Verlengen internationaal rijbewijs

Heeft iemand ervaring met het verlengen van een internationaal rijbewijs? Ik heb deze in Ned. bij de ANWB gehaald, maar het is maar 3 maanden geldig. Hun konden mij niet vertellen wat ik moest doen om deze te verlengen. Waar of bij wie moet ik zijn hier om dit te regelen? Thanks!

Anja
 
Huh, drie maanden maar? Die van mij was een jaar geldig dacht ik... Je kunt misschien een Australisch rijbewijs aanvragen, ik weet niet precies wat de voorwaarden zijn maar ik kon destijds (vorig jaar mei) in QLD met m'n WHV zonder problemen een Australisch rijbewijs krijgen. Ik was toen nog geen 3 maanden hier. Je moet geloof ik wel een vast adres hebben.
 
Ik kreeg inderdaad ook te horen dat het maar 3 mnd geldig is in sommige staten, en in andere staten een jaar, erg apart. Omzetten naar een Australisch rijbewijs is dan het makkelijkst inderdaad, maar dat schijnt ook in elke staat anders te zijn, bij de een is het alleen papierwerk invullen, en bij de ander theorie examen doen (volgens de RDW).
Volgens hun moet je ook tegen de tijd dat je NL'se rijbewijs verloopt een mailtje sturen, zodat deze in de computer verlengd wordt, anders ben je m kwijt als je terug naar NL komt en hij verlopen is.
 
Heb inmiddels mijn Australische rijbewijs
smiley.gif
 
Back
Top