van student visa naar SIR, mogelijk voor mij?

v711annelies

New Member
Hoi!

Ik studeer in juli 2007 af in de Clinische Psychologie (in Nederland).  Die opleiding staat op de SOL lijst met 60 punten.  Ik wil meteen daarna naar Adelaide om daar een twee-jarige opleiding te volgen (Intercultural studies of Counselling).  Deze richtingen staan niet op de SOL lijst.  Ik heb genoeg punten voor een SIR visum, maar geen werkervaring dus ik gebruik de studie om Aus binnen te komen.

Mijn vragen zijn: 

1. Ik weet dat je skill op de SOL lijst moet staan voor een SIR, maar geldt dat alleen voor de studie in NL of moet de 2-jarige opleiding in Aus ook op de SOL lijst staan?

2. Kan ik dan, na mijn studie in Aus, onshore het SIR aanvragen of moet ik weer terug naar NL om het daar aan te vragen? Ik heb namelijk ergens gelezen dat je na sommige studies je visum niet onshore kan aanvragen. 

3.  Ik heb ook ergens gelezen, dat, als je samen met je student visa ook werk-rechten aanvraagt van 20/u in de week, dat je dan geen permanent visum meer aan mag vragen, klopt dat?

4.  Weet iemand een betrouwbare en goedkope bank/organisatie waar ik een lening kan afleggen voor ongeveer 15,000 euro voor die studie in Aus?

5.  Moet je getrouwt zijn om een spouse-visum aan te vragen, of is een serieuse relatie ook al genoeg? wie weet ontmoet ik daar wel een leuke jongen :)

Groetjes en bedankt,
Annelies
 
Ik heb je vragen in de quote beantwoord.

[quote author=v711annelies link=topic=5240.msg66283#msg66283 date=1153738432]
Hoi!

Ik studeer in juli 2007 af in de Clinische Psychologie (in Nederland).  Die opleiding staat op de SOL lijst met 60 punten.  Ik wil meteen daarna naar Adelaide om daar een twee-jarige opleiding te volgen (Intercultural studies of Counselling).  Deze richtingen staan niet op de SOL lijst.  Ik heb genoeg punten voor een SIR visum, maar geen werkervaring dus ik gebruik de studie om Aus binnen te komen.

Mijn vragen zijn: