via WHV naar een sponsorship visa

Teuni

New Member
hoi,

Ben tot de conclusie gekomen dat een skilled visa voor mij niet gaat lukken kom op maximaal 105 punten, jammer maar helaas. maar gewoon verder zoeken naar een ander mogelijkheid. dat wordt waarschijnlijk een WHV. die ik voor 30 november moet aanvragen anders ben ik 31 en beybey australie.

Zijn er mensen die via een WHV zijn vertrokken en daarna op sponsorship van een bedrijf langer zijn gebleven ??

Gaat dat makkelijk of zijn bedrijven die je willen sponsoren moeilijk te vinden?
al begonnen met zoek naar een baan in NL of toch makkelijker als je in australie bent aangekomen??

hoor graag !!!

groetjes Teuni
 
Hoi,

is een goed alternatief. Met je working holiday mag je 3 maanden voor dezelfde baas werken, dan kunnen ze gelijk zien of je ook bent wat ze zoeken.

Tip: zoek dus ook daadwerkelijk werk in je beroep ipv de standaard backpackersbaantjes. En informeer van te voren of het bedrijf, mocht je geschikt zijn, ook in aanmerking kan en wil komen om je te sponsoren....niet dat je straks voor niks 3 maanden hebt geinvesteerd.....

lijkt mij dus ook straks in australie zelf op zoek gaan. Uitzendburo's, detachteringsburo's, krant en natuurlijk zelf ergens binnenstappen met je cv. Neem ook diploma's en eventueel werkgeversverklaringen in het engels mee.

ook www.freespirit.com bemiddelt in sponsorship en biedt banen aan. Ook geoffrey nathan is zo'n buro. zij bieden banen aan, maar regelen ook als 3e persoon een sponsorship: dus je werkt bij een bedrijf, willen je sponsoren maar weten niet hoe dat in zijn werk gaat of hebben geen zin in de rompslomp, dan kun je bijv freespirit inschakelen die het hele traject regelen....

Succes, gr. Sab
 
Eerlijk gezegd niet maar dat WHV is ook pas aankomen waaien na mijn gesprek met TIG afgelopen weekend, die zo tussen neus en lippen door vroeg of ik mijn WHV al had gebruikt.

Ga maar eens bij DIMIA checken wat dat nu weer inhoudt!!!

bedankt voor de tip.

teuni
 
Was te snel met antwoorden afkorting STNI kende ik niet maar ben wel bezig met SIR.
Als het goed kan ik door SA gesponsored worden. agricultural scientist staat op hun lijst.

alleen als dat niet gaat lukken heb ik mijn WHV nog achter de hand al hoewel ik die dus snel moet aanvragen.
1e probleem doet zich al voor.
paspoort is geldig tot aug 2006. dus al verlopen voor dat ik terug zou komen (wat uiteindelijk niet de bedoeling is. maar op DIMIA wordt aangeraden een geldig paspoort te hebben voor de tijd dat je WHV visum geldig is.

Donderdagavond dus eerst maar paspoort verlengen.
1e opstakel is dus al opgedoken !! maar als het hier bij blijft ben ik al heel blij.

groetjes Teuni
 
Als ik jou was zou ik nu voor de WHV gaan: snel en goedkoop......!

Als je eenmaal daar zit kun je dan nog eens bekijken als je wilt blijven voor een skilled independent, sIR of STNI. Deze kun je namelijk ook aanvragen in australie, je moet alleen ofshore zijn voor je visum grant......

Helaas hebben de meeste de luxe niet meer van een WHV, dus zou zeggen ga ervoor! Is wel een tijdelijk visum maar je hebt nog alle tijd.

Gr. SAb
 
Back
Top