Verplichte Corona Quarantaine in NSW

Zelfs met 2 paspoorten zal het je niet lukken om uit te reizen zonder exemption. Ze weten nl precies op welk paspoort je binnengekomen bent en wanneer en op welk visum. Ik heb wel eens per abuis verkeerde paspoort afgegeven bij verlaten Australia maar er werd direct gevraagd of ik nog een ander paspoort had.
 
Ik vond het nogal spannend toen we in Sydney aankwamen - daar werd voor het eerst mijn visa gecontroleerd. Ik hoefde helemaal geen papieren te tonen - ik liep binnen 5 minuten door. We moesten ook van te voren allebei een Travel Declaration invullen, en waarschijnlijk als je daar geen QR-code voor krijgt dat je dan ook het land niet in komt?

@Eviza Welcome in Oz! Je had in ieder geval een groot welkomstcommittee :) Wat zijn je plannen als jullie uit quarantaine komen?

Bedankt @Red dust Dag 4 is voorbij gevlogen! Als we weer "vrij" zijn dan gaan we eerst een aantal dagen bij de vader van mijn vriend logeren, en daarna bij een vriend die midden in de stad woont. Hopenlijk is de lockdown dan voorbij en kunnen we genieten van deze stad! Ik ben ook alvast aan het orienteren op het kopen van een auto. Want na Sydney gaan we richting het Noorden om andere familie-leden en vrienden te bezoeken. Dan is een auto met onze zware koffers wel handig ;)
 
Ik vond het nogal spannend toen we in Sydney aankwamen - daar werd voor het eerst mijn visa gecontroleerd. Ik hoefde helemaal geen papieren te tonen - ik liep binnen 5 minuten door. We moesten ook van te voren allebei een Travel Declaration invullen, en waarschijnlijk als je daar geen QR-code voor krijgt dat je dan ook het land niet in komt?



Bedankt @Red dust Dag 4 is voorbij gevlogen! Als we weer "vrij" zijn dan gaan we eerst een aantal dagen bij de vader van mijn vriend logeren, en daarna bij een vriend die midden in de stad woont. Hopenlijk is de lockdown dan voorbij en kunnen we genieten van deze stad! Ik ben ook alvast aan het orienteren op het kopen van een auto. Want na Sydney gaan we richting het Noorden om andere familie-leden en vrienden te bezoeken. Dan is een auto met onze zware koffers wel handig ;)
Dat van je visa kan ik mij voorstellen dat, dat spannend was. Hadden wij ruim 2 jaar geleden ook. Je visum is gekoppeld aan je paspoort, zij checken je paspoort en dan zien ze je visum. Wij stonden toen ook binnen 5 minuten buiten.

1 troost de Lockdown is niet voorbij als je eruit komt. Het is al bekend dat deze met een week verlengt wordt. Erg balen en vooral omdat mensen zich gewoon in bepaalde gebieden niet aan de regels houden en er gewoon winkels open zijn die niet essentieel zijn. Dubbel frustrerend voor ons dat wij met kerst een aparte lockdown hebben gehad van 3 weken en toen konden ze Greater Sydney wel lostrekken. Wij hebben hier op dit moment geen enkele cases in de northern beaches. Als ik zie hoe de Lockdown hier er met kerst eruit zag en als ik nu zie hoe die in ergste getroffen delen van greater Sydney eruit ziet, dan roept veel frustraties op.

Maar jij succes daar en hopelijk kun je inderdaad de stad lekker gaan ontdekken als straks de Lockdown voorbij is.
 
Als het goed is komen we allemaal uit lockdown als jullie je hotel uitlopen, dus goed getimed @Eviza ! Inderdaad hopen dat je dan iedereen kunt bezoeken, zoals gepland.
 
Als het goed is komen we allemaal uit lockdown als jullie je hotel uitlopen, dus goed getimed @Eviza ! Inderdaad hopen dat je dan iedereen kunt bezoeken, zoals gepland.
Ik denk eerder dat ze van quarantaine nog een aantal weken in lockdown mag zitten.

M.b.t. quarantaine -> Ik heb 2x twee weken in quarantaine gezeten in een hotel. Aangezien ik prima een kluizenaar kan zijn als ik mijn computer bij heb, vond ik het een prima tijd. Ik had bodyweight exercises op mijn laptop staan die ik dagelijks deed en liet 2x boodschappen komen (de 2de keer in quarantaine). Het eten was matig, maar ach dat overleef je wel.

Proces van vliegveld naar hotel was ook prima geregeld, behalve dat we te lang stilstonden in de bus. 45 minuten in een bus zonder airco in de zon achter het glas is niet fijn in de zomer in Perth...

