Hoi Jan,
Hmmm... volgens mij heb je mij verkeerd begrepen. Het is juist de bedoeling dat je GEEN boek schrijft. Dat boek is er namelijk al. Kijk maar naar je eigen profiel. Probleem is dat alle informatie op dit forum versnipperd staat in talloze draadjes. Toen ik zocht naar bepaalde onderwerpen, zoals over pensioen en de arf zoals je misschien nog wel weet, vond ik hier een stukje in draadje 1, daar een stukje in draadje 12, stukje 3 in draadje 30 enzovoorts.
Al die stukjes bijelkaar vormden het hele verhaal, al zaten er hier en daar wel gaten in.
Ik ben het met je eens dat mensen eerst de zoekfunctie moeten gebruiken en niet meteen vragen moeten stellen, want zelf heb ik ook wel 10x hetzelfde vraagje voorbij zien komen. Om de zoveel maand zijn die draadjes op pagina 25 beland, zover zoeken de mensen niet, dus wordt hetzelfde draadje opnieuw gelanceerd door een nieuwe beginneling.
Maar je zal het ook met mij eens moeten zijn (hoop ik :wink
dat het lastig zoeken is als mensen niet weten waar ze naar moeten zoeken.
Stel je typt (hypothetisch gesproken!!!) sollicitatie of pensioen in. Dan krijg je vervolgens verscheidene draadjes waar van alles en nog wat wordt gezegd. En dat is niet op rang geordend, dus dat men eerst stukje 1 leest, dan stukje 2 en 3 enzovoorts. Nee, mensen vinden eerder stukje 10, dan 30, 2, 5, enzovoorts. Met andere woorden, men leest zomaar ergens wat over, heeft de helft gemist en snapt van wat ze wel hebben weinig van door vaktermen of iets dergelijks. Dat heeft iedereen die midden in een verhaal stapt.
Zoals ik al zei: Ik vroeg je niet om een boek te schrijven. Ik heb het over de inhoudsopgave van het boek. En dat moet je figuurlijk zien, niet letterlijk nemen als een echte inhoudsopgave van een boek, want dat zou betekenen dat je al die draadjes zou moeten doornemen en ordenen etc. en dan ben je nog wel even bezig.
Wat ik bedoel is dat er een lijst komt met onderwerpen en per onderwerp in kern/trefwoorden noemen waar je aan moet denken. Als mensen zo'n lijst hebben, dan hebben ze al overzicht. Zet dan onder die lijst dat er al veel geschreven is en mensen kunnen op die kern/trefwoorden zoeken en snappen veel sneller waar het over gaat.
Dan heb je alle versnipperde informatie bijelkaar en kun je voor de diepergaande informatie al die draadjes opzoeken.
voorbeeldje: denk bij solliciteren aan 1: nette kleding (zwarte broek/bloes), 2: cv, 3: terugbellen pas na 1 week als ze niet hebben teruggebeld terwijl ze zeiden dat ze dat wel zouden doen, 4: 5: 6:
en het het hoe en waarom kunnen ze dan zelf wel verder opzoeken. Ze weten dan tenminste dat hun word geadviseerd bij solliciteren hier aan te denken. En willen ze weten waarom, dan moeten ze even zoeken.
En de reden dat ik het aan jou vroeg is omdat jij jarenlange ervaring hebt en het volgens mij een makkie moet zijn om puntsgewijs op te noemen.
Het beste zou dan nog zijn dat dit samen gebeurt met de moderator en er een soort van meldknop komt als er bij een onderwerp een nieuw (ervarings) punt bij komt die toegevoegd kan worden aan de lijst.
Alleen er moet iemand zijn die zo'n overzicht start, en dat kan alleen iemand met ervaring doen. In feite schrijf je je hele verhaal weer, alleen dan in een paar trefwoordjes, de verkorte versie. En ja, het verschilt dan wel per staat, plaats, bedrijf enzo, maar iedereen heeft bijvoorbeeld te maken met vakantiedagen, en iedereen heeft bijvoorbeeld te maken met pensioenen en verzekeringen. In hoofdlijnen dus.
En wat betreft die die draadjes knippen en plakken... ik vind dat zo'n onoverzichtelijk geklieder met lijm... als je snapt wat ik bedoel.
En ja, dit forum levert jou weinig tot niets op, omdat je al geemigreerd bent! MAAR WE VINDEN JE ALLEMAAL WEL HEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLL ERGGGGGGGGGGGGGGGGGG LIEF HOOOOOOOOOORRRRRRRRRRRR!!!!!!!
EN WE ZIJN REUZEBLIJ MET ZO'N IEMAND ALS JIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(mocht Jack dit lezen, dan is dit bericht voor hem: Nee Jack, niet doordenken. krijg je koppijn van)
Goed, ik denk dat ik nu duidelijk ben van de bedoeling. Mocht het je ook al duidelijk zijn voordat ik dit schreef, dan heb ik niks gezegd. En misschien dat een moderator dan het een en ander aan een lijst kan maken door in alle draadjes te spitten.
Misschien kunnen we dat verdelen, doordat iedereen het hele forum afloopt en voor zijn /haar onderwerp de punten opschrijft, al lijkt me dat ook ploegen met een lepel. Maar het zou denk ik wel verdomd handig zijn als het er is. En jou denk ik ook wel aardig wat werk schelen, want nu doe je niks dan weer wat uitleg geven en dan weer verwijzen naar je vorige uitleg hahahaha.
Trouwens, ondanks het feit dat jij een grote bron van informatie bent voor diegenen die willen wonen en werken in Australie en jij veel info kan geven over pensioen, banken, loon, vakantiedagen etc etc. vraag ik me toch een ding af. Is er een soort Australische postbus 51? ik weet niet of je dat kent, maar kijk dan maar even op www.postbus51.nl Het is een soort overheidssite met informatie over dit soort zaken.
Goed, je moet er maar eens over nadenken, als je wilt natuurlijk. Misschien dat we met zijn allen ook iets kunnen doen, maar gezien het feit dat jij toch wel de expert van dit forum bent hoop ik dat je wel mee wilt werken/controleren/leiding geven en het in goede banen wilt sturen, zodat op die lijsten er geen onzin komt te staan. Ik zal de moderators ook op dit draadje wijzen, mochten ze het nog niet gezien hebben en dan kijken wat er gebeurt.
Hier is er regen in de lucht, maar als ik het goed heb straalt het zonnetje daar, dus daar kan nog wat moois uit voortkomen!!!! :roll:
groet,
Henk
PS: niets moet, alles mag