VERTREK ZATERDAG 11 OKTOBER 2008

Zoals eerder gemeld was onze aanvraag 14 december 2006 ingediend en hebben wij op 30 augustus onze grand letter ontvangen. Beide stonden wij wel op de MODL lijst. Paspoorten zijn nu (onderweg terug?) uit Berlijn.
Dus.......... hij zou elk moment binnen moeten komen.

Groetjes en succes met het laatste wachten.

Jasper en Ingrid

Hey allemaal :cheers:,

We hebben op 27 september een email ontvangen van Rob Breumelhof, onze emigratie agent, waarin staat dat ons dossier door DIAC in behandeling is genomen. En dat we dus de VOG's kunnen aanvragen en een afspraak kunnen maken voor de medische keuring/bloed/rontgenfoto.

Helaas hadden we dit mailtje misgelopen want het was op 7 september al gestuurd. Maar we zijn natuurlijk superblij dat het nu toch eindelijk zover is :lol:. [na 8 mnd en 16 dgn]
Deze week hebben we onze keuring/bloed en rontgenfoto's. Voor de formulieren 26 en 160 heb je ook nog pasfoto's nodig, dus die hebben we vandaag ff laten maken. Maar Martijn eerst langs de kapper gestuurd. Dat kon namelijk echt niet :wink:. Nu staat ie helemaal gestyled op de foto.
Voor de VOG kan ik maandag terecht vanaf 8 uur bij het stadsdeelkantoor, weet iemand of ik ook als gemachtigde het VOG kan meekrijgen voor Martijn?

Groeten,
Barbara  :smile:

Hi Barbara.
Voor de VOG ga je dus een aanvraag doen en dan kan het nog max. 1 maand duren voor je de papieren terug heb. Bij ons was dat gelukkig na 10 dagen. Volgens mij moet ieder in levende lijve aanwezig zijn, dus een machtiging is niet mogelijk.

En helaas, in Sydney hebben ze ook weer een achterstand met wegwerken van de Medicals. Duurt vanaf binnekomst papieren zo'n 3 maanden.  :fishing:
Wij kregen 2e week augustus onze case officer en alleen onze medicals zijn er dus nog niet. Zou toch denken dat ze dan een belletje doen naar Sydney. Maar misschien is this the Australian way. Kennen wij natuurlijk niet hier in het haastig Nederland.  :whip:

Maar toch, pom, pom, pompiedom.

Veel succes met de rest en wachten.

Groetejs Mandy

Hey Mandy, Jan en Erna en Djinnas

@ Mandy:
Ik wist niet dat er zo'n achterstand was bij de "medicals" verwerking. Wat vervelend, zit je er dringend op te wachten?
Wij willen toch medio juli/aug 2008 pas weg, als het er tegen die tijd maar is de uitslag :wink:
In juli moet ik examen doen, ben begonnen met een pedicurecursus. Heb ik ook wat te doen als we in Aus aankomen  :nails:  :grin:

Bedankt voor de info over de VOG, ik had ook nog het stadsdeelkantoor gebeld in de tussentijd en op de site gekeken daaruit bleek ook dat je niet met een machtiging mocht komen, jammer. Martijn komt iets eerder uit z'n werk en dan gaat het ook.
Jij ook succes met wachten.

Bedankt voor de reacties  :smile:
Groeten van Barbara

Hey Allemaal,

Gister het VOG aangevraagd bij het stadsdeelkantoor en wat blijkt, je mag wel met een machtiging het VOG aanvragen voor je partner. Het argument van de ambtenaar was dat er soms ook mensen in het buitenland zitten waarvoor er dmv een machtiging aan familie een VOG moet worden aangevraagd.

Dat was heel fijn ik kon daardoor vanmorgen voor Martijn de VOG aanvragen. We komen net terug van de medische keuring, waar ik te horen kreeg dat ik 1m54,5 lang ben :x en ik al die tijd maar denken dat ik 1m60 was.
Ik weet ook gelijk weer waarom we willen emigreren, we hebben op de terugweg van de panelarts [waren klaar om 16:00 uur] 2 uur gedaan om 20km naar huis te rijden :shock:.
Ok das niet helemaal waar ik ga voornamelijk voor het klimaat :freezing:.

Dat was shocking, maar goed we zijn weer thuis.
Groetjes Barbara

Hoi Barbara,

Heb jij de XR en Medicals op 1 dag gedaan?? Ik hoorde van Moon, dat er twee weken tussen hoort te zitten voor het bloed. Ik heb alle afspraken op 1 dag gezet en niemand zei iets???

