Visa 489 vragen

Mijn mogelijke functies moeten worden goedgekeurd/getest door ACS (Australian Computer Society). Voor sommige IT-functies is er in SA vrijwel geen behoefte aan immigranten, voor andere weer wel. Mijn vraag is: bij een dergelijke assessment, komt daar een lijst van functies uitrollen waarvoor je geschikt bent bevonden, of moet je je specifiek voor 1 functie laten testen?
Ik zou nl best een paar andere rollen kunnen 'aannemen' qua testing (puur voor het visum), en dan vervolgens 'gewoon' een baan in Australië zoeken die beter bij mijn profiel past.

Je kan je voor elk beroep laten testen wat je wilt. De vraag is of ze het goedkeuren. Soms lijkt het er inderdaad op dat diverse functies passen bij jouw diploma's en ervaring. Het is aan jou (of het bureau) om te kijken waar je voor kwalificeert en dan bekijkt of je daarmee voor een visum in aanraking komt. Soms moeten dingen iets anders omschreven worden dan je normaliter zou doen, als je dat een bepaalde waardering oplevert.

Welk beroep je voor je visum hebt gebruikt staat verder los van wat je na je visum gaat doen. Al gaat je putjes scheppen. Het kan alleen zijn dat ze voor sommige beroepen weer een officiele assessment nodig hebt om het beroep te mogen uitvoeren. Dan is het natuurlijk wel handig als je het assessment voor je visumapplicatie meteen kan gebruiken om je beroep uit te oefenen. Maar het hoeft niet.

Zoals ik in het andere topic ook al zei, let er op dat je na je visum ook moet kunnen gaan werken. Je zou de eerste niet zijn die weer terugkeert naar NL/BE omdat er geen werk is.
 
Hey David,

Ik ben ook door ACS beoordeelt en had ook keuze voor een aantal opties (ben ITSM consultant op dit moment) en heb er voor gekozen om me te laten assessen als software engineer omdat ik dacht dat ik daar het meeste kans mee had om een visa te bemachten en dit is inderdaad gelukt, 3 weken geleden de mail gehad, 189 visa is granted! :D
Wat ik in Australië zelf ga doen, daar twijfel ik nog wat over want je kan uiteindelijk gaan doen wat je maar wilt.
Veel succes!

edit: lees nu pas FOL zijn post, hetzelfde zoals hij dus zegt ;)
 
@katrien016 : Kun je me iets meer vertellen wat de assessment inhield? Wat dit puur een gebeuren op afstand, waarbij je weer veel papierwerk moet overleggen, of moet je ook een praktisch examen oid afleggen?
 
@katrien016 : Kun je me iets meer vertellen wat de assessment inhield? Wat dit puur een gebeuren op afstand, waarbij je weer veel papierwerk moet overleggen, of moet je ook een praktisch examen oid afleggen?

Je moet absoluut niets doen.
Als je een bachelor (of hoger) diploma in ICT hebt dan is het heel simpel, gewoon je diploma en een overzicht van je scores/vak indienen en een papier waarop je werkomschrijving staat die gehandtekend is door je baas. Als je dat niet hebt, dan is het iets complexer want dan moet je kunnen aan tonen dat je evenwaardig bent door ervaring.
https://more.acs.org.au/__data/assets/pdf_file/0005/17636/Application-Checklist.pdf - hier staat wat je moet inleveren. Nadien is het gemiddeld 6 weken wachten maar ik had na 2 weken al de mail dat het in orde was :)
 


OFX
Back
Top