Veer en Martijn (with doggy) on the road to OZ

hebben ook 47sk ingevuld ja. We hebben een kopie dus als je twijfelt, laat maar weten dan matchen we even!

Las net op de site van DIMIA dat vanaf 1 juli de fee is verhoogd, alles wat op of na 1 juli binnenkomt moet de nieuwe fee bevatten ($ 1935 ipv $ 1845) Wij hebben nog $ 1845 staan (las het pas net namelijk). Als je de verkeerde fee hebt ingevuld moet je dit zsm aanpassen (hoe staat er niet bij) want anders accepteren ze je application niet en sturen ze de hele handel terug...

Volgens dhl komt onze envelop daar donderdag 30 juni aan....ben benieuwd!

wel een apart gevoel het nu weg is. Hadden regelmatig het gevoel: 'oh nog even lekker iets voor australie doen' Dat hoeft en kan nu niet meer, is toch ook wel weer jammer. Ben daarom vandaag meteen maar begonnen in het boek live & work in australia en NZ. Moet mijn ozzie energie toch ergens kwijt (zeker als er geen xpdite etentje is in het wekend!!)

gr Martijn

ps hoe ver zijn jullie, TRA is binnen, wanneer gaat de aanvraag de dur uit?
 
Hoi martijn

Onze aanvraag zijn we nu aan het invullen,en verder helemaal compleet maken zoals we het gaan opsturen. Dan gaat het allereerst naar een bevriende advocaat van mijn schoonvader om het helemaal na te kijken. Dan komt het weer terug hier in NL met het formulier van mijn schoonvader, waarna wij pas het pakket naar de DIMIA gaan versturen. Dus nog een week of 4 en dan is het voor ons net als jullie officieel! Helaas zijn we dan een $100 extra armer, maar ja dat is het minst erge! Wie is bij jullie de sponsor?  En hebben jullie de IELTS nu al gedaan of moeten jullie die ook nog doen.

Ja het zou leuk zijn als we bijelkaar in de buurt woonden zodat we die even naast elkaar kunnen leggen! Maar goed voor vragen kunnen we bij jullie terecht dat is al een hele prettige gedachte! Lin heeft al bijna alles ingevuld maar er staat nog wat open. Dat lopen we nog even samen na en dan zullen jullie ongetwijfeld wel een vraagje krijgen  :) !

Groeten Sander
 
eh excuzzi, was even vin e war met de nummers, hebben geen sponsor. Vragen een skilled independent aan..

wel fijn zo'n australische expert die er nog naar kijkt!

wij hebben vorig jaar ielts gedaan, viel ons beiden mee. Maar zijn achteraf blij dat we het doen al gedaan hebben.

Martijn
 
Oh oke! Dan ligt het net een tikkie anders als bij ons!!
Hoop dat de uitslag snel binnen is!!  :up:
 
We hebben ff op ons dimia formulier gekeken maar blijkt toch een 47SK te zijn.

Het zit hem waarschijnlijk in de bonuspoints. Wij gebruiken onze dutch fluency als bonus points, terwijl jullie waarschijnlijk de sponsor gebruiken voor de 5 extra bonus punten.

Mochten er dus toch vragen zijn..............................

gr veer en martijn
 
Nou... denk dat ik een potje heb liggen slapen... :cool:  Ik dacht dat ik het ergens gelezen had (dat van die sponsor) Maar ik heb terug gekeken maar kan er ook niets over terugvinden!!  :blond:

Maar goed, het is praktisch hetzelfde behalve dan dat Sander de Skills heeft gedaan maar ik de hoofdaanvrager ben omdat mijn vader de sponsor is. Dat brengt af en toe nog wel eens verwarring met zich mee. Omdat wij gesponsort worden zijn de punten ook niet meer van belang, net een tikkie anders dus. Maar met vragen kloppen we zeker eventjes bij jullie aan!!
 
Heeft Martijn in dienst gezeten?
Zo ja, dan moet je dat in het formulier aangeven met een bewijs wanneer je met verlof bent gegaan (afgezwaaid). Hebben jullie dat bewijs ook meegezonden? We hebben het wel maar twijfelen nu eigenlijk of het meemoet. Anders moeten we het laten vertalen.
 