Moet er niet aan denken om met een kind opgesloten te zitten though :eek:
 
De eerste week achter de rug 🥳
Goed onthouden! Nog 4 dagen te gaan.

In het kort: het is k*t, de dagen zijn allemaal hetzelfde, de kamer is super stoffig (maar we hebben ondertussen we nieuwe handdoeken en bedlinnen gekregen!). We kijken uit naar onze maaltijden (3x per dag) om de dag iets te doorbreken. De jetlag helpt ook echt niet mee - slapen doen we op de raarste tijden.

Als we eruit zijn dan schrijf ik een langer verslag.
 
Goed onthouden! Nog 4 dagen te gaan.

In het kort: het is k*t, de dagen zijn allemaal hetzelfde, de kamer is super stoffig (maar we hebben ondertussen we nieuwe handdoeken en bedlinnen gekregen!). We kijken uit naar onze maaltijden (3x per dag) om de dag iets te doorbreken. De jetlag helpt ook echt niet mee - slapen doen we op de raarste tijden.

Als we eruit zijn dan schrijf ik een langer verslag.
Ik ken je gevoel! Wat je zegt nog 4 dagen te gaan! Wat betreft jetlag, ik denk ook dat het aan de hotel quarantaine ligt. Ik heb nog nooit een jetlag gehad tot afgelopen september toen ik zelf in de hotel quarantaine zat.

Misschien nog iets leuks wat je kunt doen, ik vroeg om de 2 dagen om de stofzuiger had ik weer ff iets te doen 🙈!

Ik rende iedere dag op en neer op de kamer, probeerde iedere keer 3 km te halen 🤣.

Probeer een beetje te bellen met vrienden/familie Dat deed ik ook, gewoon skype aan of Whatsapp bellen dan gaat de tijd ook wat sneller.

Heel veel succes!! En ff doorbijten voor je het weet ben je eruit.
 
Vorig jaar April ook 2 weken in the Ibis in Sydney in hotel quarantaine gezeten, wat een drama was dat. Onze vlucht was door Emirates gecanceld zonder ons op de hoogte te stellen. Heeft ons een extra 4 weken en extra $3000 gekost om met de toen ene laatste vlucht van British airways naar Australia terug te komen. Amsterdam naar Londen daar een tussen stop van 9 uur gehad en toen naar Singapore, we mochten niet van het vliegtuig af dus daar drie uur aan de grond gestaan om vervolgens door te vliegen naar Sydney.

Eigenlijk al meteen bij aankomst had ik nare smaak in mijn mond er werd ons helemaal niets verteld. Je werd de bus in gedonderd en niemand vertelde ons waar we naar toe gingen, geen text en geen uitleg. Heel klein kamertje met zijn tween en ramen konden niet open de enige frisse lucht die je kreeg was als je de deur open deed om je eten van de gang te pakken. Geen andere excercise mogelijk als om je bed heen en weer lopen. Stoffig, oud en vies. Het eten was echt niet te bikken, in een plastic container en houten bestek, gedver🤢. De dagen kropen echt voorbij, maar goed gelukkig hoefden we er iig niet voor te betalen. Het was geen leuke ervaring.
 
Hallo Allemaal,

Goed nieuws: Quarantaine overleefd en zelfs na 16 dagen nog steeds Corona-negatief!

We hadden ons al enigszins voorbereid op 2 weken isolatie, vooral na de lockdown/avondklok de afgelopen maanden in Nederland. We gingen allebei heel optimistisch de kamer in. Toen de deur eenmaal dicht getrokken werd door de gespierde Australische soldaat, waren we oververmoeid van de reis om te beseffen wat het eigenlijk betekende. Het was een 5* hotel vlakbij Sydney Central Station.

De eerste paar dagen waren we vooral veel aan het slapen op de raarste tijden. Het heeft nog zeker 10 dagen geduurd om ons aan te passen aan de lokale tijd. We hadden een extra computer scherm meegenomen en mijn vriend had zijn kantoor ingericht op het bureautje - hij is gelijk aan de slag gegaan. Ik had het bed of de bankstel om mijn tijd door te brengen. Veel boeken gelezen, films/documentaires gekeken en yogalessen/pilates gevolgd. Ik heb ook nuttige dingen onderzocht, zoals auto's kopen, sim-kaart regelen, bank zaken enz. Tegen dag 3 kwamen de muren op me af en heb ik een fiets gehuurd! Dat gaf me enigszins een ritme om de dag mee te beginnen. Er zijn verschillende bedrijven die dit organiseren, en je kan verschillend apparatuur huren. Sommige zijn extreem duur (+400AUD voor 14 dagen!), een beetje rond googelen (zoals een echte Nederlander) dan zijn er bedrijven die normale prijzen hanteren.

