Vantevoren een australische bankrekening openen?

[quote author=Koffieleut link=topic=4923.msg62652#msg62652 date=1150223023]
Is het mogelijk om in australie transacties via een directe IBAN-codering vanuit Nederland te voltrekken?
[/quote]

Wellicht een beetje een late reactie maar via de Postbank kan dat in ieder geval wel en zelfs via internetbankieren, dat laatste is overigens pas sinds eind vorig jaar  (ik heb afgelopen week even de Postbank gebeld omdat ik namelijk met dezelfde vraag zat).
Het kan echter wel maximaal 3 weken duren eer het geld is overgeschreven (ik moet wel zeggen dat ze voor betalingen naar duitsland aangeven dat dat maximaal 2 weken duurt, mijn ervaring is daarentegen dat het hoogstens een dag of 3 / 4 duurt, ze zullen wel een slag om de arm houden).

Ik denk dat ik maar wacht tot ik down-under ben met het openen van een rekening, voor zover mijn informatie nu strekt zou ik me prima moeten kunnen redden met een Postbank rekening en een (of twee) creditcard(s).

Martijn,

Wij bankierden in NL via onze ING rekening. Wanneer we een bedrag overboekten naar onze Australische rekening zagen we dat 2 a 3 dagen later op onze Australische al staan.... Nu zou ik denken dat de ING dezelfde programmatuur gebruikt als de postbank, maar dat is niet zeker. In ieder geval zou het belachelijk zijn als het 2 tot 3 weken zou duren voor je je geld in Australie zou zien...

(Voor de volledigheid, in Australie bankieren we bij Westpac).

Perthpete

[quote author=perthpete link=topic=4923.msg63584#msg63584 date=1150901480]
Wij bankierden in NL via onze ING rekening. Wanneer we een bedrag overboekten naar onze Australische rekening zagen we dat 2 a 3 dagen later op onze Australische al staan....
Perthpete
[/quote]

Ok, da's goed nieuws, bij de Postbank vertelde ze mij namelijk dat het dus maximaal 3 weken KAN duren en dat dat sterk afhankelijk is van in hoeverre de banken in Australie dit soort overschrijvingen snel verwerken.......... snel dus. De Postbank is onderdeel van de ING dus lijkt het mij waarschijnlijk dat daarin niet grote verschillen zitten tussen de Postbank en de ING.

Eerlijk gezegd denk ik dat alles wel los loopt, alleen voor de eerste echt grote uitgave (auto) wilde ik even weten wat handig en verstandig is. Aangezien wij wel een beetje een fatsoenlijke auto willen kopen (en niet iets van 2 a 3 duizend dollar) leek het me wel handig om te weten of het overmaken van grote(re) bedragen op korte termijn kan......... wij willen proberen binnen een week een auto te kopen...... dan moet dat geld wel zo snel overgemaakt kunnen worden natuurlijk.

Bedankt voor de info!!

m.vr.gr.

Martijn

Wij zitten sinds 1 jan. j.l. in Australië en hebben daar ook een auto gekocht, een pickup-truck, die betaald moest worden bij aflevering. Via de Postbank geld overgemaakt naar een nieuwe bankrekening in Oz en binnen 3 dagen stond dit bedrag op de Oz-rekening.
Wél heeft de Postbank een maximum van AU$ 50.000,00 per dag, maar als je meer nodig hebt (en op je Postbankrekening hebt staan natuurlijk) kan je de volgende dag alweer een volgend bedrag overmaken.

Succes,
Zilver

Goede opmerking Zilver,
De ING heeft een max van EUR 50.000,= per dag. Maar zoals je zegt, de volgende dag kan de volgende 50.000 overgeboekt worden.
Perthpete.

Dus het is niet slim om van te voren veel geld over te boeken, omdat je veel rente betaald?
Dus gewoon geld voor de eerste week ofzo overboeken en de rest als je daar woont? Moet ik dat zo zien?
Ik heb een Australisch paspoort, misschien kan ik vanaf hier wel een belastingnummer aanvragen, of kan dat niet?

Back