Vakantie boeken Tasmanië

Emily.5

Member
Wij willen graag in Januari met ons gezin op vakantie naar Tasmanië, met de boot (auto mee als dat kan). Ik zit het internet een beetje af te struinen maar zie door de bomen het bos niet meer...
Weet iemand waar ik een beetje betaalbare vakantie kan boeken?
 
Wat voor een vakantie wil je? Rond reizen? dan zou ik het zelf organiseren. Wij zijn 10dagen/2 weken rond Tasmania gereden. Iedereen zei dat ik gek was om zo lang te gaan. Wij vertrokken 26 dec geloof ik op de Tasmania Devil met auto. Ik heb interessante plekken gevonden via de Lonely Planet en die blaadjes van een reisbureau. Route uitgestippeld en ben toen gaan bellen en naar een reisbureau geweest en gevraagd of ze er een prijskaartje aankonden plakken. Uiteindelijk hebben we het via het reisbureau geboekt. Inmiddels al weer behoorlijk wat jaartjes geleden maar was een van de beste vakantie.
 
wij hebben twee weken Tasmanie 'gedaan', tien jaar terug. Tent neergezet op een camping bij Richmond, mooi centraal, en vandaaruit maakten we dagtochtjes. Geen moment verveeld. We hebben drie pogingen gedaan om Port Arthur te bereiken, en twee keer was de dag om voor we er waren. Te veel te zien onderweg. Zaten we net vijf minuten in de auto, kwam er weer iets moois aan. De derde keer zijn we blind overal voorbij gereden en hadden toen nog het gevoel te weinig tijd te hebben. We hebben een nachtje overnacht (in de auto) op Freycinet, prachtige wandelingen gemaakt. We hebben twee dagen gebruikt voor een rondje via Queenstown, door de bossen en daarna over het noorden terug: een wandeling gemaakt bij Lake Clair en gosh-hoe-heet-die-berg-ook-alweer oja Cradle Mountain, Franklin River geproefd, gekeken bij Henty Dunes en nog veel meer plekken die je gewoon tegenkomt. Twee dagen voor dat rondje was eigenlijk te kort. Salamanca market in Hobart. En dat is dan wat ik, tien jaar later, nog uit het hoofd kan oplepelen.
We hebben toen niks van te voren geregeld, behalve de vlucht en de auto. En het was eind december/begin januari.
 
Inmiddels 2 keer geweest en als je toch met de auto gaat, gooi dan lekker je tent achterin. Geeft je een hoop vrijheid is stukken goedkoper en je komt dan op de mooiste plekken.

Veel plezier!
 
Tassie is by far the prettiest state ... 4 week roadtrip, 3000k', 12 different camps.
Ik zou echt zelf rondrijden, niets georganiseerd. Trek je eigen plan, en zorg dat je gewoon op tijd terug bent op de Spirit of Tasmania terug naar de main land.

Filmpje gemaakt van onze foto's/vids in Tassie

Cheers

Alex (eerste forum post in 4 jaar?)
 
He wat grappig, ik ben ook van plan deze zomer naar Tasmanie te gaan. Zoals het ernaar uitziet rond de Kerst, omdat ik dan samen met een vriendin kan. We hebben ons nog niet zo heel erg erin verdiept, maar dat komt ook omdat we 400km bij elkaar vandaan wonen. Even 'de koppen bij elkaar steken' is dan toch wat lastiger.
Mijn idee was auto huren en accommodatie boeken bij de YHA. Sprak een collega die als tip gaf een pas te kopen voor de National Parks (iets als $50 zei ze), zodat je niet per park hoeft te betalen. Bij sommigen moet je wel nog wat extra betalen, maar dan nog. Kan een goed idee zijn.
Ik heb een Lonely Planet Tasmania besteld en hoop me verder dit weekend erin te kunnen verdiepen. Wij komen dus aanvliegen vanaf Adelaide. Ik geloof dat dat tegenwoordig rechtstreeks kan en anders via Melbourne of Sydney.
Hoe dan ook, het wordt vast nog een heel gepuzzel qua planning en budget, maar kan zeggen dat ik er enorm naar uitkijk. Tasmanie staat al lang bovenaan m'n wensenlijstje. Zal alleen wel een beetje een 'culture shock' zijn in vergelijking met Whyalla..... :D
 
