Veer en Martijn (with doggy) on the road to OZ

Veer

XPdite Sponsor
Beste forumcollega’s,

Even een update van de ontwikkelingen na het slechte nieuws over de uitslag van ons beide assessement. Niet alleen het slechte nieuws hoeft immers gedeeld te worden (al is het heerlijk om het van je af te schrijven)!

Wij hebben beiden ons assessment ingediend bij CPAA de OZ beroepsorganisatie voor (register)accountants. Even per persoon de status van e.e.a.:

Martijn
Inmiddels zijn er weer een aantal kennisgebieden (bij CPAA moet je voldoen aan minimaal 9 van de 12 vereiste kennisgebieden op basis van je gevolgde opleidingen). Op dit moment zijn er nog 5 gebieden niet goedgekeurd, dus nog minimaal 2 weg te werken.

Van deze 5 vakken zijn er 2 (Australian tax law en Australian company law) welke je simpelweg niet kan wegwerken op basis van je NL opleidingen. Voor de overige 3 vakken hebben we nieuwe syllabus details opgesteld welke weer zijn beoordeeld door het opleidingsinstituut, ondertekend e.d. Waarschijnlijk deze week is de hele handel in OZ aangekomen, dus nu is het (spannende) wachten wederom begonnen. We hebben onze hoop weer terug en hebben er vertouwen in.

Veer
De hele opleiding (HEAO Accountancy) is niet bekend en erkend in OZ en dus is er geen enkel kennisgebied goedgekeurd. Inmiddels hebben we via het NUFFIC (www.nuffic.nl, een internationaal erkende organisatie welke opleidingen vergelijkt met andere landen) een Engelstalige brief gekregen welke verklaart wat het niveau van de opleiding is vergeleken met de Australische. Hierin staat dat deze vergelijkbaar is met een OZ bachelor opleiding (!!) de minimum eis om ge-assessed te worden. Daarnaast gaan we ook voor dit assessment nieuwe vakbeschrijvingen opstellen en laten ondertekenen en beoordelen. Ook hier goede hoop dat het allemaal goed komt.

Mocht het nu nog mis gaan dan hebben we nog twee andere beroepsorganisaties waar we ons kunnen laten assessen….Ze zijn nog niet van ons af!

We hebben overigens zin in het uitje, zijn erg benieuwd naar de gezichten en verhalen achter alle (schuil)namen.

Groetjes Veer en Martijn
 
Dat klinkt een stuk positiever weer als de vorige keer. Goed zo, hou de moed er gewoon in :up:
Veel succes met afwachten maar weer en tot ziens op het uitje!!

Gr Wilbert
 
Tja, klote van die afwijzingen. Ik heb destijds gewacht tot ik helemaal ingeschreven was en toen was het vrij makkelijk om me te laten erkennen (lees makkelijk = een boel papieren/vertalen etc maar niet onmogelijk).

In jullie geval zou ik eens m'n licht opsteken (als je dat al niet gedaan hebt) bij het ICAA en dan met name hier: http://www.icaa.com.au/entry/index.cfm?menu=167&id=A101420389

Ik heb mijn assessment door hun laten doen. In hun standaard formulieren erkennen ze zo'n twaalf buitenlandse beroepsorganisaties en daar staat het NIVRA niet bij (wel die van Zimbabwe om mij volslagen onduidelijke redenen!). Echter bij mijn persoonlijke assessement erkenden ze wel het nivra...

Good luck!
 
Je gelooft het niet:

Onze overbuurjongen komt net een pakje brengen van DHL. Was overdag bezorgd maar we waren er niet.

Ons optimisme van vorige week is dubbel en dwars beloond. Het skills assessment van Martijn is goedgekeurd!!!!!!!
:dance: :flipper: :cheer:

Yes nu kunnen we het hele pakket voor DIMIA klaarmaken.

Woehoe..........................

Australia here we come :plane:
 
Dat is geweldig nieuws :up: :up: :up:
Ik was al bang, aangezien wij in de zelfde vakrichting skill assessment doen, dat er weinig hop was om dit er door te krijgen, maar jullie hebben er vast eentje door gekregen.
Loopt die van jou zelf trouwens nog?of laten jullie die nu varen?
succes met de verdere visumafhandeling

Gr Wilbert
 
Jullie natuurlijk wel van harte gefeliciteerd he....

Gelukkig kan het dus ook goedkomen, ook al is het in eerste instantie afgekeurd...
dat geeft deze tukker ook weer een beetje hoop.....
 
Deze loopt nog steeds. we willen immers beiden aan de slag.
Maar we hebben er inderdaad één binnen. We kunnen in ieder geval het visum aanvragen.
 
Euhm...Veer, als jullie er straks zitten mag jij toch ook gewoon werken, ook al heb je de Skills Assessment niet gedaan...dit omdat je meelift op Martijn's visum?
 
Ja klopt maar ik wil wel heel graag als CPA werken en daarvoor moet ik dan toch weer dit assessment doen. We maken hem dus toch maar af.
 
Yiehaa ! Congrats voor Martijn :happy:  !

Nu jij nog, Veer ! Jullie kunnen in elk geval naar Australie toe, dat is alvast zeker !  :cool:

Hartstikke tof !  :-D

Cheers!  :drink:

Ingrid.
 
:drinking:

Toppie, Gefeliciteerd  :up:               
                                                      :cheers:
Groetjes Sander!

:drink:
 
Zo die is weg!! Vandaag om 10.45 een geel busje voor de deur waar een dhl koerier uitstapte om onze visum aanvraag bij DIMIA in Adelaide af te gaan geven. Toch wel een erg lekker gevoel, zeker na dat maandenlange gedoe om mijn skills assessment goedgekeurd te krijgen. Het enige wat er nog moest gebeuren was het aantonen van mijn recent work experience. Omdat ik zeker weet dat als ik een werkreferentie laat ondertekenen door mijn werkgever het over is met de carriere van Martijntje hebben we het op een andere manier gedaan:

- een salarisstrook
- een recente werkgeversverklaring (vertaald) met contractgegevens, salaris e.d.
- én een vertaalde versie van mijn praktijkstage (om registeraccountants) te worden waarin precies staat wat ik de afgelopen twee jaar hebben gedaan voor werkzaamheden, deze is ondertekend door mijn werkgever. Geprint op briefpapier van mijn werkgever en een gescoopt visitekaartje erbij van de ondertekenaar.

We zijn heel benieuwd of ze dat als voldoende accepteren of dat ik straks toch nog terugmoet voor een brief. We hebben in ieder geval weer wat tijd gewonnen. En als ze er om gaan vragen dan ben ik dan wel bereid om mijn baan op het spel te zetten for our ultimate goal!!

Scheelde wel veel in prijzen die koeriers, DHL was echt de goedkoopste hebben € 77,50 betaald is het de 30e juni daar. TNT was een stuk duurder, zou meer dan € 100 kosten!

En nu begint het wachten weer.. :-o...!

Gr Martijn
 
Wow te gek zeg!! Ja dat wachten is afschuwelijk! Jullie hebben ook form 47SK ingevuld toch? Vond je het moeilijk? Ik heb een aantal kleine dingentjes waar ik over twijfel.
Ben heel benieuwd hoe lang het nu gaat duren!!

Ik duim voor jullie!!!

Groetjes Linda
 
[quote author=Lin link=topic=1675.msg19169#msg19169 date=1119700234]
Ik duim voor jullie!!!
[/quote]Yep geldt voor mij ook,sterkte met het alweer moeten afwachten :up:

Groetjes Sander
 
Back
Top