Vastgelopen op de voorbereiding

12k, dat verdien je als sparky terug in 1 week met die prijzen.

Andere stroom hier he, dat krijg je. :)
Ja dat gaat hier met het Australische tempo, maar ik kan me daar wel vrij snel aan aanpassen hoor :)
12k, dat verdien je als sparky terug in 1 week met die prijzen.
Ja als sparky is het goud geld verdienen hier. En dat is nog maar als standaard sparky.
Met mijn werkervaring zou ik zou de mijnbouw of de offshore in kunnen, als ik m'n license haal :)
Als m'n Personal Training carrière niet helemaal gaat lopen zoals ik zou willen, kan ik alsnog voor m'n licentie gaan

Ik zou hwt wel geweten hebben als ik jou was. Paar jaar buffelen, dan afbouwen semi retired.

Hi Auke,
Ik heb mijn visum laten regelen door een visumbureau, ja dat kost een paar knaken. Maar dat was het me uiteindelijk wel echt waard.
Maar mijn visum verkrijgen was dan ook een schoolvoorbeeld van alles wat tegen kan zitten, zit ook tegen. Gelukkig gaat het bij andere vele malen sneller. Dus laat je zeker niet ontmoedigen. De aanhouder wint!!

Qua taaltest zou ik PTE echt aanraden. Beetje afhankelijk van welk cijfer je nodig hebt. Ik had voor alle 4 de delen minimaal een 7 nodig, maar blijf bij schrijven steeds teken op een 6.5. Dat was ik na 4x en de cursus wel een beetje zat. PTE vervolgens wel in 1x gehaald.

Wat ik graag vooraf had willen weten. En ongetwijfeld zelf even beter/verder had moeten onderzoeken.
Is dat je voor haast elk (technisch)beroep hier wel een certificaat nodig hebt. En dat de Nederlandse opleidingen niet erkend worden.
In mijn geval, 21 jaar werkervaring in de Elektrotechniek & Instrumentatie, maar hier in Australië kan ik dit werk niet uitvoeren (ondanks mijn TRA) voordat ik eerst 1 jaar terug naar school ga, 1 jaar stage ga lopen en al met al $12000 betaal voor mijn Electrical License.
Dus mijn tip, zoek uit wat nodig is om hier jullie werk te kunnen gaan doen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Dit hebben wij precies hetzelfde meegemaakt en kwam voor ons ook als een verrassing. Mijn ex en ik kregen in 2007 een Migration on Demand erkenning omdat hij een timmerman is en kregen dus een permanent skilled visa maar ook voor timmerman gold hier niet, ook al was het idd door de TRA erkend. Dus hij moest hier ook alsnog zijn license halen.....dat verwacht je gewoon niet door die TRA erkenning maar jeetje Jeroen dat was voor jou dus nog veel duurder! Dus goede tip om dit van te voren te checken!

Back