Van NSW naar VIC

Het ligt er volgens mij echt aan waar je woont. Ik woon in de Blue Mountains, ongeveer een uur met de trein naar Sydney Central Station. Iedereen die hier woont is gewend aan een langere commute. Er zijn hier genoeg mensen zijn die iets hoger in de bergen zitten en dagelijks tot 2 uur enkele reis in de trein zitten. Die zouden voor geen goud dichterbij de stad willen wonen. Wonen in de Blue Mountains is a way of life en er is hier een sterk community gevoel. Toen manlief en ik allebei in de stad werkten hadden we beiden ongeveer 1.5hr tijd nodig om van deur tot deur te reizen. Mensen werken, slapen, lezen, kijken Netflix etc in de trein. Je went er aan en het is een bewuste keuze, maar thuiswerken is nu wel fijn!
 
Volgens mij was er net besloten dat we die wellus-nietus-discussie over lang of korte commute zouden stoppen. Graag weer on-topic.
 
Haha nou nou wat een discussies! Maar goed, ieder zijn mening! Wat dat betreft ben ik aardig Aussie ingeburgerd, een uurtje rijden is voor ons echt geen probleem. Dit rijden we ook elke woensdagavond met kids naar schoonmoeders voor dinner. Iemand verder dan nog suggesties voor andere leuke plaatsjes in VIC op een uur van het vliegveld? We zijn ons nog aan het oriënteren!
Ik ben zelf 1x in de Mornington Peninsula geweest en vond het prachtig. Mijn familie in Melbourne (eastern suburbs) vinden de rit niet vervelend. Ik kan mij voorstellen dat het richting het vliegveld wel wat langer kan duren als een uur, afhankelijk van het verkeer.

Mijn familie woonde eerst in de buurt van Mooralbark, Ringwood, Warrandyte. Ik vond het altijd een feest om er op "vakantie" te zijn, wat een prachtige omgeving (is het begin van de Yarra Valley denk ik?). Ze vonden uiteindelijk de commute naar de stad te groot, maar gezien het werk van jullie lijkt mij dat minder een probleem.
 
Ik ben zelf 1x in de Mornington Peninsula geweest en vond het prachtig. Mijn familie in Melbourne (eastern suburbs) vinden de rit niet vervelend. Ik kan mij voorstellen dat het richting het vliegveld wel wat langer kan duren als een uur, afhankelijk van het verkeer.

Mijn familie woonde eerst in de buurt van Mooralbark, Ringwood, Warrandyte. Ik vond het altijd een feest om er op "vakantie" te zijn, wat een prachtige omgeving (is het begin van de Yarra Valley denk ik?). Ze vonden uiteindelijk de commute naar de stad te groot, maar gezien het werk van jullie lijkt mij dat minder een probleem.
Hier heb ik iets aan, dankje! We gaan (hopelijk) in oktober een week die kant op om te kijken waar we precies willen gaan wonen.
 
Bendigo en Castlemaine in de regio zijn prachtig, via de Calder Freeway op zo'n 140 km (1,5 uur) van het vliegveld. In de suburbs van de city zou je eens kunnen kijken naar Heidelberg (mijn favoriet), Ivanhoe, Malvern en Toorak.
 
Last edited:
Goed dat je er nog bent @BibiM ;)

Ben niet zo thuis in Vic, behalve de High Country.
Vrienden van ons woonden in Daylesford. Ook wel geinig! (geen kust, en iets verder dan een uur van Melbz Airport)
(Ik zie dat @Emulate dit ook net noemde)
 
Bendigo en Castlemaine in de regio zijn prachtig, via de Calder Freeway op zo'n 140 km (1,5 uur) van het vliegveld. In de suburbs van de city zou je eens kunnen kijken naar Heidelberg (mijn favoriet), Ivanhoe, Malvern en Toorak.

Je noemt niet de minste suburbs, Toorak is voor de meeste mensen toch niet meer echt binnen bereik? Vergeet Balwyn niet, mooie suburb.
 
Je noemt niet de minste suburbs, Toorak is voor de meeste mensen toch niet meer echt binnen bereik? Vergeet Balwyn niet, mooie suburb.
Zeker waar, maar ik bemoei me niet met de portemonnee van mensen, dat bepalen ze zelf wel. Er werd om tips gevraagd, meer niet.

Ik werk in Balwyn North. Rustig en een beetje ver van de city qua OV.
 
Jij gaat nog maar 1x verhuizen en dan wordt het naar de National Library in Canberra :p
Canberra maakt bij mij betere kansen dan Melbourne en omgeving, inderdaad :D
Maar mag graag foto's zien van hoe het er op de verschillende (mogelijke) woonlokaties van anderen uitziet. Het is vaak heel anders dan Whyalla ;)
 
Haha nou nou wat een discussies! Maar goed, ieder zijn mening! Wat dat betreft ben ik aardig Aussie ingeburgerd, een uurtje rijden is voor ons echt geen probleem. Dit rijden we ook elke woensdagavond met kids naar schoonmoeders voor dinner. Iemand verder dan nog suggesties voor andere leuke plaatsjes in VIC op een uur van het vliegveld? We zijn ons nog aan het oriënteren!
Ik ben niet zo heel erg bekend in Melbourne, maar wij hebben vrienden in Monbulk en ik vind dat echt een hele leuke omgeving. De Dandenong ranges en Yarra Valley zijn prachtig, leuke parken voor de kinderen, net buiten de stad en echt een dorpsgevoel. Silvan, Olinda of Emerald zijn net als Monbulk leuke plaatsjes. Er zijn veel kwekerijen in de buurt (met vaak NL namen), dus dat sluit ook wel aan bij het beroep van je man. Ik krijg altijd, net als @Jagermeester, een vakantie gevoel als ik daar ben.
 
Back
Top