Virusscanner (geen corona)

Spannende nieuwe ontwikkelingen :mad:. Mijn ouwe Dell besloot vandaag ineens te gaan Windows Updaten. Wat volslagen nonsens is, want die zit op Windows 7 en dat wordt al 3 maanden niet meer geserviced. Ik weet niet wat dat ding aan het updaten is, Windows 10 of zo? Maar feit is dat hij nu al 6 uur vastgelopen is op 35 % updates, 'Schakel de computer niet uit'.

I could not care less, ben net klaar met mijn nieuwe Dell helemaal naar smaak in te richten. Maar helaas heb ik nog een pak bestanden over te zetten die al 15 jaar onmisbaar zijn. En ik kom er dus niet meer in bij de ouwe Dell.

Iemand van allle brainiacs hier die weet hoe ik uit die update-loop geraak en weer gewoon dat ouwe ding kan accessen? Uiteraard heb ik alles al geprobeerd, rebooten in normale modus, in veilige modus en noem maar op. Ook al wat vakchinees gegoogled waar ik geen bal van begrijp.

Ta.
 
Don't do (much) Windows, sorry.

Tip waar je nu direct niet zo veel mee kan (sorry) Laat belangrijke bestanden nooit(!) alleen op je laptop staan. Gebruik cloud diensten zoals Dropbox, iCloud, OneDrive, Google Drive enz. (er zijn er vast nog tig) Meestal kom je met een gratis versie van deze een heel eind. Heb je bakken aan data kun je ook voor plus minus 100 dollar per jaar bulkruimte huren.

Mijn moeder (70) haar laptop plofte laatst. Maar gelukkig had ik haar data voor we migreerde naar DropBox verhuisd. Dus men koopt een nieuwe laptop. Koppelt binnen 1 minuut DropBox aan de nieuwe laptop en al je gegevens zijn er weer/nog. Zelfs zonder laptop kun je er met een smartphone, of via een andere computer bij (bijvoorbeeld aan de grens en je RRV staat niet in het systeem... ask me how I know...)
Dus Tip van de dag (die van de week was al vergeven in dat andere draadje) Sla je gegevens op in de Cloud
 


OFX
Back
Top