He wat grappig, ik ben ook van plan deze zomer naar Tasmanie te gaan. Zoals het ernaar uitziet rond de Kerst, omdat ik dan samen met een vriendin kan. We hebben ons nog niet zo heel erg erin verdiept, maar dat komt ook omdat we 400km bij elkaar vandaan wonen. Even 'de koppen bij elkaar steken' is dan toch wat lastiger.
Mijn idee was auto huren en accommodatie boeken bij de YHA. Sprak een collega die als tip gaf een pas te kopen voor de National Parks (iets als $50 zei ze), zodat je niet per park hoeft te betalen. Bij sommigen moet je wel nog wat extra betalen, maar dan nog. Kan een goed idee zijn.
Ik heb een Lonely Planet Tasmania besteld en hoop me verder dit weekend erin te kunnen verdiepen. Wij komen dus aanvliegen vanaf Adelaide. Ik geloof dat dat tegenwoordig rechtstreeks kan en anders via Melbourne of Sydney.
Hoe dan ook, het wordt vast nog een heel gepuzzel qua planning en budget, maar kan zeggen dat ik er enorm naar uitkijk. Tasmanie staat al lang bovenaan m'n wensenlijstje. Zal alleen wel een beetje een 'culture shock' zijn in vergelijking met Whyalla..... :D
Als je het nou straks weet he, laat je dan een globale kosten-inschatting weten? Ik denk dat er vanuit ADL nog wel meer mensen naar Tassie toe willen en dat geeft dan een mooie indicatie ;)
 
Campertje huren bij Britz, eventueel boekje kopen over gratis campsites, lekker rondreizen en genieten.
In 1 week zie je de highlights. In 2 weken kun je ook veel dingen doen en ervaren, zoals een wandeltocht naar het meest zuidelijke punt van Australie en andere interessante parken, in 3 weken kun je pas echt veel van Tasmanië zien.
 
Campertje huren bij Britz, eventueel boekje kopen over gratis campsites, lekker rondreizen en genieten.
In 1 week zie je de highlights. In 2 weken kun je ook veel dingen doen en ervaren, zoals een wandeltocht naar het meest zuidelijke punt van Australie en andere interessante parken, in 3 weken kun je pas echt veel van Tasmanië zien.

Daar zat ik ook aan te denken. Of auto huren in combi met hostelovernachtingen. Punt is, dat ik samen met een vriendin ga, die absoluut niet van camperen houdt. Maar een campertje is geen tent... :D
 
Too right! Maar je moet wel een beetje avontuurlijk ingesteld zijn. De compacte campers hebben natuurlijk geen toilet, maar veel campsites (ook veel gratis camp-sites) hebben wel een WC. In Australië kom je ook veel openbare toiletten tegen, in tegenstelling tot NL (shame). Maar soms zijn er geen voorzieningen en moet je gewoon "je ding doen".

Wij zochten vaak een mooi plekje op, wel of geen camping. Kan ook wel spannend zijn.;)
 
Too right! Maar je moet wel een beetje avontuurlijk ingesteld zijn. De compacte campers hebben natuurlijk geen toilet, maar veel campsites (ook veel gratis camp-sites) hebben wel een WC. In Australië kom je ook veel openbare toiletten tegen, in tegenstelling tot NL (shame). Maar soms zijn er geen voorzieningen en moet je gewoon "je ding doen".

Wij zochten vaak een mooi plekje op, wel of geen camping. Kan ook wel spannend zijn.;)

Ja, precies. Hoe klein een plaats ook is, een openbaar toilet, museum en sportveld zijn er altijd te vinden!

Enne, spannend: dat kan ook gewoon in een hostel hoor :) Herinner me een hostel op Kangaroo Island waarvan de eigenaar een 'grumpy old man' was die - ondanks dat er ruimte zat was - het geen enkel punt vond om zonder overleg 2 kerels op een kamer met 5 vrouwen te dumpen. Oudjaarsnacht. Kerel 1 was OK. Kerel 2 was straal bezopen toen die tegen drieen de kamer in kwam. Viel ons niet lastig ofzo, maar kom op zeg! Uiteindelijk hebben 2 van ons op banken in de woonkeuken geslapen en ik buiten op het gras, omdat de man ontiegenlijk snurkte en naar drank stonk!

Uiteraard kunnen we er nu hartelijk om lachen! Enne, die hostel? Ga ik niet weer heen.... Tenzij er een andere eigenaar op zit. Maar dat heeft met meer dingen te maken dan met een gedwongen gemengde kamer.
 
