VISA GRANTED

Hee Nicole hoe ging het met jullie medische keuring?

Gister zijn we te bloedprikken geweest in Drachten en zij sturen de uitslag door naar Groningen waar wij 11 maart de foto en medische keuring ondergaan. :smile:

Groet Markus

Hoi Markus,

Het eerste en volgens mij ergste gedeelte is achter de rug. Afgelopen vrijdag bij de dokter geweest, forumlier doorgenomen, bloeddruk, hartslagen, ogen, lengte en gewicht opgenomen. Daarna inderdaad in je ondergoed worden "betast" of alles op de goede plek zit, je reflexen worden getest (de man met de hamer  :evil:) en daarna hebben we een buisje bloed ingeleverd voor de hiv test.
Geen gekke zaken gevonden dus als dinsdag de rontgenfoto's ook geen rare zaken laten zien zou het allemaal in orde moeten zijn.

Op zich valt het allemaal best mee, maar ja het is die laatste stap na zo'n lange voorbereiding. De dokter kwam ook wel met voorbeelden waarbij mensen toch niet goedgekeurd en toegelaten werden. Maar ja, je kent je eigen lijf dus kan op zich redelijk inschatten of je iets zou hebben of niet.

Na de foto's breng ik deze door naar de dokter en hij zou uiterlijk woensdag alles versturen. Dan begint het laatste wachten zullen we maar zeggen.

Veel succes met jullie test en laat even weten hoe het is afgelopen.

Groeten,
Nicole

Hallo,

Mooi om te lezen dat het wel mee valt. Wij hebben de bloedtest al laten doen zodat de uitslag binnen is als wij de keuring ondergaan!
De longfoto's krijgen we direct mee dus de arts kan dan alles in 1 keer opsturen. :smile:

Dan begint ook voor ons het laatste spannende wachten. Hopelijk horen jullie snel wat vanuit Adelaide.

Groetjes Markus en Jeannette :smile:

Hoi Markus,

De laatste is stap gezet gisteren met de longfoto.
Dat is natuurlijk niet eng of zo maar wij wisten dat er misschien bij Jan iets te zien zou zijn ivm een longontsteking vroeger. We hebben de brief van toendertijd bij de huisarts opgevraagd waarin alle info over die longontsteking stond en dat bleek een handige zet. Hiermee konden we de oorzaak van wat vlekjes aangeven. Vandaag wordt alles verstuurd.

Nou, het is zover ........... weer wachten!!

We houden jullie op de hoogte en ook veel succes met deze laatste stap!
Wie weet gaan zien we elkaar in Berlijn.

Groeten,
Nicole

Gister hebben we de VOG van ons beiden door gestuurd naar ROB en deze heeft het gelijk doorgemaild naar onze case oficer bij DIAC. :smile:
Mijn vrouw had de VOG een week eerder dan ik terwijl wij hem gelijktijdig in 1 envelop verstuurd hadden.
Dus toen ik na bijna 4 week op 2 dagen na nog niets gehoord had maar even bellen met justitie.
20 jaar terug een paar incidenten gehad dus ik denk ze zullen toch niet  :-(
Gelukkig na mijn aanvraag nummer door gegeven te hebben kon de aardige vrouw aan de andere kant van de lijn mij meedelen dat de verklaring was afgegeven en dat ik deze einde (vorige week ) in de bus zou krijgen  ,en ja hoor gelukkig  :clap2:

Volgende week 11 maart op naar de medische keuring. :smile:

@ Nicole,nog nieuws bij jullie?
  Wie weet zien we elkaar in Berlijn. :lol:

Groetjes Markus

Maandag naar de dokter dus. Goed nieuws dat in ieder geval allebei de VOG's al op de goede plaats zijn. Gaat mooi vooruit zo!

[quote author=Annemiek link=topic=8341.msg113234#msg113234 date=1204964771]
Maandag naar de dokter dus. Goed nieuws dat in ieder geval allebei de VOG's al op de goede plaats zijn. Gaat mooi vooruit zo!
[/quote]

Hee Annemiek ,ja we gaan de goede kant op . :smile:
11 maart is hier in NL op dinsdag  :wink:
Ik volg jullie website nog steeds en ook daar gaat het lekker lees ik ,hoe is het nu met je nek?

groetjes Markus

Ja dinsdag inderdaad :) Dat is het probleem als je geen verschil meer hebt in doordeweeks en weekend ;) Ik vergeet zo vaak welke dag het is ;)

After Sun doet wonderen Markus ;) Voel er al niets meer van. Was ook niet erg verbrand gelukkig.

