veiligheid

... op dat moment zit je waarschijnlijk net níet te wachten op een vriendelijk gesprek!!

He? :)........je zit toch ook niet te wachten op een of andere snauende kenau achter die balie?? Gewoon geen haast hebben als je iets wilt regelen dan komt alles goed! Vind het altijd wel prima hoor zo'n ijsbrekend gesprekje :-D.

Easy going remember..... :) (ga weer eens even naar de Do's & Don'ts :up: op dit forum )
Syl
 
:-D  :-D volgens mij heb ik nog een hoop te leren als toekomstig ozzie geloof ik!!! Maar ik begrijp het wel hoor, het is eigenlijk al te triest voor woorden dat het voor "ons Hollanders" raar is als mensen een vriendelijk gesprek aanknopen  :shocking:
 
[quote author=Syl link=topic=2201.msg22946#msg22946 date=1123160168]
... op dat moment zit je waarschijnlijk net níet te wachten op een vriendelijk gesprek!!

He? :)........je zit toch ook niet te wachten op een of andere snauende kenau achter die balie?? Gewoon geen haast hebben als je iets wilt regelen dan komt alles goed! Vind het altijd wel prima hoor zo'n ijsbrekend gesprekje :-D.

Easy going remember..... :) (ga weer eens even naar de Do's & Don'ts :up: op dit forum )
Syl
[/quote]


Hee, dit bericht had je zelf toch gepost? Of ben ik gek aan het worden...
 
Hallo
Ik kwam dit stukje tegen.

WIST U DAT ?

Een rapport van de Economist Intelligence Unit van 2002 riep Melbourne (samen met Vancouver) uit tot de beste stad ter wereld om in te leven. Vijf Australische steden (Melbourne, Perth, Adelaïde, Brisbane en Sydney) stonden in de top tien van deze studie die steden beoordeelde volgens factoren zoals gezondheid en veiligheid, infrastructuur en cultuur en milieu.

DAT zijn nog eens leuke berichten  :-D

Gr. Ton  :up:
 
Ja dat kan ik me inderdaad herinneren.  Hetgeen fantastisch is natuurlijk.

Wat ik me echter ook herinner dat gedurende die tijd er net een aantal mensen door de politie op straat waren doodgeschoten.  Uiteraard is er daarna een onderzoek ingesteld hoe het komt dat de Victoriaanse politie zo snel hun pistool trekt. 

De 'timing' van deze berichten was effe niet goed.
 
Hee, dit bericht had je zelf toch gepost? Of ben ik gek aan het worden...

Ik hoop voor je dat het een tijdelijke vlaag van verstands verbijstering was :-D :-D nee dus dat stukje had ik "gequote" van Tunnie........ :lol:

Groetjes
Syl :)
 
[quote author=sidonia link=topic=2201.msg22965#msg22965 date=1123189972]
Wat ik me echter ook herinner dat gedurende die tijd er net een aantal mensen door de politie op straat waren doodgeschoten.  Uiteraard is er daarna een onderzoek ingesteld hoe het komt dat de Victoriaanse politie zo snel hun pistool trekt. 
[/quote]Met alle respect. Als de politie mensen doodschiet is het altijd meteen foute boel en is iedereen verontwaardigt, en worden er 100000 onderzoeken ingesteld, maar als criminelen elkaar afmaken hoor je er niks van, of vinden mensen het prima dat ze elkaar afmaken. Gezien alle regeltjes waar je mee te maken hebt als agent  zijnde heb je bijna geen poot om op te staan als er iets gebeurt laat staan als je je dienst wapen trekt. De meeste mensen staan vaak niet eens stil bij het feit waar je als agent mee te maken kan hebben op straat.
 
De enige opmerking die ik probeerde te maken was dat ik het tegenstrijdig en wellicht 'vreemd/raar' vond dat de ene dag in de krant stond dat het zo veilig is in Melbourne en een week of wat ervoor en erna worden er mensen op straat neergeschoten (door wie dan ook, maar in dit geval was het de politie).

Mijn bedoeling is helemaal niet om de politie over de hekel te halen.
 
Mijn ervaring met bv Melbourne dateert alweer van 1997, maar was als volgt:

Ik zat in een Hostel (een voormalige hoerenkast) in St. Kilda. St. Kilda wordt gezien als een van de slechtste buurten van Melbourne. Nu liepen er ook behoorlijk wat zwervers over straat enz. Maar buiten dat heb ik me daar altijd heel veilig gevoeld. In totaal ben ik er 5 weken geweest.
1 keer werden we met kiezelgrind bekogeld door een verslaafd stelletje  :lol: Maar dat was het dan ook wel.
Wij rende er achteraan, zij renden weg...

Bart
 
Back
Top