Hoi Lin en Sander,

Martijn heeft niet in dienst gezeten. Ik denk dat ik de papieren gewoon mee zou sturen. Kan geen kwaad als het er teveel in zit wel als het mist. Alhoewel ze vast de gegevens opvragen als ze het echt nodig hebben.

gr veer en martijn
 
Zo even lekker forummen tijdens onze vakantie in OZ. We zitten nu in rainbow beach vlak onder Fraser Island.

Er is veel gebeurd in onze vakantie. Vlak van te voren heeft Martijn via internet wat sollicitaties gestuurd aan australische accountantskantoren (big 4). In de vakantie een mail gekregen dat ze graag een gesprek wilden. Wij een pak kopen en ff goed voorbereid. Ik dus op gesprek in Brisbane in een supermooi kantoorpand, voor m'n job interview.

Het bleek maar een gesprek te zijn en echt waar ze wilden me hebben! zomaar een contractaanbod om daar te komen werken. Als het permanente visum niet lukt dan regelen ze een tijdelijk visum...!!!!!!!!!! :up: echt ONGELOOFLIJK. Wat een vakantie zo, ze willen zelfs (mee)betalen aan de verhuizing en ik krijg daar dezelfde functie als ik nu heb. Dus geen stap terug en de zekerheid van een baan. Waarschijnlijk helpen ze zelfs met het zoeken van woonruimte als we aankomen!!!!!!!!!

Een uigebreidere update volgt als we weer thuis zijn. Maar ja wat is nu thuis, NL of OZ?!!!?!!!

gr Martijn (&Veer)
 
Zo even lekker forummen tijdens onze vakantie in OZ. We zitten nu in rainbow beach vlak onder Fraser Island.

Er is veel gebeurd in onze vakantie. Vlak van te voren heeft Martijn via internet wat sollicitaties gestuurd aan australische accountantskantoren (big 4). In de vakantie een mail gekregen dat ze graag een gesprek wilden. Wij een pak kopen en ff goed voorbereid. Ik dus op gesprek in Brisbane in een supermooi kantoorpand, voor m'n job interview.

Het bleek maar een gesprek te zijn en echt waar ze wilden me hebben! zomaar een contractaanbod om daar te komen werken. Als het permanente visum niet lukt dan regelen ze een tijdelijk visum...!!!!!!!!!!  echt ONGELOOFLIJK. Wat een vakantie zo, ze willen zelfs (mee)betalen aan de verhuizing en ik krijg daar dezelfde functie als ik nu heb. Dus geen stap terug en de zekerheid van een baan. Waarschijnlijk helpen ze zelfs met het zoeken van woonruimte als we aankomen!!!!!!!!!

Een uigebreidere update volgt als we weer thuis zijn. Maar ja wat is nu thuis, NL of OZ?!!!?!!!

gr Martijn (&Veer)
 
Martijn,

Gefeliciteerd zeg ... Dat is denk ik de beste vakantie die wie dan ook maar ooit gehad heeft... ;-) ;-) ;-)

M.vr.gr.

Perthpete
 
Van harte gefeliciteerd,
Daar kun je mee terugkomen in Nederland(of komen jullie niet meer terug :wink: )
 
Wow , Martijn, daar kun je dan al naar uitkijken! En het is idd een xtra mogelijkheid tot het verkrijgen van een visum !  :up: Congrats! Goed gedaan !  :clap:

Geniet nog maar van julllie vakantie in Brisbane en Queensland! Ik geniet nog een paar dagen in Nederland en land  aanstaande woensdagavond weer op Brisbane airport !

:later:

Ingrid.
 
Te gek zeg, je wereld staat op zijn kop denk ik!!! Rainbow Beach is trouwens erg mooi (en relaxt, dus geniet lekker verder!!! PS, heb je al gestrande jeeps/auto's gezien op het strand?

Groetjes Miranda  :up:
 
Super gaaf zeg. Gefeliciteerd. Weg met die plannen om eerst je volledige opleiding hier af te maken. Dat kan je natuurlijk beter daar in het zonnetje van Brisbane doen.