Wat de dag opbreekte was de maaltijden: 3 x per dag kregen we eten in een papieren zak voor de deur gezet. Ze kookten divers, maar af en toe was het eten koud en vaak smaakloos. Bij iedere maaltijd kregen we pistoletjes, een "vruchtensapje", en vooral veel snoep. Soms kregen we verse groenten! Het hotel had 2 plastic borden, 2 setjes bestek en papieren bekers in de kamer klaar gezet. Afwassen deden we in de wasbak in de badkamer. Afval moesten we in plastic tassen 's avonds buiten de deur zetten, en zo is het cirkeltje rond. We konden ook heel makkelijk eten bestellen bij Woolies en met Uber Eats.

Op dag 2, 7 en 12 kregen we een neusswab. Ze gebruiken een dunner kwastje dan de Nederlandse wattenstaaf, en we zouden alleen te horen krijgen als we positief waren. Geen nieuws = goed nieuws! Op dag 16 moesten we zelf een PCR test organiseren, maar er zijn genoeg locaties in Sydney om dit te doen. Ook deze was negatief.

Dag 3, 5 en 8 waren voor mij het zwaarst. Ik beeldde me in dat ik de deur open zou trekken om naar buiten te rennen voor frisse lucht. We konden geen ramen open zetten, en met de ventilatie constant aan lag er binnen no-time overal een dikke laag stof. Er is psychologische hulp beschikbaar om te praten over isolatie.

Het hotel probeerde ons positief te houden en organiseerde trivia avonden en gaf ons leuke opdrachten. Met als hoofdprijs: een borrel pakket :) Dat gaf ons wat om te doen en iets om naar uit te kijken.

Er zijn ook allerlei Facebook groepen waar je lid van kan worden om te praten over de ervaring, oplossingen, ... Er is zelfs een dagelijkse Zoom groep om toch nog menselijk contact te hebben. Ik was gelukkig samen met mijn vriend "opgesloten", en dat heeft ons allebei goed gedaan.

Op een gegeven moment raak je aan de isolatie gewend. Wat hielp was om in het algemeen niet bij stil te staan dat we in de kamer moesten blijven. Wat ook hielp is dat Sydney nu in een totale lockdown is - dus als we naar buiten keken zagen we niemand.

De dagen smolten samen en opeens was het dag 13! We kregen bezoek van het medische team, politie en Australian Defense Force, allemaal om ons te feliciteren dat we het zo goed hadden volgehouden! We kregen een oranje armband en maakte een afspraak wanneer we naar buiten mochten gaan. En we konden geen minuut eerder de kamer uit: 's avonds ingecheckt is ook 's avonds het hotel verlaten.

En dan sta je eindelijk buiten, moeten we alsnog binnen blijven in het appartement wat we voorlopig hebben gehuurd. Hier is wel meer bewegingsruimte en kunnen we buiten op het balkon een frisse neus halen.

Ondertussen hebben we wel al een aantal dingen gedaan in onze vrijheid - o.a. onze kat opgehaald! Hij herkende ons meteen! Wij dachten nog dat hij misschien boos zou zijn, maar we hebben hem nog nooit zo hard horen spinnen en hij wou maar niet losgelaten worden. Zo schattig! Hij is al helemaal gewend aan het appartement, eet en drinkt goed en rent achter de laserpointer aan.

Tot zo ver :)

Mochten er vragen zijn over hotel quarantaine, schroom niet om ze te stellen.
 
Welkom (nu echt :) )

Dat van de kat herken ik wel, wij pikten er 3 op, en zodra ze onze stem hoorden was alles al weer OK.

Enjoy je nieuwe ruimte en (beperkte) vrijheden!
 
Interessant om jullie ervaring te lezen @Eviza en fijn dat het nu achter de rug is. Nog steeds 'opgesloten' maar je kunt nu lekker je eigen eten koken en een frisse neus halen. En helemaal mooi om weer met je kat herenigd te zijn.
 
Grappig om te lezen dat jullie het echt heel anders hebben meegemaakt (minder leuk dat jullie het lastig hebben gehad op momenten uiteraard). Ik heb me prima vermaakt met mijn geimproviseerde home office met 2 schermen (yup, ik had een scherm extra in mijn bagage meegenomen + muis + toetsenbord). Beetje netflixen, 10-12 uur per dag werken... Ik zal wel een kluizenaar zijn ;)

Alleen het eten was idd meh, maargoed, 14 dagen. Had eigenlijk moeten gaan vasten om wat kilootjes kwijt te raken hehe.
 


OFX
Back
Top