Verkenning Emigratie

Nu kan ik 2 dingen doen:
1) work en hokiday visum en kijken waar ik kan komen binnen 2 jaar. Hierdoor zou ik snel kunnen vertrekken en Australische werkervaring kunnen opbouwen. Ondertussen een droomrpins zoeken of een werkvisum 😝

Graag hoor ik wat jullie de beste optie vinden nr 1 of 2?

Vraag je nu aan ons of je je lichaam moet verkopen aan een Aussie hunk voor een partner visum?!?! :eek: :p

Maareh... wel een goede optie hahaha.

WHV, je hebt nog niet eerder WHV gehad?

Kunnen 1 & 2 ook tegelijkertijd? Denk het bijna wel... Zodra je 489 toegekend wordt vervalt je WHV dan wel volgens mij. Maar dat maakt niet zoveel uit. Dan heb je een 489. Doe je tijdens je WHV een leuke droomprins op dan kun je je 489 aanvraag cancellen.

Niet de goedkoopste optie. Wel wedden op meerdere paarden. Kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk ;)
 
Ik zou ook gaan op WHV en ondertussen verder werken aan je visum!

Ik vind 10.000 euro wel veel klinken voor een visum, maar ken de details van dit visum ook niet :)

Ik zou zeker niet wachten met het aanvragen, want voor hetzelfde geld veranderen op 1 juli 2019 de regels weer en dan kan je het visum misschien niet meer aanvragen ... En ondanks dat ik heel hard meehoop op een Aussie bloke voor jou, is er altijd een kleine kans dat dit toch niet lukt ;), en dan zou het spijtig zijn dat je de kans op een visum gemist hebt! Het wordt elk jaar moeilijker en moeilijker om een visum vast te krijgen ...
 
Dat zijn lastige keuzes. Wellicht kun je die visum kosten nog eens onder de loep nemen, want das wel erg hoog hoor voor 1 persoon. Om je een idee te geven, dit waren wij kwijt met 2 personen op een 189 visum 1.5 jaar geleden, aangezien de koers nu vrij gunstig staat en de kosten niet erg zijn gestegen de afgelopen tijd moet je ruim onder dit bedrag uitkomen (nou moet ik zeggen dat we over best wel wat dingen onderhandeld hebben.... we zijn wel Hollanders he 😁)

En als je echt wilt besparen, een visum bureau is niet altijd nodig... Maar dan moet je wel zeker van jezelf zijn dat je uit die berg van informatie kan uitvogelen wat je waar moet invullen en indienen.

Skills assessment Engineers Australia 620 euro
Ielts 485 euro
Visumbureau mevrouw 2900 euro (inclusief hulp met nakijken Skills assessment documenten)
Visum en overige kosten aan Oz government 3750 euro
Vertalingen 1030 euro (en dat waren er nogal wat!)
Notaris voor certified copies 73 euro
Gemeente documenten 118 euro
Nuffic 95 euro (en achteraf niet nodig)
Medicals 500 euro
Aangetekende brief 20 euro (achteraf niet nodig)
 
Wat goed dat je dit allemaal nog precies weet, sommige dingen ben ik denk ik bewust weer vergeten ;)

Als ik even snel hoofdreken is het bij elkaar net geen 10.000?

Volgens mij is het voor 1 of 2 personen niet heel veel goedkoper, een IELTS minder, wat kopietjes minder. Een medical minder en dan ben je er denk ik een beetje?
 
Skills assessment Engineers Australia 620 euro
Ielts 485 euro
Visumbureau mevrouw 2900 euro (inclusief hulp met nakijken Skills assessment documenten)
Visum en overige kosten aan Oz government 3750 euro
Vertalingen 1030 euro (en dat waren er nogal wat!)
Notaris voor certified copies 73 euro
Gemeente documenten 118 euro
Nuffic 95 euro (en achteraf niet nodig)
Medicals 500 euro
Aangetekende brief 20 euro (achteraf niet nodig)

Wij hebben rond dezelfde tijd hetzelfde visum aangevraagd, maar hebben geen bureau gebruikt, notaris was gratis, en ik denk maar een 100 euro aan vertalingen betaald. Dan kom je toch al weer 4000 euro goedkoper uit... Dus het hangt wel wat af van geval tot geval, maar als je visum aanvraag straight forward is, kan je wel wat centjes besparen op een bureau. Maar als dit niet zo is, is het het geld ook wel weer waard denk ik! :)
 
Hi bedankt voor de info, ik zie nu dat ik het bedrag in euro had neergezet ipv aud haha dus dat scheelt weer ;)
@ after bang; als je nog knappe surfer dude weet 😝 let me know!!! Haha

Ik heb besloten om toch met visa proces voor 489 tasmania door te gaan en als onderweg ergens niet lukt kan ik altijd nog op whv gaan.

