet in ieder geval wel, dat in mijn geval een goede toekomst wacht. Ik heb alles naast elkaar gelegd, en ben tot de conclusie gekomen dat ik er zeker financieel niet op achteruit ga. En dat terwijl ik voor mijzelf werk. ik hoop je hiermee verder geholpen te hebben.

Je wilt vast wel eventjes het adres doorgeven waar dat bouwbedrijf zit die 40 dollar per uur betaalt :shock: :lol: :grin:

Jawel hoor, dit was in Cairns, een groot bouwbedrijf dat voornamelijk in Innisfail zijn werk had. Als je nog meer interesse hebt, zoek ik zijn naam en adres wel even in mijn plakboek op.

heee jeroen

zoeken ze ook metselaars????????
ik kom die niet zo vaak tegen als ik bij jobsearch kijk( of ik kijk verkeerd!!!

[quote author=ondernemertje link=topic=3300.msg84483#msg84483 date=1173983641]
Jawel hoor, dit was in Cairns, een groot bouwbedrijf dat voornamelijk in Innisfail zijn werk had. Als je nog meer interesse hebt, zoek ik zijn naam en adres wel even in mijn plakboek op.
[/quote]

Haha, ik ben bang dat dat teveel reistijd (vanuit Tasmanie) gaat kosten en we zeker geen reiskostenvergoeding zullen krijgen, maar goed af en toe een projecy zal geen kwaad kunnen en tikt ff lekker aan.
dus als we zover zijn trekken we wel aan de bel.
Alhoewel, als je het perse kwijt wilt wil ik wel een open oor bieden :smile:

Back