van tafe opleiding naar permanent visa

heemskerk

XPdite Sponsor
Hoi allemaal,

ik ben deze maand bezig om een opleiding te zoeken voor environmental management/ land management. Het liefst gaan we volgend jaar naar Brisbane, maar een beetje afhankelijk van waar een goede school is zijn we nog zwevende wat woonplaats betreft.
wat ik me afvroeg is of ik met een afgeronde Tafe opleiding van 1,5 jaar a) een baan kan vinden (heb geen zicht op de werkgelegenheid op dat terrein) en B) dat als ik de opleiding heb gedaan of ik dan ook in aanmerking kom voor een permanent visa. (heb al ergens gelezen dat er een aantal eisen zijn om dan een general skilled migration visa aan te vragen en daarbij staat dat ik 2 jaar gestudeerd moet hebben)
wie o wie kan mij info geven?

:)

groetjes pascale
 
hoi Pascale,

hoe het zit met tafe-opleidingen weet ik niet, maar op (bijna) alle universiteiten in Australie worden milieu-opleidingen aangeboden.

Vraag a snap ik niet zo goed. Vraag je nu met welke tafe-opleiding (anders dan milieu) je werk kunt vinden omdat je geen werk kunt vinden in de milieusector, of begrijp ik het verkeerd?

Voor vraag b moet je denk ik toch weer naar de SOL of MODL-lijst kijken. Ik weet nog dat toen ik op die lijst keek ze in Australie alleen naar milieukundige wetenschappers zochten, Misschien dat omdat je een management richting wilt doen, dit wel op de lijst voorkomt. Als dat zo is is het volgens mij zo: opleiding + een aantal jaar werkervaring geeft recht op een visum.

Succes in ieder geval.
 
hai fritsie,

ik vroeg me af of je aan een baan als park ranger in een national park aan de slag kan na het afronden van een TAFE opleiding.

park ranger staat nl wel op de SOL lijst heb ik gezien. maar het zou zonde zijn als ik afgestudeerd was in iets wat op de lijst staat maar geen werk beid binnen een half jaar. Ik wil nl wel permanent blijven in Australië.

groetjes pascale
 
hoi Pascale,

Ik weet dit niet zo goed. Ik ga namelijk niet voor een skilled-visum, dus ik heb me er niet zo in verdiept. Ik heb wel gelezen dat je en een diploma moet hebben en dat je ervaring moet hebben. Misschien iemand anders die je kan helpen met je vraag? Succes
 
Hoi Pascale,

Ik ben hetzelfde als jij van plan.Een beroep gezocht op de SOL lijst en heb besloten om voor welfare worker te gaan studeren aan Tafe,op Cooloola Sunshine.
De opleiding is 2 jaar en het schijnt veel gevraagd te worden dus ik heb goede hoop op een baan na deze opleiding.Het liefst zou ik financial counseling gaan doen.

Ben nu bezig om alle financien rond te krijgen wat ook een hele romp slomp is voordat ik me aan kan melden.
Clair.
 
Hoi clair,

ik wens je heel veel succes. Volgende week wordt begonnen met mijn aanvraag voor de universiteit. Ik hoop dat ik voor mijn vakantie eind dit jaar nog daarover bericht krijg. Morgen het examen IELTS (Academic) doen en met die uitslag verder. Ik hoop dat ik het in een keer haal. Kan ik me weer ergens anders op focussen. De verkoop van mijn bedrijfje moet mijn studie financieren, dus dat zal wel goed komen.

groetjes pascale
 
Back
Top