Vacature sites

TravelGirl

Active Member
Zoals jullie misschien al weten hoop ik met ene WHV aan de slag te gaan in Australië. Ik weet dat jullie hadden aangeraden om pas in het land zelf op zoek te gaan naar werk. Toch ben ik bang dat ik op een of andere manier niet aan de slag kan. Daarom zou ik graag van te voren willen zoeken naar werk (nog niet definitief solliciteren maar wel dat ik vast motivatiebrieven kan schrijven en dat soort dingen). Ik heb besloten dat het beter is voor mij en dat ik in ieder geval in de eerste periode een baan heb, en dat ik vanuit daar verder kan zoeken.

Nu wilde ik vragen of jullie nog tips hadden voor handige vacaturesites. Ik ken http://search.jobs.wa.gov.au/. Al van stages. Maar ik was benieuwd of er nog meer handige (backpack) vacaturesites waren.

Groetjes
 
Hi,

Je kan inderdaad alvast een CV voorbereiden en eventueel een brief (cover letter), maar veel backpackerbaantjes gaan niet via de solliciteerroute zoals bij normale banen. Veel gaat via briefjes, rondvragen en je CV afgeven, uitzendbureaus of websites zoals Gumtree. Een uitzondering daargelaten, zul je niet in aanmerking komen voor een "normale" baan als backpacker dus heeft het geen zin om daarop te solliciteren mits je het voor de ervaring wil doen. En je zal helaas echt geen baan krijgen zonder dat je in het land bent. Op een WHV mag je maximaal 6 maanden voor een werkgever werken, ideaal voor fruitplukken, schoonmaken en de horeca of uitzendwerk, maar verre van ideaal voor een werkgever die een vaste kracht zoekt. De website die je hierboven hebt genoemd is voor "WA government jobs" waar je als backpacker zeer waarschijnlijk niet voor in aanmerking komt.

Ik snap je zenuwen over het werken, maar je moet het toch proberen om los te laten. Niets is zeker in het leven! Het werkt Down Under nou eenmaal niet zo dat je vantevoren al de zekerheid kan hebben op een baan als backpacker mits je misschien verpleegkundige bent o.i.d. En is dat niet juist heel leuk om te kijken wat er ter plekke op je pad komt? Je zult ook veel tips van andere backpackers krijgen.

Als je er echt zeker van wil zijn dat je vantevoren iets hebt, kun je alvast een WWOOF plek of HelpX regelen tegen kost en inwoning zodat je niets uitgeeft. Dan kun je van daaruit verder kijken?

Misschien heb je iets aan dit artikel? https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/australie/werken-australie-si118.html

Succes ermee!
 
De beste/leukste backpacker baantjes pik je op door mond op mond reclame en via je verblijf in hostels ed.
Je zult het echt los moeten laten, die baantjesstress, het is nergens voor nodig. Gewoon positief zijn en op zoek gaan, als je hier bent.
Zoals @Kims al heeft uitgelegd.
 
Hi,

Je kan inderdaad alvast een CV voorbereiden en eventueel een brief (cover letter), maar veel backpackerbaantjes gaan niet via de solliciteerroute zoals bij normale banen. Veel gaat via briefjes, rondvragen en je CV afgeven, uitzendbureaus of websites zoals Gumtree. Een uitzondering daargelaten, zul je niet in aanmerking komen voor een "normale" baan als backpacker dus heeft het geen zin om daarop te solliciteren mits je het voor de ervaring wil doen. En je zal helaas echt geen baan krijgen zonder dat je in het land bent. Op een WHV mag je maximaal 6 maanden voor een werkgever werken, ideaal voor fruitplukken, schoonmaken en de horeca of uitzendwerk, maar verre van ideaal voor een werkgever die een vaste kracht zoekt. De website die je hierboven hebt genoemd is voor "WA government jobs" waar je als backpacker zeer waarschijnlijk niet voor in aanmerking komt.

Ik snap je zenuwen over het werken, maar je moet het toch proberen om los te laten. Niets is zeker in het leven! Het werkt Down Under nou eenmaal niet zo dat je vantevoren al de zekerheid kan hebben op een baan als backpacker mits je misschien verpleegkundige bent o.i.d. En is dat niet juist heel leuk om te kijken wat er ter plekke op je pad komt? Je zult ook veel tips van andere backpackers krijgen.

Als je er echt zeker van wil zijn dat je vantevoren iets hebt, kun je alvast een WWOOF plek of HelpX regelen tegen kost en inwoning zodat je niets uitgeeft. Dan kun je van daaruit verder kijken?

Misschien heb je iets aan dit artikel? https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/australie/werken-australie-si118.html

Succes ermee!
Ja, ik weet het maar ik ben zo bang om afgewezen te worden, zoals hier in Nederland gebeurd. En omdat ik communicatief niet heel vaardig ben en ik het (zeker in het begin) eng vind om op mensen af te stappen ben ik bang om zonder te zitten. Ik ben wel vriendelijk en spreek en schrijf vloeiend Engels, Frans en natuurlijk Nederlands, maar bellen is bijvoorbeeld niet mijn hobby hahah. En ik weet dat je gelijk hebt hoor, jij hebt zelf ook ervaring hiermee. Hoe heb jij dit aangepakt?
 