[quote author=Annemiek link=topic=8341.msg113242#msg113242 date=1204969906]

After Sun doet wonderen Markus ;) Voel er al niets meer van. Was ook niet erg verbrand gelukkig.
[/quote]

Gelukkig maar  :up: ,ik weet nog dat ik tijdens onze vakantie in OZ mijn kuiten had verbrand . :-(
Behoorlijk pijnlijk ,ik had al behoorlijk bruine benen dus ik denk ach smeren hoeft niet meer.

Voortaan zal ik niet meer eigenwijs zijn en smeren. :smile:

Ik smeer hier vrij weinig eigenlijk. Loop, als het kan altijd in de schaduw en de keren dat ik in de zon zit is het nooit lang genoeg om te kunnen verbranden. Als we naar het strand gaan smeer ik weer wel. Als ik ook weet dat ik lang in de zon zal zitten zal ik ook echt wel smeren, want ik heb gemerkt dat je zo verbrand. Tot nu toe ben ik hier 2 keer verbrand, maar het deed geen pijn. Zo erg zal ik dan niet verbrand zijn.

Kan nu niet lang meer duren he? Als de medicals eenmaal daar zijn is het nog maar een paar weken! :up:

[quote author=Annemiek link=topic=8341.msg113279#msg113279 date=1205009389]

Kan nu niet lang meer duren he? Als de medicals eenmaal daar zijn is het nog maar een paar weken! :up:
[/quote]

Ja ,het schiet lekker op met ons als het aan mij lag vertrok ik vandaag .
Momenteel is het weer hier weer hopeloos,regen en ze voorspellen harde wind. :-(

We hopen toch echt in juli die kant uit te komen (als ons huis verkocht is tenminste) :|
Hoe hebben jullie de medicals ervaren ?

Groet Markus

Medicals vind ik een zwaar overtrokken woord voor deze keuring. Het was in mijn ogen een soort sportmedische keuring. Die heb ik 2 keer moeten doen. 1 keer vanwege het duiken en 1 keer vanwege een parachutespringcursus. Het gedeelte bij de huisarts is vergelijkbaar. Reflex van de knie checken, luisteren, kijken, hij kijkt ff in je oor. Daarnaast alleen nog bloedprikken, in een potje plassen en de thorax-foto.

Er is volgens mij niemand op deze aarde die helemaal niets mankeert (lichamelijk gezien dan :grin: ), maar zolang er geen grote kostenpost voor de Australische regering verwacht wordt, i.g.v. medische kosten van jou en je familie, dan komt het allemaal wel goed....

[quote author=Maluka link=topic=8341.msg113427#msg113427 date=1205184665]
Medicals vind ik een zwaar overtrokken woord voor deze keuring. Het was in mijn ogen een soort sportmedische keuring. Die heb ik 2 keer moeten doen. 1 keer vanwege het duiken en 1 keer vanwege een parachutespringcursus. Het gedeelte bij de huisarts is vergelijkbaar. Reflex van de knie checken, luisteren, kijken, hij kijkt ff in je oor. Daarnaast alleen nog bloedprikken, in een potje plassen en de thorax-foto.

Er is volgens mij niemand op deze aarde die helemaal niets mankeert (lichamelijk gezien dan :grin: ), maar zolang er geen grote kostenpost voor de Australische regering verwacht wordt, i.g.v. medische kosten van jou en je familie, dan komt het allemaal wel goed....
[/quote]

ok dank voor de toelichting Mark  :up:
Over een goed uur rijden we richting groningen met zijn vieren,het weer is hopeloos regen en harde wind dus dat begint goed
Zo'n medische sportkeuring heb ik in de tijd dat ik actief deelnam aan motocross wel eens ondergaan en die stele ook al niet zo veel voor.

