Hallo allen,
Ik ga ff door deze "draad" en zie dat er nogal wat verwarring heerst betreffende de Nederlandse en Australische nationalitiet.
Er bestaan vele draadjes over deze topic, eigenlijk denk ik de meeste draadjes op deze emigratie site en ik zou aanraden dat je die opzoekt via de "zoek machine", anders ga naar mijn profiel en bekijk daar de verschillende adviezen en opmerkingen na van mijn kant.
We zitten momenteel weer in herhaling na herhaling na herhaling van wat alles wat al eerder is besproken.
Telkens komen dezelfde vragen terug van nieuwe leden en dat op zich is prachtig natuurlijk, maar er bestaan oneindige artikelen over dit vraagstuk.
Krijg je een opmerking van "ja ik weet wel dat er ergens iets geschreven is, maar het duurt me te lang om dat op te zoeken......, tja als je als aanstaande emigrant dat te veel vind worden, dan zou ik zeggen, laat maar.....
Ik ben totaal geen expert maar woon wel 32 jaar in dit land, heb bedrijven opgericht, talrijke mensen aangesteld (ook Nederlanders)heb veel ervaring opgedaan en mensen geholpen met hun besluitvorming in de richting van het wel en wee van wel of niet Australier worden.
Een van de belangrijkste motieven van de hedendaagse emigrant is dat ze zijn/haar kinderen een betere of een andere toekomst wil brengen.
Daarom sluit ik af met een opmerking met welk sommigen het niet mee eens zijn (fijn toch deze democratie) , maar zorg ervoor dat je kinderen de Nederlandse nationaliteit ofwel behouden ofwel verkrijgen ofwel nog kunnen verkrijgen tijdens je verblijf in Australie.
Als jijzelf Australier wil worden en het Nederlandschap door het raam gooit, dan is dat jouw goed recht, echter ik heb schrijnende gevallen meegemaakt waarbij de zaak niet meer was terug te draaien.
Ik heb daar uiteraard de redenen voor (ook al eerder uitgelegd) en als je meer wilt weten, stuur me een PB.
Cheers
Jan