Ah,.. komop zeg! Niet meteen te preuts om een kamer te delen toch?
Kuisheidsgordel om en de andere kant op kijken
Hahaha! Nee hoor, normaalgesproken niet, maar dat hoort in overleg of van te voren moet duidelijk aangegeven worden dat het een 'mixed room' is. En in dit geval waren er nog wat kamers en een zaaltje vrij. Maar tja, dan moest hij die ook weer schoonmaken natuurlijk.
Het was gewoon een 'grumpy old man' die die hostel runde. Er zaten bijv. van die airco roosters in het plafond, dus wij vragen: is er airco en mag deze aan? Geen rare vraag lijkt me, wanneer het 46C is.
Nee, als we airco wouden, dan moesten we maar naar een hotel en wanneer we een kamer voor onszelf wouden hebben, dan moesten we maar naar een hotel.
Oh, en deze is ook leuk: we hadden al eerder een nacht in de hostel doorgebracht (we zaten eerst een paar nachten in een soort van unit, toen een nacht hostel, toen 2 nachten kamperen, vervolgens de laatste nacht hostel).
Na de eerste nacht: uitchecken 10 uur. Niet abnormaal en uiteraard geen enkel probleem. Een aantal van ons groepje ging echter eerder terug naar het vaste land, dus die werden 's ochtends in alle vroegte naar Penneshaw gereden. Twee van de groep waren richting de douches gegaan en ik bleef alleen op de 8-persoons kamer. Ik was al aangekleed e.d. en stond net de laatste spullen in m'n tas te stoppen, toen de deur open ging en die man de zaal op kwam, de bedden bij langs keek en zei: "Goh, jullie zijn allemaal al op!"
Ja....
"Ik wou alleen maar vragen hoe laat jullie weg gaan, want dan kan ik de kamer schoonmaken, want ik verwacht vanmiddag weer nieuwe gasten."
Hij wist dat we die dag zouden vertrekken. Uitchecktijd 10 uur. Het was nog geen 8 uur...
Dat heb ik 'm ook verteld en hem verzocht weg te gaan, wat hij onder veel gemompel deed.
Maar wellicht had hij gedacht een 7-tal vrouwen halfnaakt in bed aan te treffen??
Maar goed, er waren nog wat meer dingetjes die een ander wellicht niet zouden storen, maar die mij er toe hebben doen besluiten om een negatief advies op TripAdvisor te zetten, terwijl ik dat normaalgesproken niet doe. Maarre, de volgende keer gewoon kamperen of de YHA in Penneshaw...