VERTREK ZATERDAG 11 OKTOBER 2008

Elvis B

New Member
Hoi Allemaal,

Werd vanmorgen wakker, net als iedere morgen geen zin om op te staan, deed de standaard procedure, lunch klaar maken, pc aanzetten en mail checken.

Ontvangen, van ons emigratiebureau Move2Australia vanacht 4:32 een mail met daarin een kerstcadeau.... ze hebben vandaag persoonlijk onze aanvraag ingedient bij DIMA  :dancing: :dancing: :dancing:.
Ze zijn s'morgens vroeg al langs gegaan bij DIMA.

Jeeeheeee joepiedepoepie   :drink: :clap2: :drink:
Nou guys, wij zijn vandaag in euforie.
Hoop dat jullie ook allemaal hele mooie kerstcadeaus ontvangen.

[glow=red,2,300]Beste kerstwensen voor iedereen
groetjes Barbara & Martijn[/glow]

Geweldig dat ze dat toch nog voor de kerstdagen even door geven!!!

Zo'n cadeau wil ik over 2 jaar ook wel ontvangen!!!!

Succes met feestvieren iig.

Kom maar op met die case officer!!!

Fijne kerst,

groetjes Miranda  :smile:

Hoi Allemaal,

De rest van de dag was als alle andere, werken, half uurtje naar huis fietsen, post uit brievenbus halen. Daar lag het tweede kerstcadeau voor ons  :lol:.

Onze IELTS uitslag, huh dat zou toch 10 werkdagen duren denk ik nog. Geef gelijk die envelop aan Martijn en de opdracht om dit open te maken, hij heeft natuurlijk niet door waar dit van is en denkt dat het reclame is, hahahahha. Ik zag het gelijk natuurlijk.

Uitslag:
Martijn
Listening 5.5 Reading 5.5 Writing 5 Speaking 7 Overall Band Score 6.0

Barbara
Listening 6.5 Reading 7.0 Writing 7 Speaking 7 Overall Band Score 7.0

[glow=red,2,300]YES YES YOOOOOOOOOOOOOOOOOOO[/glow]

:happy: :happy: :happy:

Nou Femke dat ontvingen we een stuk sneller dan we dachten he :up:
Kerstgroetjes aan iedereen,
Barbara  :smile: :cool: :grin:

Geweldig :up: van harte gefeliciteerd!!

Jullie kerst kan niet meer stuk!

Groetjes Lin

Inderdaad, gelukkig een stuk minder lang stressen  :up:
Zal wel door de feestdagen komen, dat ze het daarvoor wilde afronden. Hee erg goed allemaal!!!!

Hoi Allemaal,

Afgelopen maandag 12 februari heeft onze emigratie agent de acknowlegement letter ontvangen van DIAC.
Nu weer geduldig verder afwachten  :fish: .

Hartelijke groeten van
Barbara  :lol: :up:

Dat gaat de goede kant op zeg  :up:
Super... nu wachten, wachten en nog eens wachten.
Spannende tijden zeg.
Succes met de laatste stappen.

Groetjes Jidske  :cool:

Hoi Allemaal,

Ben nog steeds hier aan het wachten..........
Ondertussen gaat alles zn normale gangetje en lijkt Australie nog zo ver van ons bed. We willen graag meer plannen maken, we stellen nog steeds alles uit tot de definitieve uitslag. Zijn er meer die dat zo hebben aangepakt?
Ik bekijk eens in de zoveel tijd weer eens een real estate site en denk oja dat is ook wel een leuke wijk. Maar verder dan dat gaat het niet. We hebben ons oog laten vallen [vanaf het begin al] op Brisbane en omgeving.
Bij iedere wijk die ik leuk vind zoek ik uit of er een winkelcentrum/supermarkt en een sportschool zit.
Weet eigenlijk niet of dit de juiste manier is om zoiets te zoeken, maar je verhuist ook niet iedere dag naar de andere kant vd wereld. Lijkt me eigenlijk handiger om uit te gaan van Martijn's werk, op dit moment is er nog geen sprake van een Australische werkgever. Waarschijnlijk wordt dat terplekke solliciteren en aan de slag gaan.
Heb een aantal boeken gelezen over emigreren, een met persoonlijke verhalen erin en een met het zakelijke aspect van emigreren. Een engels boekje over werken en leven in Australie. Dat laatste gaat uit van een engelse lezer en daardoor zijn sommige vergelijkingen onduidelijk. Er staan daarintegen wel handige weetjes in zoals de maximum snelheid ed.
Ik hoop in Australie dezelfde dingen te kunnen doen als in Nederland, werken, te zijner tijd een eigen huis te kopen, auto, sporten. Tja eigenlijk hoop ik daar ook modaal te kunnen worden, hahahaha.
Omdat we nu in de afwacht fase zitten, en het normale NL leventje voortkabbelt het ik het gevoel dat Australie opzij is geschoven, dat irriteerd me. Ik wil actie ondernemen, ik wil dingen regelen, huis verkopen, verhuizing regelen. Nee helaas, ik moet weer verder afwachten.
Oja en dan heb je nog die mensen in je omgeving..... moet je dat huis nu niet eens te koop gaan zetten? De huizenmarkt is nu ook slecht, huizen staan maanden te koop nu hoor  :x
Ze bedoelen het goed.
We willen wel dat het huis pico bello is mocht het zover zijn, dus eindelijk na 5 jaar eetkamer stoelen gekocht voor die enorme eettafel van ons van 2 bij 1 meter. Ze kunnen ook mee in die container, als het zover is.
Ondertussen vul ik het wachten met de dagelijkse beslommeringen, oja en weer een engels boek, lees nu eragon. Heb ook de film gezien, in deze periode is het ook naar dat alles is ondertiteld in het Nederlands. Jammer dat je in de Bios niet kunt kiezen net als op een dvd'tje.

