visa stress , 2e medicals vereist

lizzyhas

XPdite Sponsor
denk je alles gehad te hebben, komt er een brief dat mijn dochter weer voor een medicals moet,

ze is 1.76 en weegt 80, het is een hele forse meid, ook qua bouw.

nu moet ze naar de cardioloog, ECG, suikertest urine weer  en bloeddruk en nog veel en veel meer, conditie test.

we krijgen 28 dagen de tijd om het in te dienen en anders nemen ze een besluit op de gegevens die ze nu hebben.

ik vind het nogal verontrustend, wie heeft dit ook meegemaakt??
 
Sterkte joh, ik kan mij voorstellen dat het huilen je inmiddels nader staat
dan het lachen...
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wilde je even een hart onder de riem steken.
Misschien is het puur routine van hen? Dat als je BMI boven een bepaald aantal uitkomt,
dat ze dan aanvullende gegevens willen?
Probeer het iets te relativeren, en zsm naar de paneldokter. Hij heeft wellicht
meer antwoord op je vragen, want kan mij niet voorstellen dat dit niet vaker voorkomt.

Ik bedoel, er zijn meer mensen met een iets hoger lichaamsgewicht die willen emigreren, toch?

Hou je taai, en laat het rustig even bezinken,

Marja
 
een bmi van 25.86, is nueteens een ongezond BMI, raar hoor.

en dan precies bij een kind in de puberteit, komt lekker aan :angry1:
 
Was dat trouwens de reden die werd gegeven in de brief, of is dat wat jij denkt dat de achterliggende gedachte is?? just curious..
 
[quote author=alieNL link=topic=10045.msg138827#msg138827 date=1242762194]
Was dat trouwens de reden die werd gegeven in de brief, of is dat wat jij denkt dat de achterliggende gedachte is?? just curious..
[/quote]

Ik denk dat ze de hoge bloedruk ivm brengen met haar gewicht,
als dat zo zou zijn dan kan dat van alles teweeg brengen toch, zo denken ze ,denk ik.

Ze hebben helemaal geen reden opgegeven, alleen dat ze nog een reeks aanvullende testen moet doen.

Volgens mij is het best uniek, ik heb er nog niemand over gehoord.
 
Hoi Lizzy had al op je andere draadje gereageerd, maar what about een personal trainer voor je dochter voor 2 tot 3 weken of tot de afspraak met de cardioloog ala Biggest Looser style? Ik neem aan dat zij ook naar Australie wil verhuizen en zich er wel een beetje voor in wil zetten. Van gefrustreed op de bank zitten wordt je bloeddruk alleen maar hoger.
Nou ik klink misschien een beetje bot, maar heb er ervaring mee (beroepsmatig). Ik wil jullie veel succes toe wensen en tot over 7 weken, toch?

Sander
 
Hoi Lizzyhas

Het klinkt allemaal een beetje overdreven zeg. 80 kilo bij een lengte van 1.76 is wellicht een tikkeltje te zwaar, maar echt maar een tikkeltje!

Ik weet niet wat haar bloeddruk was maar ik denk dat dat eerder de reden is dat ze verdere onderzoeken willen. En daar kan je natuurlijk aardig wat aan doen. Gezond eten en voldoende bewegen zijn oa heel belangrijk en daar kan je natuurlijk vandaag nog mee beginnen (lekker makkelijk gezegd natuurlijk, vooral tegen een tiener die meestal liever lui is dan moe en graag een zak chips open trekt na school!) Probeer er samen met haar aan te werken en hou het doel (AUSTRALIE!!!!!) goed voor ogen.

Probeer er vooral niet te veel over te "stressen" want dit breng je onbedoeld toch over op je dochter en dan stijgt haar bloeddruk nog verder!

Veel succes ermee.

Mariette
 
natuurlijk Sander, doen we er wat aan, maar de uitslag moet binnen 28 dagen binnen zijn, het onderzoek moet zo snel mogelijk gedaan worden, vind het echt zielig voor haar, ze voelt het best als een druk.

ik heb inmiddels de brief nog eens goed gelezen, er staat idd, dat verder onderzoek vanwege hoge bloedruk is.
 
