VERHUIZEN NAAR AUSTRALIË!!!

Hoi! Ik ben Julia en ik ga verhuizen naar Australië! Het is al bijna zo ver, want in juli vertrekken we al! Eerst nog even mijn school afmaken en dan vertrekken ik en mijn gezin naar Australië.

Er gaat ook natuurlijk heel wat aan vooraf en dat schrijf ik allemaal op! Ik ben een blog begonnen om mijn ervaringen met jullie te delen. Ben je benieuwd hoe ik als 16 jarige de emigratie ga ervaren? Neem dan even een kijkje op mijn blog! https://juliagaatdownunder.blogspot.nl/

Vragen/Tips? Graag!
 
Last edited:
Welkom Julia! Ik zal vanavond je blog even lezen. Succes met het avontuur!

Enneh... Australië is best groot ;) Waar ga je naar toe? (Staat ook vast in je blog maar je bent nu hier in dit gekomen dus dan mag je hier ook wel wat vertellen ;) )
 
Hi Julia, Leuke blog hoor! Ik las dat je naar Melbourne verhuist in Juli dus je kunt rustig wennen aan een ander klimaat. En ja, Kerst met 35 graden is echt anders. Wij hebben net onze derde Kerst hier achter de rug en missen wel het Kerstgevoel maar zien zeker de voordelen van een zomerse Kerst, we gaan gewoon kamperen! Zit ook maar niet in over Marley, er wordt goed voor haar gezorgd onderweg. Laat haar wel aan haar transportkrat wennen zodat ze zich daarin thuis voelt. En mocht Je vragen hebben, dit forum barst van de ervaring dus vraag maar raak!
 
Dank jullie wel voor de hele leuke reacties! Marley heeft net zijn permit gekregen! We hebben ook de skykennel een half jaartje in huis, eerst vond ie het maar een raar ding, maar na veel geduld is het nu zijn favourite plek! Ik ben benieuwd of jullie in dezelfde vlucht als jullie hond/honden zaten en welke maatschappij?
 
Hi Julia, onze honden zijn een paar dagen eerder gevlogen met Malaysian Airlines. We hebben destijds (2014) 3 offertes aangevraagd en ze vlogen allemaal met dezelfde maatschappij. Had geloof ik te maken met de tussenstop. De honden waren net aangekomen toen wij op het vliegveld stonden om te vertrekken met Singapore Airlines, dus dat was een hele opluchting. Wij hebben gebruik gemaakt van VCK voor het transport, zij hadden direct antwoord op al onze vragen en waren erg vriendelijk. Wij hadden het geluk dat toen nog het quarantaine station in Sydney open was, dus we konden ze zelf ophalen. En dat was groot feest!
 
Hoi Julia,

Ik heb je blog ook gelezen! Leuk! En ook erg leuk om het hele immigratie-gebeuren nu eens vanuit het oogpunt van een tiener te lezen :) Behalve het hele aanvraag gebeuren, lezen we op dit forum en de diverse blogs meestal verhalen over het vinden van woonruimte en werk e.d., dus ik ben erg benieuwd naar jouw verhalen die ons wat meer zullen vertellen over hoe het is om ineens op een toch wel heel erg ander soort school te belanden.

Ik kijk uit naar je updates!

Groetjes,
Janka
 
Hoi Julie, leuke blog! Wij hebben onze hond laten vervoeren via VKC Travel op Schiphol. Zij hebben onze hond geboekt op de vlucht met Singapore Airlines naar Melbourne waar ze vervolgens 10 dagen in quarantaine zat in Mickleham (vlakbij Melbourne).

Denk eraan dat in Australia de 'paralysis teek' voorkomt. Deze teek is potentieel dodelijk voor honden, dus zorg ervoor dat Marley elke maand netjes haar medicijn krijgt.
 
Hoi, heb je blog ook gelezen. Leuk hoor! Wat betreft de kerstlichtjes. Die zullen je niet teleurstellen in australia ;)

Bij ons gaan maandag a.s. Drie katten met Singapore Airlines naar Mickleham Australia. Ook geregeld via VCK. Zelf vliegen we een paar dagen later.
 
Wat een leuk blog! Super leuk dat jullie ook naar Melbourne verhuizen. Wij zijn eind oktober naar Melbourne verhuisd en hebben het prima naar ons zin. Het is echt een super leuke stad waar vanalles te doen is. Onze katten vertrekken vandaag!! Ze vliegen met Cathay Pacific en hebben een overstap in Hong Kong waarna ze vrijdag ochtend vroeg in Melbourne aankomen.
 
Dank jullie wel voor de tips! Heel leuk om jullie ervaringen te lezen! blck_bnny goh wat spannend!!! Wat fijn om ze straks weer te zien na zo'n lange tijd! Nog even vol houden!:D
 
Lekker aan het schrijven! Straks ook alle blogs in het Engels? ;)
Ik weet zeker dat je het hier leuk gaat vinden, er is weinig om niet leuk te vinden. Dingen zijn wel heel anders, maar dat is ook wel weer leuk, je mag hier bijvoorbeeld zelf geen vuurwerk afsteken, maar de grote steden doen zelf grote shows. Alles is ook veel groter. Je kunt hier gerust een uur in de auto zitten en dan nog steeds in de stad zijn. Er zijn ook overal parken en sportvelden, gewoon allemaal lekker ruim opgezet. Oh en het is hier bloedheet soms, maar dat went gelukkig. black_bnny hierboven is mijn vriendin en die is helemaal gelukkig met dit weer. Die kan eindelijk jurkjes en dingetjes dragen waar Nederland eigenlijk altijd te koud voor is. Wel goed insmeren en veel in de schaduw zitten, want je verbrandt hier helaas heel snel, wij zijn met Kerst naar het strand geweest en ondanks dik smeren met factor 50 zijn we nog steeds aan het vervellen, haha.

Heel veel plezier in ieder geval!
 
Back
Top