Wat betreft VOG, ik heb die gedownload en uitgeprint, wat ik begrepen heb, moet je die invullen en opsturen naar de ambassade in Den Haag en dan krijg je het weer terug gestuurd en dan moet ik naar het gemeentehuis hier.....weet jij een makkelijkere weg.

Wij zitten ook bij M2A  :wink:

Ook gaan wij volgend jaar zomer pas weg, hoorde net ook dat de ze een achterstand hebben bij de Medicals......Ook al gaan we later weg, je kunt tot dat je je visa hebt niets plannen.....

Ik hoor het wel en jullie verder succes!!!! :up:

Groetjes Jacqueline

Hey Jacky,

Wij hebben onze medische keuring op dinsdag 2 okt 2007 gehad, bloed en rontgen op woensdag 3 okt 2007, VOG op maandag 1 en op dinsdag 2 oktober.
Dit alles was een beetje door elkaar gehusseld omdat wij de mail van M2A van 7-9-07 pas op 27-9-07 hebben ontvangen. En in die mail stond dat de case officer uiterlijk 5 okt 2007 alles wilde ontvangen.

Ja ik heb ook ergens op het forum gelezen dat er achterstand is in Sidney, we wachten geduldig af...

Wat het VOG betreft, wij moeten dat nadat we het hebben ontvangen scannen en mailen naar M2A. Maar dat kan voor iedereen anders zijn. Ik heb begrepen dat de ambassade in Den Haag er speciaal is voor Aussies die in NL wonen.

Jij ook succes en sterkte met wachten  :wink:
Groetjes Barbara

Hoi Barbara,

Gelukkig dat alles op tijd is gegaan........ :grin: en het was zeker kort dag voor jullie en toch gelukt.... :wink:

Ja woensdag is het onze dag Medische dag en het kan gelukkig allemaal op 1 dag. De VOG heb ik gedownload, uitgeprint en ga kijken of ik het hier meteen bij de Gemeente kan invullen en dat het niet eerst naar  Den Haag hoeft, scheelt weer.......

Wordt in ieder geval een druk weekje  :lol:

Groetjes Jacky

:lol: Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :lol:, rustig aan blijven ademen [dacht ik vanmorgen]

Hey forummers,

We hebben vanmorgen van Rob Breumelhof het verlossende telefoontje ontvangen. Het visum is toegekend. Dit is toch helemaal te gek he. Wij gaan gewoon naar Australie emigreren, wie had dat ooit gedacht.

Martijn gelijk gebeld op zn werk, ook helemaal blij natuurlijk. Bel die makelaar maar en zet het huis te koop zei hij, hahahaha. Moet het ff laten bezinken vandaag.

Ik kijk naar buiten net en zie die grijze wolken met de regen en dacht jaaaaaaaaaa we nemen het juiste besluit. Op naar de zon. Let's go.

Hartelijke en uitzinnige groeten :up:,
Barbara

Gefeliciteerd  :up:

Welkom in de "gekke" fase vlak voor vertrek. See ya downunder.

Steef en Moon

Bedankt voor alle felicitaties :smile:

Wij mogen nu ook naar Berlijn om de visa op te gaan halen, denk ik nu pas aan.
Gaat alleen voor ons nog niet op omdat DIAC een verkeerde datum als initial entry date heeft gegeven??? Namelijk 30 april 2008.
Rob Breumelhof is daar nog mee bezig. We wachten op nieuws erover en dan kunnen we kijken of we naar Berlijn gaan of alles via de post doen. Als dat zover is dan gaat echt die fles champagne open  :happysun: :happysun: :happysun:.

Gister toen we het nieuws kregen, rond 8 uur s'morgens was ik helemaal hyperdepiep. Maar ik had speciaal vrij genomen omdat ik een toets had gisteravond dus om 13:00 kon ik me erpas toe zetten om te gaan leren. Gelukkig ging dat goed want het cijfer is een 9 geworden. Volg nu een pedicure cursus en wil daar in Aus wat mee gaan doen.

Thanks  :coffee:
Barbara

Bedankt nog voor je mailtje!

Hartelijk gefeliciteerd!!!! Echt geweldig nieuws!
:happysun: :dancing:  :happysun: :dancing:  :happysun: :dancing: :happysun:

Groetjes Lin

Hey Allemaal,

- Op 2 januari onze paspoorten terug ontvangen uit berlijn met visa erin  :lol:
- Vanaf afgelopen vrijdag staat ons huis te koop
- Morgen om 4 uur de eerste bezichtiging  :cool:

Groetjes
Barbara  :up:

Gefeliciteerd met dat stickertje.

Succes met de eerste kijkers! Ik heb een positief gevoel over eerste kijkers, ik weet alleen niet hoe dat nou komt :grin:

Groetjes Chantal

Back