Beste Lizzy,

Maak je geen zorgen, het gewicht van je dochter of een hoge bloeddruk is GEEN reden om een visum af te wijzen.

Hoogstwaarschijnlijk zijn ze van mening dat je dochter in een risico groep valt door een wat hogere bloeddruk en willen ze daarom wat meer informatie over haar gezondheid hebben om in te kunnen schatten of dit tot hoge medische kosten in Australie zou kunnen leiden.

Dat is alles, en geen enkel probleem t.a.v. de toekenning van het visum als je dochter verder gezond is. Ze moet dit dan ook niet als druk voelen en hoeft voor de visumprocedure niet af te vallen/fitter te worden. Ze hoeft niets aan haarzelf te veranderen (als dat al mogelijk is in 28 dagen), ze willen alleen wat meer informatie!

Natuurlijk zijn er vele andere goede redenen om meer te bewegen maar de visumprocedure hoort daar niet bij. Stuur de persoonlijke trainer de deur maar weer uit en vertel haar dat Australie haar graag ontvangt precies zoals ze is.  :smile:

Het verzoek van je case officer lijkt een beetje overdreven maar als hij/zij dat nodig denkt te hebben, doe de tests en stuur de gevraagde informatie op.

Mocht dit niet binnen 28 dagen te doen zijn zal de case officer daar zeker begrip voor hebben en jullie meer tijd geven.

Succes.

Paul
 
zo en nu zit ik te janken, jezus wat een stress heb ik in me, maar dank je wel voor je antwoord.
Ik hoop dat je het bij het rechte end hebt, maar ik doe maar net alsof dat zo is, dat helpt.
Vind het zo zielig voor haar, ze is al zo onzeker,grote stevige meid, ze zegt altijd al: Australie wordt mijn tijd, dat ga ik aan de rugby, ik beuk elke tegenstander het veld af. :lol:

we hebben allebei onze baan opgezegd, 1 augustus moet manlief beginnen en begin juli vliegen we, ik hoop dat alles op tijd is.
 
net dokter gebeld,  de reactie van de ass. was verbaasd, die had  meteen het dossier erbij : er staat helemaal niks raars in het rapport, zoals wijzelf al denken , is ze gewoon een beer van  een gezonde meid.

raar!!!

Ze merktte op dat ze het met de dokter zou bespreken en dat we waarschijnlijk er gewoon uitgepikt zijn .
nou past dat heel goed bij ons, want alles wat wij regelen voor de emigratie gaat niet in 1x gesmeerd, tis te bizar, durf nu al te wedden dat onze boot ook zinkt, we hebben ons dan ook goed verzekerd

  om 12 uur bellen we even met de doc zelf.
 
klinkt inderdaad alsof jullie gewoon pech hebben om er tussenuit gepikt te worden.

tis gewoon een lange stevige meid. niet iedereen is 1,60 en 50 kilo. gemiddelde ontstaan door er boven en eronder te zitten. ik hoop dat ze het een beetje kan handelen, want zoiets is niet niks voor een meid op die leeftijd. en dan kan ze straks in australie lekker gaan doen wat ze wil.  :up:
 
Hi Lizzy

Ik ben zeer zeker van mijn antwoord. Case officers kunnen niet zomaar iets doen, visum beslissingen moeten worden genomen op basis van de migration act 1958 en de Migration regulations 1994 en die zeggen dat medische condities alleen kunnen leiden tot afwijzen van het visum als:

1) de ziekte of conditie zou kunnen leiden tot hoge medische kosten in Australie, en/of
2) als dit er toe zou kunnen leiden dat een australische citizen hierdoor minder toegang heeft tot medische voorzieningen (omdat de visa applicant dat bed dan bezet zeg maar).

Dat is een hele beknopte samenvatting van een deel van de 1994 Regulations Schedule 4 die hier te vinden is. Kijk bij 4005, 4006 en 4007.

Geen probleem als je dochter gezond is dus!

In het algemeen vond ik het altijd zeer handig om terug te gaan naar de wetgeving, dat weet je waar de case officer zich op baseert en kun je een goede inschatting maken of the gaat lukken.