Gister de benodigde formulieren ingevuld voor deze keuring en geld opgehaald ,we zijn voor zijn vieren toch nog ongeveer 500 euro kwijt.
Voor zover we weten hebben we geen verborgen gebreken dus het zal wel loslopen. :smile:

Groet markus

He Markus,

Ik heb het hele topic gelezen van jouw en alle antwoorden. Als je dit leest zal je al je medische keuring hebben ondergaan en de rest van je gezin ook. Hou vonden de kids het, begrijpen zij een beetje dat ze gaan verhuizen naar het mooie OZ.
Wij zijn net als jullie in zee gegaan met move2australia.
Komen jullie maandag de 17e ook naar het Australische seminar in A'dam? Wij gaan er wel heen.
Nou ik spreek je wel weer en anders via hyves. :grin:

Gr .Ingrid

Gister moesten we met ons vieren voor de medicals in Groningen.
s'ochtends om 9 uur moesten we eerst voor de xray foto's .
Na problemen met de computer kregen we deze om 12 overhandigd met het bericht dat alles op de foto's ok was.
Tussen de middag even gegeten in de IKEA en toen op weg naar de huisarts Rijkmans.
Het klinkt indrukwekkend 'MEDICALS' maar het stelt allemaal niet zoveel voor.
Tot op de slip na uitkleden en testjes doen.
controle van onder andere ogen,keel,rug en het befaamde tikken met de hamer op de knie ,een beetje voelen en dat was het.
Ook hier was bij ons allen alles ok en dokter Rijkmans heeft vandaag alles aangetekend op laten sturen naar Sydney.
Totale kosten voor de medische keuring waren
96 euro voor de foto's en 330 euro voor de keuring en aangetekend op sturen.
Dit was voor ons het laatste onderdeel van een lang traject.
We hopen nu in April ons visum te krijgen.
We houden jullie op de hoogte.

Hee Ingrid, de keuring ging goed wat betreft de kinderen ze vonden het reuze interessant. :smile:
Onze oudste is al druk aan het tellen in het engels en woordjes aan het leren.
De jongste hoeft maar een kangaroe te zien op tv of hij begint gelijk over OZ  :up:
Gezien wij bijna bij het eindpunt zijn gaan we niet naar amsterdam .
Jullie dus wel begrijp ik ?hou je ons op de hoogte ,in ieder geval via hyves . :cool:

Groetjes Markus

Uitkleden :shock: :shock:
was niet eens nodig, alleen t-shirt optillen voor een buikinspectie :grin: :lol:
kinderen vonden het wel heel interressant :up:

[quote author=Wilbert67 link=topic=8341.msg113648#msg113648 date=1205445691]
Uitkleden :shock: :shock:
was niet eens nodig, alleen t-shirt optillen voor een buikinspectie :grin: :lol:

[/quote]

Er zijn altijd bazen boven bazen. :|  :grin:

Misschien dat het ook was om het gewicht te bepalen of hoefden jullie dat ook niet?
Ik was 1 cm groter dan ik altijd gedacht had 1.75 groot (klein  :smile:) en 70 kilo.

Ook voor jullie dus nog steeds afwachten Wilbert ?

Groetjes Markus

Ja helaas, volgens mijn berekening zouden de medicals al ruimschoots in Sydney moeten zijn(sinds ongeveer een week), maar hoelang het dan nog duurt?
wachten,wachten, wachten  :|

[quote author=Wilbert67 link=topic=8341.msg113679#msg113679 date=1205482009]
Ja helaas, volgens mijn berekening zouden de medicals al ruimschoots in Sydney moeten zijn(sinds ongeveer een week), maar hoelang het dan nog duurt?
wachten,wachten, wachten  :|
[/quote]

Onze medicals zijn aangetekend verstuurd naar Sydney.
Volgens de arts zouden we deze zending kunnen volgen via track&trace van tnt post .
Helaas geeft deze aan onze barcode niet te kennen. :-(

niks erger als wachten. maar wij gaan aardig gelijk op Wibert. :up:

Precies :up:
trouwens track en trace werkt niet buiten Europa!! heb ik ook al eens meegemaakt met aangetekende post van de tnt. Je kunt wel meteen(want het duurt 3 maanden!!) een brief naar de tnt sturen om je poststuk te laten nasporen en dan krijg je later(meestal als je zelf allang weet dat het aan is gekomen) een bevestigingsbericht!

Back