Van 457 naar PR

HansB

Member
Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een PR terwijl je al op je 457 in Australie bent? Moet je dan al je papieren opnieuw inleveren of kan de DIBP gebruik maken van sommige documenten die ze reeds hebben vanwege de 457? Wij zijn hier nu een jaar en via werkgever gaan we voor een ENS 186 en vragen dus PR aan. Nu is mijn vraag of het handig is om een visum bureau/advocaat in te schakelen of dat de hele papierwinkel ook wel zelf te doen is. Hopelijk heeft iemand hier al ervaring mee en elke info is welkom :)
 
Hi, ik heb destijds (6-7 jaar geleden) het zelf gedaan, aardig wat werk maar goed te doen. Het was toen weer de hele papierwinkel en meer opnieuw invullen, aanvragen en inleveren. De aanvraag voor mijn 457 was vrij makkelijk, voor de PR had ik veel meer nodig.

Het is wel per persoon verschillend denk ik en er is waarschijnlijk het een en ander veranderd in de tussentijd.

Succes ermee!
 
Hoi!
Toevallig hebben wij diezelfde route recent afgelegd! :)
Twee jaar op 457 en nu met de werkgever de 186 aangevraagd. We wachten nu bijna 3 maanden, dus nog niet in de pocket.
Ik vond de 457 meer werk dan de 186, omdat we nu het meeste al hadden. (vertaalde geboortebewijs en relatie bewijs etc)
Wij zijn er niet vanuit gegaan dat zij de informatie nog hadden dus hebben alles opnieuw ingeleverd.
De sponsor doet eerst weer de nomination gedeelte (zelfde als 457), en als dat binnen is kan jij jou gedeelte toevoegen.
Wij hebben alles zelf gedaan, en dat zou ik ook aanraden eigenlijk. Scheelt kosten en het is echt heel simpel. Op de DIAC site staat presies aangegeven wat je moet inleveren. Wij hebben er 3 maanden over gedaan om alle documenten klaar te hebben voor het lodgen.
Niet zozeer het verzamelen van documenten wat tijd kostte, maar het wachten op anderen. VETASSESS kostte veeeeel wachttijd :mad:, en ook IELTS waar wat tijd inzat en aanvragen van police records (van AU en NED). Doe dat op tijd want die van NED daar kan aardig wat wachttijd inzitten.
Rond de 8000 dollar voor ons 2. :confused:
Makes sense zo?
Succes ermee! En als je nog vragen hebt, stel ze! :)
 
Hoi!
Toevallig hebben wij diezelfde route recent afgelegd! :)
.......
Makes sense zo?
Succes ermee! En als je nog vragen hebt, stel ze! :)

Ja, dat maakt zeker sense :) Dank voor de info! Ik geloof dat we niet te maken krijgen met VETASSESS (rare naam) omdat ik daarvoor uitgezonderd ben vanwege mijn aanstelling aan de universiteit. Rare regeling, maar mij hoor je niet klagen :)

@Katja: in sommige gevallen kan je eerder een PR aanvragen. In dit geval is dat een direct stream, die we eigenlijk al hadden kunnen aanvragen toen we vorig jaar naar Australie vertrokken, maar toen eerst een 457 kregen (was sneller qua aanvraag, omdat ik toen binnen drie maanden een verblijfs/werkvergunning nodig had).
 
Ik sluit me aan bij Linda.
Wij zitten nu in het proces van het aanvragen van de 186 en doen de hele papierwinkel zelf. Het is prima zelf te doen.
Onze VOG's vanuit Nederland waren er trouwens heel snel, binnen 2 weken!
 
Back
Top