Het was namelijk niet mogelijk om allebij te doen.
Bedankt voor jullie advies!!
 
Hoi allemaal, daar ben ik weer eens!
Ik heb de pte al 2 keer gedaan, eerste keer met gemiddeld van 7,5 waardoor ik mijn skills assessment sucessvol kon afronden. 2e keer in de hoop om voor alle onderdelen minimaal een 8 te halen om zo 75 punten voor 489 tasmanie visa te krijgen. Dit is helaas niet helemaal gelukt. 7.3 voor schrijven rest allemaal dikke 8! Wel heel blij met resultaat, ik kan iedereen echt de pte aanbevelen, het is veel makkelijker om hoge cijfers te halen dan bij iels.

Maar nu toch maar even tijd voor tussenavontuur, Ik ga weer eens down under, deze keer om tasmanie te ontdekken en daarna nog naar great ocean road en brisbane. Ik zal geheel februari en maart down under zijn, dus als er nog nederlanders in Tasmanie/melbourne/adelaide of omgeving brisbane willen afspreken, let me know!

Ik kijk erg uit naar dit avontuur, want afgelopen jaar was toch wel een weg met veel hobbels. En je weet maar nooit wat je onderweg allemaal tegenkomt als je eenmaal down under bent. haha
 
Hoi allemaal, daar ben ik weer eens!
Ik heb de pte al 2 keer gedaan, eerste keer met gemiddeld van 7,5 waardoor ik mijn skills assessment sucessvol kon afronden. 2e keer in de hoop om voor alle onderdelen minimaal een 8 te halen om zo 75 punten voor 489 tasmanie visa te krijgen. Dit is helaas niet helemaal gelukt. 7.3 voor schrijven rest allemaal dikke 8! Wel heel blij met resultaat, ik kan iedereen echt de pte aanbevelen, het is veel makkelijker om hoge cijfers te halen dan bij iels.

Maar nu toch maar even tijd voor tussenavontuur, Ik ga weer eens down under, deze keer om tasmanie te ontdekken en daarna nog naar great ocean road en brisbane. Ik zal geheel februari en maart down under zijn, dus als er nog nederlanders in Tasmanie/melbourne/adelaide of omgeving brisbane willen afspreken, let me know!

Ik kijk erg uit naar dit avontuur, want afgelopen jaar was toch wel een weg met veel hobbels. En je weet maar nooit wat je onderweg allemaal tegenkomt als je eenmaal down under bent. haha
Wat leuk dat je weer Down Under komt! Je bent hier altijd welkom en ik vind het leuk om je weer te zien! Laat maar weten wanneer je in Brissie bent.
 
Melbourne here, en een trip aan het plannen naar Canberra vanwege een magnificent tentoonstelling daar. Als je zin heb in een neut met twee ouwe 60-ers, by all means :cool:
 
Melbourne here, en een trip aan het plannen naar Canberra vanwege een magnificent tentoonstelling daar. Als je zin heb in een neut met twee ouwe 60-ers, by all means :cool:

Heb je het tegen mij? Denk het wel?

Maar ja, feel free. Weet niet wanneer je van plan bent? Bedoel je in National Museum? Of National Gallery?
 
Oh gut ja, @afterbang :rolleyes:, had er even niet aan gedacht dat jij daar ook zit. Partner wil vanwege zijn masters naar de grote tentoonstelling over Ancient Rome en ik wil wel eens rondkijken in het De Haagh van Australie. Of het ervan komt weet ik niet, die tentoonstelling eindigt binnenkort en ik ben praktisch immobiel met een gecompliceerd gebroken knieschijf (lkekker handig vliegen met een 100 % gestrekt en gebraced been in economy class :D). Maar als we die kant echt op komen geef ik wel een gil, als je zin hebt in twee bejaarden en een borrel.

Maar ook: als er een Melbourne-vergadering komt vanwege @Yolanda's bezoek, schuif ik graag aan.
 


OFX
Back
Top