verschil in aanvraagprocedure 489 en 190

jeroen240

Member
Vandaag weer eens geprobeerd wat duidelijkheid in de diverse visum mogelijkheden te krijgen. Sommige dingen worden duidelijker maar er blijven erg veel vraagtekens. Hopelijk kunnen jullie hier ons mee helpen.

Het volgende:

Wij gaan uit van het beroep van Sascha (marine biologist en mogelijk environmental research scientist) vwb de diverse sol-lijsten. En we willen richting Townsville (regional).

Als we kijken naar een 489 (skilled regional) staat research scientist op de betreffende sol-lijst en komt dus in aanmerking voor state sponsorship. Houdt dit dan in dat je geen job offer nodig bent? Of moet je en een state sponsorship hebben en een baan voor minimaal een jaar?

Is de kans op een tijdelijk visum groter dan de kans op een perminant visa? Is er een verschil in aanvraagtijd? Maw duurt een permanent visa langer dan een tijdelijke?

Verder zijn we even in de 190 ( Skilled nominated) gedoken. Hier staat Sascha niet op de Qsol maar als we dan verder zoeken komen we een aparte 190 tegen voor international post graduate alumni. Dus blijkbaar is er een aparte sol voor mensen met een PhD. Eigenlijk vragen we ons ook hier af hoe dit precies zit met een state nomination en een employer nomination. Iemand ervaring met dit visum?

En als laatste (voor nu :) ) is een sponsorship hetzelfde als een nomination? Ik heb het idee dat ik dit op de diverse sites van imigration door mekaar lees. Iig is het me niet helemaal duidelijk.

Wij zijn erg benieuwd naar jullie reacties en ervaringen.

Dank alvast.

Sascha en Jeroen

ps. we vragen ons af of we zelf de aanvraag gaan doen (als we tenminste weten voor welk visum we moeten gaan) of dat we dit uit besteden. Hier horen we natuurlijk ook graag ervaringen over. Misschien nog tips vwb migration agency's?
 
Back
Top