De beste/leukste backpacker baantjes pik je op door mond op mond reclame en via je verblijf in hostels ed.
Je zult het echt los moeten laten, die baantjesstress, het is nergens voor nodig. Gewoon positief zijn en op zoek gaan, als je hier bent.
Zoals @Kims al heeft uitgelegd.
Ja, dat geloof ik ook wel ja. Ik las toevallig dat ze in Longreach mensen te kort kwamen door hitten. Nu ben ik zelf iemand die erg van warmte houd en gaat voor nieuwe uitdagingen. Ik heb nu informatie opgevraagd en ben nu de bedrijven die mensen zoeken aan het mailen wat ik kan doen, omdat ik natuurlijk nog erg vroeg ben. Wie weet willen zij mij wel 'opslaan'. Ik heb ook nog vrienden in Australië zitten die mij helpen. Dus het komt vast wel goed.
Maar die 'stress' komt omdat ik in Nederland vaak word afgewezen door mijn leeftijd en ik dit wil voor zijn.
 
Ik snap het, maar een ander aspect is ook nog eens dat banen op relatief korte termijn beschikbaar komen. Niet zoals in NL maanden vantevoren, eerder een paar weken. Probeer er positief naar te kijken dat het je hoe dan ook nieuwe ervaringen zal geven waar je van zult leren. Nu kijk je puur alleen vanuit je angst, geen goede raadgever... Er zijn (tien)duizenden backpackers die allemaal werken, er is geen reden waarom dat voor jou niet zo zou zijn.

Ik heb in Nieuw-Zeeland me ook over bepaalde angsten heen moeten zetten om werk te vinden. Rondvragen voor werk om fruit te plukken in bepaalde regio's wat resulteerde in het plukken van peren, appels en bosbessen. Verder hebben we geWWOOFed, ik heb met CV in hand baantjes in de horeca gevonden en schoonmaken.

In Australië heb ik altijd gewerkt als verpleegkundige dus dat was relatief makkelijk.

Als je ervoor open staat om bepaald werk (in meer afgelegen gebieden) te doen, zul je waarschijnlijk eerder werk vinden. Ik kom regelmatig backpackers tegen die in roadhouses en afgelegen pubs werken wat goed kan verdienen. Soms moet je naar die gebieden gaan om daar het werk te vinden of er zijn uitzendbureaus specifiek voor "remote" werk.

Zie het als een goede leerschool om je kijk op dit soort dingen te veranderen. You're your own worst enemy ;-)

Success ermee!
 
Last edited:
What she said, you'll be right mate. Wanneer ga je in het vliegtuig stappen?
Ik wil eerst tot mei/juni wachten omdat ik dan te horen krijg of ik geslaagd ben voor mijn MBO opleiding. En dan ga ik alles aanvragen. Ik ben van plan om rond September/oktober te gaan. Maar het is afhankelijk van hoe lang visum aanvragen duurt. Heb toch alle tijd :D
 
Ik snap het, maar een ander aspect is ook nog eens dat banen op relatief korte termijn beschikbaar komen. Niet zoals in NL maanden vantevoren, eerder een paar weken. Probeer er positief naar te kijken dat het je hoe dan ook nieuwe ervaringen zal geven waar je van zult leren. Nu kijk je puur alleen vanuit je angst, geen goede raadgever... Er zijn duizenden backpackers die allemaal werken, er is geen reden waarom daar voor jou niet zo zou zijn.

Ik heb in Nieuw-Zeeland me ook over bepaalde angsten heen moeten zetten om werk te vinden. Rondvragen voor werk om fruit te plukken in bepaalde regio's wat resulteerde in het plukken van peren, appels en bosbessen. Verder hebben we geWWOOFed, ik heb met CV in hand baantjes in de horeca gevonden en schoonmaken.

In Australië heb ik altijd gewerkt als verpleegkundige dus dat was relatief makkelijk.

Als je ervoor open staat om bepaald werk (in meer afgelegen gebieden) te doen, zul je waarschijnlijk eerder werk vinden. Ik kom regelmatig backpackers tegen die in roadhouses en afgelegen pubs werken wat goed kan verdienen. Soms moet je naar die gebieden gaan om daar het werk te vinden of er zijn uitzendbureaus specifiek voor "remote" werk.

Zie het als een goede leerschool om je kijk op dit soort dingen te veranderen. You're your own worst enemy ;-)

Success ermee!

Ja je hebt ook helemaal gelijk hoor. Het is gewoon een grote "drempel" doordat ik in Nederland zo vaak ben afgewezen door leeftijd of andere dingen terwijl ik een prima CV heb. Ik heb gelukkig al ervaring met druiven plukken, dus ik ga sowieso daar iets mee doen. Voor de horeca moet je toch een alcohol vergunning hebben of iets? Voordat je met (sterk) alcohol mag werken?
 