Dat grote wachten he.... :computer:
Gr. Barbara

Hoi Elvis B,

Succes met het wachten. Wat betreft het regelen van alles voordat je in het vliegtuig stapt? Het is natuurlijk niet zo dat je op het moment dat je je visum hebt al gelijk of binnen een maand of wat dan ook naar Australie toe moet. Dat hoeft pas binnen een jaar vanaf de datum dat je je medicals hebt gedaan. Frontloaden, mijns inziens zeker aan te raden, ze zijn dan simpelweg sneller klaar met je visum, kan natuurlijk ook.

Kijken in welke wijk je wilt wonen? Het is voor iedereen zo persoonlijk. Wat ik heb gedaan is een lijstje gemaakt van welke voorzieningen je er zeker wilt hebben en dan zelf de buurt bezoeken. Voorbeelden:
1) Is er een goede supermarkt op loopafstand?
2) Is er een treinstation? Kan ik hiermee snel naar mijn werk / stad toe?
2a) Of ligt het gunstig voor het autoverkeer? Een snelweg op 2km afstand bijvoorbeeld
3) Kan ik er een breedband internet verbinding krijgen?
4) Hoe is de buurt zelf? Is het er rustig, of prefereer je entertainment, kijk maar.
5) Zijn er leuke gebieden of attracties in de buurt?
6) Hoe liggen de huur / koopprijzen in deze buurt?

Hey Hawk,

Waar je wilt wonen is inderdaad heel persoonlijk. Het lijkt mij makelijker om eerst een half jaar te huren en die tijd te gebruiken om je verder te orienteren.

Wij hebben de hulp ingeschakeld van Move2Australia en zij begeleiden ons het hele traject, vandaar dat wij nog niet zijn gaan frontloaden

Wat me wel handig lijkt, om al vanuit NL een rekening te openen bij een Australische bank, heb ik al het een en ander over gelezen hier op het forum. Lijkt me ook handig om je ziektekosten verzekering alvast af te sluiten vanaf het moment dat je weet wanneer je aankomt in Aus, maar weet niet of dat kan.

Groetjes, Barbara

Hey hallo :smile:,

Nog steeds geen bericht van M2A.... :| Kijk iedere ochtend weer hoopvol mn mail na.

Ondanks dat we zoieso hier blijven tot het examen, hoop ik iedere dag op bericht. Ben gestart met een pedicure cursus, waarvan ik in juni 2008 examen moet doen. Ben van plan daar zeker wat mee te gaan doen in Aus.

Oja wat ik ook nog las op Xpdite, men kan nu ook online het visum aanvragen en dan heb je het binnen 8 weken ofzo. Ik was natuurlijk perplex... Hoe zit dat dan met ons en alle onsen die net als ons wachten totdat ze een ons wegen? Ik bedoel hoe zou dat zitten met alle andere gegadigden die vanaf nov/dec 2006 tot en met heden op de "normale" manier hun visum hebben aangevraagd? Krijgen we geen voorrang, of moeten we nu nog langer wachten omdat het nieuwste gaget van het DIAC nu voorrang krijgt, tja die nieuwe gadgets moeten ook worden uitgeprobeerd denken ze misschien :wink:.
Ok Ok Ok misschien ben ik nu wat doemdenkerig :oops:.

Zijn er nog meer mensen van de november/december "lichting" aan het wachten op reactie van het DIAC?
Ben benieuwd.
Groetjes Barbara  :up:

Hee wat jammer ik had gehoopt op meer reacties  :-(.

- Wat weten jullie bijvoorbeeld van online visum aanvragen?
- Zijn er nog mensen die ook rond dec 2006 hun visumaanvraag hebben ingediend?

Bedankt Dijnnassen voor je reactie  :up:

Back