Ah,.. komop zeg! Niet meteen te preuts om een kamer te delen toch?
Kuisheidsgordel om en de andere kant op kijken:D
 
Ah,.. komop zeg! Niet meteen te preuts om een kamer te delen toch?
Kuisheidsgordel om en de andere kant op kijken:D

Hahaha! Nee hoor, normaalgesproken niet, maar dat hoort in overleg of van te voren moet duidelijk aangegeven worden dat het een 'mixed room' is. En in dit geval waren er nog wat kamers en een zaaltje vrij. Maar tja, dan moest hij die ook weer schoonmaken natuurlijk.

Het was gewoon een 'grumpy old man' die die hostel runde. Er zaten bijv. van die airco roosters in het plafond, dus wij vragen: is er airco en mag deze aan? Geen rare vraag lijkt me, wanneer het 46C is.
Nee, als we airco wouden, dan moesten we maar naar een hotel en wanneer we een kamer voor onszelf wouden hebben, dan moesten we maar naar een hotel.

Oh, en deze is ook leuk: we hadden al eerder een nacht in de hostel doorgebracht (we zaten eerst een paar nachten in een soort van unit, toen een nacht hostel, toen 2 nachten kamperen, vervolgens de laatste nacht hostel).
Na de eerste nacht: uitchecken 10 uur. Niet abnormaal en uiteraard geen enkel probleem. Een aantal van ons groepje ging echter eerder terug naar het vaste land, dus die werden 's ochtends in alle vroegte naar Penneshaw gereden. Twee van de groep waren richting de douches gegaan en ik bleef alleen op de 8-persoons kamer. Ik was al aangekleed e.d. en stond net de laatste spullen in m'n tas te stoppen, toen de deur open ging en die man de zaal op kwam, de bedden bij langs keek en zei: "Goh, jullie zijn allemaal al op!"
Ja....
"Ik wou alleen maar vragen hoe laat jullie weg gaan, want dan kan ik de kamer schoonmaken, want ik verwacht vanmiddag weer nieuwe gasten."
Hij wist dat we die dag zouden vertrekken. Uitchecktijd 10 uur. Het was nog geen 8 uur...
Dat heb ik 'm ook verteld en hem verzocht weg te gaan, wat hij onder veel gemompel deed.
Maar wellicht had hij gedacht een 7-tal vrouwen halfnaakt in bed aan te treffen??

Maar goed, er waren nog wat meer dingetjes die een ander wellicht niet zouden storen, maar die mij er toe hebben doen besluiten om een negatief advies op TripAdvisor te zetten, terwijl ik dat normaalgesproken niet doe. Maarre, de volgende keer gewoon kamperen of de YHA in Penneshaw... :D
 
Haha! Leuk verhaal! Heb je die man z'n ochtendpleziertje ontnomen!

Heb je afgelopen week donderdag die aflevering van 'je zult het maar zijn' op BBN gezien over die man met een kuisheidsgordel??

Niet gezien maar even opgezocht... NEEEEEEEEEEEEEJZEG....
Ik heb gelukkig een goede ijzerzaag achter de hand....;)
 
Niet gezien maar even opgezocht... NEEEEEEEEEEEEEJZEG....
Ik heb gelukkig een goede ijzerzaag achter de hand....;)
Hahha, ik vond het erg interessant om te zien en hun denkwijze te begrijpen. Wat me overigens niet helemaal gelukt is, haha. Dat het nog bestaat!!!! Wist ik echt niet :eek:. En dacht eigenlijk ook dat het alleen voor vrouwen bestond.
 
Ik had er nog bij willen zetten: zou hij zo aan zijn trekken komen....?
Pas jij maar op. Hij heeft vast een verborgen camera geinstalleerd. Hij was alleen wat te traag om in je kamer te komen...
Maarruh... die opnamen worden natuurlijk gewoon op internet verspreid, ga maar een proces beginnen. In Frankrijk gaat dat nog wel goedkomen, in Zweden niet, hoorde ik pas van mijn goede vriendin Kate http://www.nu.nl/media/2913991/blad-geeft-blootfotos-william-en-kate.html

Dat het nog bestaat!!!! Wist ik echt niet :eek:. En dacht eigenlijk ook dat het alleen voor vrouwen bestond.

Ik wil helemaal niet weten wat er allemaal bestaat:confused:. Over die van vrouwen heb ik ooit is een interessant artikel gelezen in de kijk.
Gwen, ik zou zeggen: gewoon proberen, wie weet bevalt het!
 


OFX
Back
Top