Groeten van Eric&Marjon

ps we komen elkaar misschien in Brisbane wel tegen. Na onze recente uitstap naar Melbourne hebben we besloten dat we toch echt naar het warmere Brisbane willen vertrekken.
 
Wat geweldig!!!! Gefeliciteerd!!
Dat is nog eens een vakantie well spend!!

Hele fijne vakantie nog verder!!

(Komen jullie eigenlijk de 15e?)

Groetjes Lin
 
Hoi allemaal,

Zo wat kan er veel gebeuren in zo'n korte tijd. We zijn een tijdje afwezig geweest omdat er zo bleek in een korte tijd wel heeeeeel erg veel geregeld moest worden.

Na onze vakantie van 5 weken in Australië bleek dus dat Martijn een baan aangeboden had gekregen. Hij kon zelf kiezen of hij in januari of in maart zou willen beginnen. Dit terwijl wij mei/juni in ons hoofd hadden. Besloten om in maart te gaan. Nadat Martijn dit gecommuniceerd had met Australië bleek dat ze het toch wel erg konden waarderen als hij in Januari al zou beginnen........................... :lol:
Oeps, slik..............nou vooruit dan maar, wat maken die twee maandjes nou nog uit.
Dit betekende echter wel dat we beiden direct ontslag moesten nemen  :later:, ons huis moesten opzeggen  :Cooking: , de verhuis binnen een hele korte tijd moesten gaan regelen  :group:, en een goed adres voor onze hond moesten gaan zoeken voor de periode dat hij nog in Nederland moet blijven.

Onze banen hebben we inmiddels opgezegd. Dat is overigens wel een goed gevoel. De verhuis is geregeld. Over twee weken  :tvhappy: komen ze onze spulletjes ophalen. We zijn als een gek alles aan het uitzoeken. Al onze spulletjes moeten in 14 m3 gepropt worden dus we moeten toch nog het een en ander achterlaten. De week erna zullen we uit ons huis gaan om nog een maandje bij mijn ouders te vertoeven om vervolgens op 30 december naar Brisbane te vliegen.

Voor onze hond hebben we een goed en lief tehuis gevonden voor de maanden januari t/m half april, daarna vliegt hij maar Sydney om een maand in quarantaine te verblijven. En dan zien we hem gelukkig hafl mei weer.

Jeetje wat een ontwikkelingen!!!!!

We komen dus 31 december om half 8 's avonds aan in Brisbane. Hoezo een mooie start van het nieuwe jaar!!!!
Alles was dus reeds geregeld alleen nu het visum nog. Ach kleinigheidje toch! Op 1 juli 2005 was onze visumaanvraag ontvangen bij Dimia in Australië. De aanvraag voor de VOG en Medicals hadden we op 10 Oktober ontvangen. Deze zijn op 1 November ontvangen bij de Local Clearance Unit. Het zou dus krap worden (hadden we ingeschat). Maar nee hoor..............wat hadden we gisteren in onze mailbox. Ons visum, niet te geloven :dance:

Is dat gelukkig ook geregeld.

Omdat Martijn reeds een baan gevonden had in Australië dacht ik ach laat ik het ook eens proberen. Maandag mijn CV opgestuurd en gisterenochtend al een telefonisch jobinterview gehad. Echt het is niet te geloven hoor, we kunnen het zelf nauwelijks bijhouden. Het is dus nu ff afwachten of dit wat wordt......

Nou verder geen nieuws meer, ga maar weer verder met spulletjes uitzoeken.

See ya in Brisbane


Martijn en Veer
 
Wauw zeg wat een verhaal en wat een super goed begin van het nieuwe jaar!
Ik doe mee hoor! ik vlieg de 15e december!!!
Succes en houdt ons op de hoogte he!!! :congrats: met een nieuwe start!!!
Marina
 
Van Harte gefeliciteerd,

zal wel even druk worden de komende tijd, maar dat zijn alleen maar leuke dingen. Dankzij de info die we van Martijn hebben gekregen begint onze aanvraap bij CPA ook te vlotten, nogmaals dank hiervoor en we houden jullie op de hoogte!
Veel succes met inpakken en tot ziens,

Gr Wilbert en Margo
 
Back
Top