van CO naar medicals en VOG!

ernieman

XPdite Sponsor
Niet echt zin om een STAVAZA aan te maken (sorry :p), maar vandaag kregen we tegen alle verwachtingen in te horen dat we al een CO hebben en dat die ook al vraagt om medicals etc, dus het gaat snel.
Ik kreeg dit nieuws vanmiddag van Olga van Visa4You terwijl ik deze morgen nog op de site van DIAC keek naar de stand van zaken voor de skilled visas (allocation dates). We dachten nog wel minstens een maandje te moeten wachten, maar blijkbaar klopt er niet veel van die data (ofwel hebben wij gewoon geluk).

Wilde dit fijne nieuws even kwijt (vind zo gauw geen "goed nieuws" tread)

EJ

visum? dat hebben we nog niet hoor. Het kan toch nog altijd mis gaan? We verwachten van niet natuurlijk, maar ja, je weet nooit wat er uit de medicals komt. We werken allebei in de gezondheidssector, dus een risicofactor voor allerlei enge dingen op te doen.

Toen onze CO vroeg om medicals & VoG's dachten we dat het nog wel even zou duren maar het was uiteindelijk zo gepiept, ook wij hadden dit niet verwacht maar wel erg opgelucht dat het toch allemaal zo snel gegaan is :)

ja, ik zie het in je sig. Das wel heel snel. Maar ik woon in België en moet ook een VOG uit Nederland hebben omdat ik daar minder dan 10 jaar geleden nog heb gewoond. En aangezien ik niet 1, 2, 3 in Nederland even langs de gemeente kan gaan, zal het nog wel wat tijd in beslag nemen.
Eerst even wachten op het machtegingsformulier en verdere info van Visa4You. Dat zal morgen wel in de bus vallen...

Ja ik weet niet of je via de telefoon of misschien wel via mail/online het kan aanvragen, er stond in de papieren dat het een week of 2 kon duren voordat je de papieren binnen zou hebben maar aangezien je aangeeft dat het voor emigratie doeleinden is word dit met 'spoed' behandeld en had ik het binnen een dag of 4 binnen.

Nou lekker gedoe in Nederland, nu weet ik weer waarom ik daar al lang weg ben :D
Een machtiging deden ze niet in de gemeente Woensdrecht. Moest dus zelf langs gaan, maar ach, dat hebben we er voor over.
In België gaat het een stuk gemakkelijker. Emailtje met je gegevens naar de federale justitie en de volgende dag lag de VOG al in de bus... voor het bedrag van 0,00 euro! lang lever de Belgische Bureaucratie!:p

Nog 2 nachtjes en dan de MEDICALS!!! spannend!

vandaag de VOG van Nederland in de bus. Medical exams waren eigenlijk een lachertje (beetje wegen, meten, hartje luisteren enzo, ohja en een long X-ray en bloedname voor HIV). resultaten staan helaas nog niet online (wel HIV test results recieved)
Nog een paar daagjes wachten volgens Hester van Visa4You en dan zal alles wel in orde komen.

PS. Misschien kan een Mod dit toch maar verplaatsen naar STAVAZA gedeelte?

Wij hebben Brussel genomen omdat dat de enigste plek is in België waar ze met het E-Health systeem werken en het dus (meestal) iets sneller gaat (ook geen kans op verlies van papieren in de post).
Ze praten daar enkel Frans en Engels, maar dat is eerder omdat ze geen Nederlands "willen" praten, want ze begrepen goed genoeg wat we zeiden als we tegen elkaar bezig waren. En ook toen Nyah (ons dochtertje van 2 1/2) de dokter precies vertelde wat ie moest doen toen hij eindelijk (na ons) haar ging onderzoeken: "En nu in de oortjes kijken!" haha, geweldig, dat gezicht van die man toen :D
Health Requirements van ons dochtertje zijn al finalised! joepie! dat gaat schnell! Die van mijn vriendin en ik zijn nog outstanding.

Gaat goed!
(snel zou ik niet zeggen als ik je signature lees: vanaf 2009 bezig!!)
Tevreden over V4Y? Wij zijn daar ook klant, ben benieuwd wat jij ervan vindt, evt via PM.

Cheers!

nou snel, we hebben pas echt besloten om (toch) te gaan ergens voorjaar 2010. Eerst naar de emigratiebeurs gegaan toen (februari 2010) en daar Visa4You leren kennen, die ons toen het beste overkwam. en een maand later met hun in zee gegaan. dus nu 2 jaar bezig. MAar daar zit natuurlijk wel een afwijzing van Victoria tussen. Hadden we dat niet gehad (of direct het andere visum genomen) dan hadden we al daar gezeten.

OK, juist ja. Nu ben je dus ruim 2 jaar bezig en hebt nog geen definitieve uitsluitsel. Ik hoop toch dat het bij ons sneller gaat (maar dat ziet er nog niet helemaal zo uit)

We gaan een spannende week tegemoed!
Als het een beetje meezit kan het nu ieder moment gebeuren. Vrijdagmiddag zijn de laatste documenten electronisch doorgestuurd en nu is het wachten op de CO. We moesten enkel nog de Belgische VOG's laten vertalen en dat is gebeurd.
Spannend! :up:
Binnen 2 weekjes ook de eerste verkoopsmiddag bij ons thuis. De grote stukken (wasmachine, etc.) zijn al "verkocht", nu eens zien hoe het met het klein grut gaat. Wel spannend, zo een rommelmarkt in je eigen huis :D...

Back