Verzekeringen - Bomen - Bos - Ik snap t niet meer!

Interessante discussie: wij (gezin met 2 kinderen) vertrekken eind juli definitief op een PR visa naar Sydney. Omdat je uitgeschreven wordt uit de GBA kun je hier geen ziektekostenverzekering meer hebben (volgens Interpolis). Maar voor Medicare moet je in Australie een vast adres hebben, wat wij waarschijnlijk pas na een aantal weken zoeken zullen hebben.

In de tussentijd zijn we dus niet voor ziektekosten verzekerd.

Maar als ik alles hierboven goed gelezen heb, is het handig om de uitschrijving uit de GBA uit te stellen (en dus verzekeerd te blijven in NL) totdat we een vast adres in Sydney hebben en Medicare hebben kunnen aanvragen? Klopt dat?

Bedankt,
Marc
je kunt medicare ook op een tijdelijk adres aanvragen. In ons geval hebben we in de eerste week medicare geregeld op een furnished rental waar we zes weken zaten. Je moet daarna wel je adres weer wijzigen, maar dat is zo gebeurd. Idem voor het rijbewijs.

Last edited:
je kunt medicare ook op een tijdelijk adres aanvragen. In ons geval hebben we in de eerste week medicare geregeld op een furnished rental. Je moet daarna wel je adres weer wijzigen, maar dat is zo gebeurd. Idem voor het rijbewijs.

Nu je het over rijbewijs hebt, dat vindt ik nog wel even interessant. Ik hoor sommige soms roepen dat je op een internationaal rijbewijs maximaal 3 maanden in Australië mag reizen? Hoe zit dat? En is het mogelijk om naast dit internationale rijbewijs wat anders aan te vragen? Aangezien deze namelijk maar 1 jaar geldig is.

Ja, als je woonachtend bent in Australie (woonadres) kun je een rijbewijs aanvragen. Of tenminste het is mij als backpacker gelukt (op het adres van familie van mij die moesten verklaren dat ze mij al een jaar kenden). Ik kon overigens niet anders omdat mijn (NL) rijbewijs was gejat..

Rijbewijs.....wow das effe een apart verhaal. Dat verschilt namelijk per staat. Dus ga even op zoek naar de staat waar je je wilt vestigen en dan kun je meteen uitvogelen hoe en wat. NSW tijdelijk visum bijvoorbeeld pas aanvragen na 6 maanden, ik noem maar een dwarsstraat.

Het Zilveren Kruis .... GEK! wordt ik ervan --> Zij zeggen nu zelfs dat ik VERPLICHT verzekerd ben bij hen --> Hier hebben ze een week over na moeten denken, terwijl hun algemene voorwaarden het tegenovergestelde zegt.

Nu moet ik echt aan het filmpje van Jack en van Gaal denken --> Ben ik nu zo slim, of zijn die gasten daar nu zo DOM? :-(

Het Zilveren Kruis .... GEK! wordt ik ervan --> Zij zeggen nu zelfs dat ik VERPLICHT verzekerd ben bij hen --> Hier hebben ze een week over na moeten denken, terwijl hun algemene voorwaarden het tegenovergestelde zegt.

Nu moet ik echt aan het filmpje van Jack en van Gaal denken --> Ben ik nu zo slim, of zijn die gasten daar nu zo DOM? :-(
Hahahaha OMG!! Als jij in het buitenland WERKT ben je niet verplicht om verzekering in Nederland af te sluiten. Dat was toch al wel algemeen bekend toch? Stelletje prutsers

Hahahaha OMG!! Als jij in het buitenland WERKT ben je niet verplicht om verzekering in Nederland af te sluiten. Dat was toch al wel algemeen bekend toch? Stelletje prutsers
Zeg dat --> Vanochtend meteen gebeld, ik had niet in de mail gezet dat ik niet meer verplicht verzekerd was voor de AWBZ, als ik dat had gedaan, dan hadden ze wel gezegd dat ik verplicht NIET verzekerd zou zijn, en alleen als je gaat reizen en werken, dan blijf je bij hen dus verplicht verzekerd. Hun woorden waren, zodra je gaat werken om je reisplannen te financieren, dan blijf je bij ons verplicht verzekerd. Ze kijken bij het Zilveren Kruis niet eens naar het GBA/BRP, vinden ze totaal niet interessant.

Hoe dan ook, ik heb vanuit JoHo goedkeuring ontvangen om mij bij de Special ISIS te verzekeren voor een maximum van 4 jaar! Eindelijk :) Ik ga die verzekering dan ook regelen, die van EUR 58 p/md, is dat iig geregeld. Dan ligt de basis klaar en kan ik van daaruit eventueel uitbreiden indien gewenst.

Jullie wel eens van IntegraGlobal gehoord v.w.b. verzekeringen?

Heb trouwens tevens begrepen dat ze in het buitenland rechtsbijstand en WA-verzekeringen niet kennen, maar dat dat typisch Nederlands is ...

Heb inmiddels het besluit van de SVB inzake de vrijstelling van de AWBW/AOW/Zorgverzekeringsplicht binnen. Hebben we daar in ieder geval geen gezeur meer mee en staat er nu zwart op wit dat ik hier niet meer verzekeringsplichtig ben :)

je kunt medicare ook op een tijdelijk adres aanvragen. In ons geval hebben we in de eerste week medicare geregeld op een furnished rental waar we zes weken zaten. Je moet daarna wel je adres weer wijzigen, maar dat is zo gebeurd. Idem voor het rijbewijs.

Goed om te weten. Dan zal het mooi in elkaar over lopen.

Back