Visa 186 en 187

Sis

New Member
Hallo ervaringsdeskundigen!

Ik zal mij even in t kort voorstellen. Mijn naam is Sis en ik wil samen met vriendlief en twee kindjes emigreren naar Australie aankomend jaar. Ik heb er al 4,5 jaar gewoond (eerst WHV en daarna Spouse,relatie verbroken) en nu willen we er samen naar toe. Hij wil zich laten sponsoren als chef. Hij gaat er eerst naar toe op een WHV en als hij een werkgever heeft gevonden die hem wilt sponsoren,kom ik er achter aan met de kindjes:)

Nu is mijn vraag,heeft iemand ervaring met een van deze twee visa en zoja hoe is t allemaal verlopen?

Alvast heel erg bedankt,we kunnen niet wachten!

Gr Sis
 
Ik wil je niet demotiveren, maar als hij de vader van de kinderen is, dan mag je je kinderen niet bij je hebben als je in Australië bent. Voorheen was het volgens mij dat als je überhaupt kinderen hebt, je niet meer in aanmerking komt voor dit visum. Dit lijkt nu te zijn aangepast naar dat je wel kinderen mag hebben, maar je ze niet bij je mag hebben als je in Australië bent....ook al zou jij naderhand met de kinderen naar Australië vliegen (kan dan denk ik alleen op een toeristen visum) dan zou je, wettelijk gezien, toch deze regel overtreden.....

You might be able to get this visa if you:
  • have not previously entered Australia on a Work and Holiday (Temporary) visa (subclass 462)
  • hold a valid passport from a country involved in the Working Holiday Program with Australia
  • have turned 18 years of age but have not yet turned 31
  • are a genuine visitor who wants to have a holiday in Australia
  • have enough money to support yourself on a working holiday (about AUD 5000)
  • have enough money to buy a return or onward travel ticket at the end of your stay
  • will not be accompanied by dependent children at any time during your stay.
Bron: https://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/417-#tab-content-1
 
Hi,

Ik lees het dat je partner eerst gaat op een WHV en dat jij pas naar Australië gaat als het sponsorship visum rond is? Dat kan wel.

Een 457 visum heeft alleen wel een aantal nadelen. Er is een draadje hier te vinden daarover. @Katjavdl heeft ervaring met een vergelijkbare situatie qua sponsorship/permanent visa voor een chef, je kan haar draadje daarover lezen. Er komt nogal wat bij kijken.

Succes ermee!
 
Ik wil je niet demotiveren, maar als hij de vader van de kinderen is, dan mag je je kinderen niet bij je hebben als je in Australië bent. Voorheen was het volgens mij dat als je überhaupt kinderen hebt, je niet meer in aanmerking komt voor dit visum. Dit lijkt nu te zijn aangepast naar dat je wel kinderen mag hebben, maar je ze niet bij je mag hebben als je in Australië bent....ook al zou jij naderhand met de kinderen naar Australië vliegen (kan dan denk ik alleen op een toeristen visum) dan zou je, wettelijk gezien, toch deze regel overtreden.....

You might be able to get this visa if you:
  • have not previously entered Australia on a Work and Holiday (Temporary) visa (subclass 462)
  • hold a valid passport from a country involved in the Working Holiday Program with Australia
  • have turned 18 years of age but have not yet turned 31
  • are a genuine visitor who wants to have a holiday in Australia
  • have enough money to support yourself on a working holiday (about AUD 5000)
  • have enough money to buy a return or onward travel ticket at the end of your stay
  • will not be accompanied by dependent children at any time during your stay.
Bron: https://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/417-#tab-content-1

Hi Maluka,dank voor je reactie! We gaan idd pas naar Oz toe als alles rond is en hij gesponsord wordt. Dus als hij niet meer op het WHV zit:)
 
Hi,

Ik lees het dat je partner eerst gaat op een WHV en dat jij pas naar Australië gaat als het sponsorship visum rond is? Dat kan wel.

Een 457 visum heeft alleen wel een aantal nadelen. Er is een draadje hier te vinden daarover. @Katjavdl heeft ervaring met een vergelijkbare situatie qua sponsorship/permanent visa voor een chef, je kan haar draadje daarover lezen. Er komt nogal wat bij kijken.

Succes ermee!
Hi! Ik leess idd dat de 457 redelijk ingewikkeld is. We hopen dat hij gesponsord kan worden op een 187. Als ik me goed heb ingelezen dan is dat een ander visa dan de 457. Ik probeer een beetje beslagen ten ijs te komen,maar makkelijk zal het niet worden. Maar aangezien het onze droom is gaan we er helemaal voor! Kan je me de link sturen naar Katja thread? Ben heel benieuwd:)
 
Het 457 visum zoals het was bestaat niet meer. Er is een ander gesponsord visum voor in de plaats gekomen. Ik weet niet of dat het 187 is of niet. Het draadje van Katja is gewoon op dit forum te vinden onder Temporary visa (457, de voor- en nadelen).
Succes met alles, ik hoop dat het allemaal gaat lukken!
 
Het 457 visum bestaat niet meer. Er is een ander gesponsord visum voor in de plaats gekomen. Ik weet niet of dat het 187 is of niet. Het draadje van Katja is gewoon op dit forum te vinden onder Temporary visa (457, de voor- en nadelen)

Ok ik ga er gelijk naar kijken:) Dank je wel Janneke!
 
Normaal werkt dat door op de avatar van Katja te klikken en dan send message.
Maar dat werkt alleen vanaf 10 berichten. (Je hebt er nog maar 5)

Wellicht kan de Admin je tellertje verhogen? @Lost
 


OFX
Back
Top