Ook zoeken in de beslissingen van the
Migration Review Tribunal
is erg informatief om te zien waar mensen die in beroep gaan tegen een afwijzing wel en niet mee wegkomen (je kan bv. zoeken op je visum subcategorie of andere trefwoorden). Het leest niet makkelijk weg maar zeer de moeite waard.

Paul
 
Misschien heb je hier nog iets aan, ik heb/had altijd last van white coat hoge bloeddruk, dus als ik nog maar een dokter zie stijgt mijn bloeddruk. Wat bij mij altijd helpt/hielp is het volgende:
- geen koffie drinken van te voren (als ze dat al doet);
- geen cola of zo met caffeïne erin;
- zorgen dat je ruim op tijd bent en echt nog even kan zitten voor je naar binnen moet, dus niet help ik heb geen parkeerplek, rennen, rennen en dan je bloeddruk laten meten, dat wil echt niet lukken;
- altijd vragen of de dokter NA het onderzoek/de test, nog een keer de bloeddruk wil meten, bij mij is tie dan altijd al flink gezakt. Ja stom, ik  weet het, maar iedereen zit anders in elkaar denk ik dan maar.
- haar lengte en gewicht, hoezo te zwaar, gewoon een mooie Hollandse meid waar je trots op bent!!!!
- als je zit te wachten, probeer wat te lezen of verzin (met je ogen dicht) dat je op een plek bent die jij heel leuk/speciaal/rustgevend vindt.
- wat San-der zei kan je bijv. ook nog doen van te voren, maar misschien gewoon lekker wat baantjes trekken in het zwembad, rondje fietsen, trampoline springen, hond uitlaten, ramen zemen, gewoon lekker bezig zijn met iets wat je niet al te erg vindt en misschien zelfs een beetje leuk vindt.

En nee, ik ben geen kouse(n)wollensokken figuur, gewoon een nuchtere meid wiens bloeddruk niet altijd wil meewerken :)

Succes meissie!!

groetjes Miranda
 
dank jullie wel voor de nuttige en lieve berichten!!!

Dokter inmiddels gesproken, geen rare dingen in haar dossier, maar maandag hebben we een afspraak, we gaan gewoon de aanvullende onderzoeken doen en ik zet er spoed achter, over t algemeen is er dus wel begrip voor spoed, gelukkig maar.
 
[quote author=tum link=topic=10045.msg138882#msg138882 date=1242812151]
, ik ben geen kouse(n)wollensokken figuur,


[/quote]

Hoezo niet

En ik had geen problemen met mijn gewicht, ik was gewoon te kort voor mijn gewicht

Kees
 
Idd!! Succes ermee! En het zal uiteindelijk allemaal op z'n pootjes terecht komen!! Over 7 weken zit je lekker aan het strand een wijntje te drinken, ben je spontaan 10 jaar jonger  :grin:, en ben je alles al weer vergeten  :?
Succes!
 
   
nou bij de dokter geweest en die heeft ons weggestuurd.

Hij nam de bloedruk als eerste op en zag geen aanleiding tot nader onderzoek (wist ik ook wel) dat verdomde die dus ook , want dan wordt het een keuring zegt ie en die doet ie niet bij zijn eigen patienten, stuurt me vervolgens naar mediwork , een onafhankelijke keuringsarts en die stuurt me weer terug naar de paneldokter die het zelf moet doen, maar die heeft ons naar onze eigen dokter heeft gestuurd omdat we anders weer een keuring moeten betalen , jezus he.

ze willen een ecg, creatinine level , urinary en creatinine albumine verhouding etc, terwijl haar bloeddruk goed is!!!!

Ik vind  die mensen v. visabehandeling een groot raadsel, want in het eerste dossier was haar bloeddruk ook al goed, waarom dan doortesten??????

waarom doen ze zo moeilijk.
nu heb ik dus nog niks, maar weer bellen met de paneldokter die alleen in de ochtend de telefoon opneemt, kan ik lekker nog een nachtje woelen.

ik heb zelf inmiddels hoge bloeddruk.gek he.
 
Je wordt dus van het kastje naar de muur gestuurd. De panel dokter moet toch ook weten dat alleen hij het mag doen?? (en niet je eigen dokter..) of zijn hier uitzonderingen op???
 
Back
Top