De standaardaanvraag van een WHV is hoogstens een paar dagen, mits je in de gezondheidszorg wil gaan werken :up:

In bovengenoemde link over werken in Australië (als backpacker) staat hoe je een RSA kan doen om met alcohol te werken. Het is makkelijke online cursus. Elke staat heeft een andere RSA trouwens. Op bovengenoemde website kun je ook veel specifieke backpackersinformatie vinden.

Succes ermee!
 
Last edited:
De standaardaanvraag van een WHV is hoogstens een paar dagen, mits je in de gezondheidszorg wil gaan werken :up:

In bovengenoemde link over werken in Australië (als backpacker) staat hoe je een RSA kan doen om met alcohol te werken. Het is makkelijke online cursus. Elke staat heeft een andere RSA trouwens. Op bovengenoemde website kun je ook veel specifieke backpackersinformatie vinden.

Succes ermee!
Oh op internet had ik 6-8 weken van te voren gezien. Ik ga komende week ook mijn paspoort verlengen want die is in mei 2017 verlopen. Hoe werkt zo'n aanvraag precies? Mijn toeristenvisum heb ik (naja mijn vader voor de zekerheid laten doen waar ik zelf bij zat) online aangevraagd. Ik dacht zelf dat je met een WHV naar de ambassade moest of iets dergelijks haha (geen idee waarom ik me dat heb wijsgemaakt). En is het verkrijgen van een WHV makkelijk (wanneer je aan alle eisen voldoet) of kan het nog afgekeurd worden?

Heb je als verpleegster dan met zo'n dokter meegevlogen? Dat lijkt mij echt een gave ervaring omdat je dan nog meer van het land ziet.
Ik heb toevallig via Facebook contacten gekregen met het dorpje/stadje Longreach in QLD, daar zoeken ze mensen omdat er door de hitte weinig mensen het daar volhouden. 1 bedrijf was The Qantas Founders Museum. Lijkt mij ontzettend gaaf. Én in de Outback én dingen leren over Australië en geschiedenis meer kan ik mezelf niet wensen. Had hun al een mailtje gestuurd met hoe ik bij hun kan komen werken/helpen en heb nu een sollicitatiebrief gekregen die ik moet invullen. Dus ben heel benieuwd of dat iets gaat worden. Lijkt mij in ieder geval enorm interessant en een gave ervaring.
 
Je vraagt het WHV visum online aan via: https://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/417-, staat ook beschreven op bovengenoemde website (www.aroundtheglobe.nl). Neem de tijd om info te lezen, kan veel ideeen en duidelijkheid geven.

Klinkt dat je al eventuele opties hebt, dat is leuk! Je zult waarschijnlijk meer unieke ervaringen krijgen buiten de steden, helemaal in afgelegen plekken.

Ik heb niet voor de Flying Doctors gewerkt, maar wel veel in afgelegen aboriginal communities waar ik heen moest vliegen of soms rijden via ruige wegen etc. Inderdaad een bijzondere ervaring waarbij ik dingen heb gezien en gedaan die ik nooit vooraf had kunnen bedenken, echt geweldig!

Succes ermee!
 
Je vraagt het WHV visum online aan via: https://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/417-, staat ook beschreven op bovengenoemde website (www.aroundtheglobe.nl). Neem de tijd om info te lezen, kan veel ideeen en duidelijkheid geven.

Klinkt dat je al eventuele opties hebt, dat is leuk! Je zult waarschijnlijk meer unieke ervaringen krijgen buiten de steden, helemaal in afgelegen plekken.

Ik heb niet voor de Flying Doctors gewerkt, maar wel veel in afgelegen aboriginal communities waar ik heen moest vliegen of soms rijden via ruige wegen etc. Inderdaad een bijzondere ervaring waarbij ik dingen heb gezien en gedaan die ik nooit vooraf had kunnen bedenken, echt geweldig!

Succes ermee!
Ik ga daar eens van het weekend op mijn gemakje naar kijken! Ja ik ben ook opzoek naar echt Australische plekken. De grote steden zijn stuk voor stuk heel bijzonder en mooi, maar ik ben heel erg verliefd op de outback en ik heb het idee dat je juist in de 'afgelegen' plekken meer leert van het land en van de mensen.

Oh super gaaf lijkt mij dat! Vooral de aborigine communities zijn zo interessant. Juist het ruige Australië is zo gaaf door de natuur (lijkt mij). Ik ging ook wel eens eucalyptus halen voor de koalas in het bos (met een medewerker van de dierentuin) en dat was zo gaaf omdat je dan het land van een andere kant ziet en ik was ook met die persoon mee naar haar huis gereden omdat zij dichtbij dat bos woonde. En dat was zo uniek. Heel dichtbij de het bos en zo'n schattig huisje. Heel gaaf.

Ik had dit jaar een stage van 3 maanden en die wilde ik in Australië doen, wij moeten altijd de stageplaatsen zoeken via een website en dat zijn dan geaccrediteerde bedrijven/organisaties, en toen vond ik een stage bij Department of Parks and Wildlife West Australia en dan zou je ook door het gebied rijden enzo. dat leek mij zo uniek. Maar ze hadden helaas niet gereageerd op mijn stageverzoek.
 


OFX
Back
Top